Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε για δεύτερη συνεχόμενη Κυριακή στο Σπίλμπεργκ και με την τέταρτη νίκη του στους τελευταίους πέντε αγώνες, μαζί με την μόλις τέταρτη θέση του Λιούις Χάμιλτον σήμερα, έκανε ένα άλμα τίτλου αυξάνοντας το προβάδισμά του από τον Άγγλο στους 32 βαθμούς.
Ο Λάντο Νόρις που θα παραταχθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του στην πρώτη σειρά εκκίνησης στο αυριανό GP Αυστρίας, είπε ότι θα προσπαθήσει να συναγωνιστεί τον Ολλανδό της RBR - αλλά δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά στο ενδεχόμενο να κερδίσει.
Ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι καμία από τις δύο προσπάθειές του στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστρίας δεν του πήγε καλά, παρότι κέρδισε την τρίτη διαδοχική του πολ ποζίσιον, και με διαφορά 3 δεκάτων από τις Mercedes.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αυστρίας, αλλά χωρίς την άνεση που θα περίμενε κανείς - μόνο που αυτή τη φορά δεν ήταν ο Χάμιλτον και η Mercedes που τον δυσκόλεψαν, αλλά ο Λάντο Νόρις και η McLaren.
Μέχρι το 2023 θα παραμείνει στη Mercedes ο Λιούς Χάμιλτον, ο οποίος ανανέωσε το συμβόλαιό του για δυο χρόνια και φουλάρει και για άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα.
Η Mercedes επέστρεψε με το 1-2 των Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας, με χρόνο περίπου 6 δέκατα ταχύτερο σε σχέση με την πρωινή επίδοση του Μαξ Φερστάπεν - αλλά και 7 δέκατα πιο αργό από την πολ ποζίσιον του Ολλανδού το προηγούμενο Σάββατο.
Πέντε μέρες μετά το GP της Στυρίας στην πίστα του Σπίλμπεργκ, το Αυστριακό GP, 9ος φετινός γύρος της F1 ξεκίνησε με τον ίδιο κυρίαρχο - τον Μαξ Φερστάπεν της RBR-Honda, που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές δυόμισι δέκατα μπροστά από τις Ferrari SF21 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.
Ο Φερνάντο Αλόνσο εξέφρασε την επιθυμία του να παραμείνει στη Formula 1 και στην Alpine για τουλάχιστον τρία χρόνια ακόμα - αλλά χωρίς να θέτει ξεκάθαρους στόχους για μια πιθανή 33η νίκη του ή ένα τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο διευθυντής της Mercedes AMG F1, Τότο Βολφ, αποκάλυψε στο πλαίσιο του GP της Στυρίας ότι οι διαπραγματεύσεις με τον Χάμιλτον έχουν ξεκινήσει για το νέο πολυετές συμβόλαιο του Βρετανού με την πρωταθλήτρια.
Ο Χάμιλτον έμεινε για πρώτη φορά μετά τις αρχές του 2018 για τέταρτο διαδοχικό αγώνα χωρίς νίκη, ανήμπορος να απειλήσει τον Μαξ Φερστάπεν στο GP της Στυρίας, και είπε ότι μόνο μια αναβάθμιση του μονοθεσίου της Mercedes θα του επιτρέψει να πιέσει την RB-Honda.
Περισσότερο από τη νίκη στο GP της Στυρίας, ο Φερστάπεν δήλωσε ικανοποιημένος από τη διαχείριση των ελαστικών από την RB-Honda, ειδικά σε σχέση με τη μεγάλη φθορά που αντιμετώπισε στους τελευταίους γύρους του αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W12.
Χωρίς να απειληθεί σε κανέναν από τους 71 γύρους του GP Στυρίας, ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε την τέταρτη φετινή του νίκη και αύξησε στους 18 βαθμούς το προβάδισμά του από τον Λιούις Χάμιλτον στο πρωτάθλημα.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε τη δεύτερη διαδοχική του πολ ποζίσιον, μετά το Πολ Ρικάρ και στην Αυστρία, κυριαρχώντας στις δοκιμές κατάταξης του Σπίλμπεργκ - την ώρα που ένα λάθος του Λιούις Χάμιλτον στον τελευταίο του γρήγορο γύρο τον άφησε με τον τρίτο χρόνο.
Ο Φερστάπεν παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στην Αυστρία, όμως ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα πριν τον χάσει λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το πρώτο από τα δύο GP της Αυστρίας επιβεβαιώνοντας στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών την ταχύτητα της RΒ16Β, ενώ ο Πιέρ Γκασλί με το δεύτερο χρόνο πιθανώς επιβεβαίωσε και την πρόοδο του κινητήρα της Honda στις μεγάλες ευθείες της πίστας του Σπίλμπεργκ.
Η πρώτη φωτογραφία του μονοθεσίου της νέας σεζόν της F1, το οποίο θα διέπεται από τη μεγαλύτερη σχεδιαστική και αεροδυναμική αλλαγή των τελευταίων δεκαετιών.
H Mercedes επιβεβαίωσε ότι έχει παύσει την εξέλιξη του φετινού της μονοθεσίου, και η Red Bull Racing πιθανότατα έχει κάνει το ίδιο - κι έτσι το "κλειδί" για τη νίκη στα δύο προσεχή GP στην Αυστρία δείχνει να βρίσκεται στις πίσω πτέρυγες των W12 και RB16B.
Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο στο GP της Γαλλίας παρά να ελπίζει ότι τα ελαστικά του θα αντέξουν για να μην τον προσπεράσει ο Μαξ Φερστάπεν.
Με οδηγική αρτιότητα ο Μαξ Φερστάπεν αξιοποίησε στο έπακρο την τολμηρή στρατηγική των δύο πιτ-στοπς της RBR και κέρδισε στο Πολ Ρικάρ, προσπερνώντας τον Λιούις Χάμιλτον στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.
Τα προβλήματα πρόσφυσης του εμπρός μέρους της Ferrari SF21 στις δοκιμές κατάταξης στο Πολ Ρικάρ, και η πλήρης πια στροφή της προσοχής της ομάδας στο σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2022, δεν εμπόδισαν τη Scuderia να κερδίσει ξανά τη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής.
Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε «δυσαρεστημένος» στο κόκπιτ του μονοθεσίου του μετά τις δοκιμές κατάταξης του GP Γαλλίας, αλλά και αισιόδοξος για την Κυριακή μετά από βελτιώσεις στις ρυθμίσεις για τις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull κυριάρχησαν στις κατατακτήριες δοκιμές του Πολ Ρικάρ, σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο με διαφορά δυόμισι δεκάτων από τον Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes. Στη δεύτερη σειρά οι Πέρεθ και Μπότας, εντυπωσιακός πέμπτος χρόνος του Σάινθ και της Ferrari.
Πρόωρο φινάλε στις κατατακτήριες του Γαλλικού Grand Prix για τον Μικ Σουμάχερ, που έχασε τον έλεγχο της Haas και κατέληξε στις μπαριέρες του Πολ Ρικάρ (VIDEO).
Μετά τους δύο αγώνες σε σιρκουί δρόμου, η Mercedes επέστρεψε στη φυσιολογική της απόδοση στην πίστα του Πολ Ρικάρ, καθώς οι Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον έκαναν το 1-2 στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Γαλλικού GP.
Μια σειρά από εντυπωσιακές εμφανίσεις στα φετινά GP της Fomrula 1, καθώς και η ταχύτητά του σε σχέση με τον Αλόνσο, κράτησαν τον Εστεμπάν Οκόν στην ομάδα της πατρίδας του για τα τουλάχιστον τρία προσεχή χρόνια - όπως ανακοίνωσε η Alpine.
O Λιούις Χάμιλτον άφησε να εννοηθεί ότι φιλοδοξεί να παραμείνει στη Formula 1 για τα επόμενα τρία χρόνια, ενδεχομένως με στόχο να διεκδικήσει το ασύλληπτο ρεκόρ των 10 παγκόσμιων τίτλων.
Η πρόοδος της Ferrari μπορεί να μην φάνηκε στον αγώνα του Μπακού, και οι δύο διαδοχικές pole positions να κολακεύουν την απόδοση της SF21, όμως ο Σαρλ Λεκλέρκ είπε ότι η επιστροφή της Scuderia στις νίκες δεν είναι μακριά.
Ο Λιούις Χάμιλτον εξήγησε ότι ήταν ένα κουμπί που πάτησε κατά λάθος εκείνο που προκάλεσε την έξοδό του στα φρένα της πρώτης στροφής, και του κόστισε ένα προβάδισμα 14 βαθμών από τον Φερστάπεν στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Ο Ολλανδός είπε ότι έχασε μια μεγάλη ευκαιρία να αυξήσει τη διαφορά του από τον Χάμιλτον στην κορυφή της βαθμολογίας, πριν "επιστρέψουν οι φυσιολογικές πίστες, όπου η Mercedes είναι πολύ δυνατή". Το κλατάρισμα προκάλεσε θραύσμα στην πίστα, σύμφωνα με την Pirelli.
Ο Σέρχιο Πέρεθ της RB-Honda κινδύνευσε να εγκαταλείψει πριν την επανεκκίνηση για τους δύο τελευταίους γύρους του GP του Αζερμπαϊτζάν, λόγω τεχνικού προβλήματος που δεν διευκρίνισε.
Ένα κλατάρισμα του Φερστάπεν 4 γύρους πριν το τέλος του GP του Αζερμπαϊτζάν του στέρησε μια σίγουρη νίκη. Ο αγώνας, διεκόπη και στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον έπεσε τελευταίος. Πρώτος θρίαμβος του Σέρχιο Πέρεθ με την RBR, εκπληκτικό βάθρο για Φέτελ και Γκασλί.
Η δεύτερη διαδοχική πρώτη θέση της εκκίνησης ήρθε απρόσμενα ακόμα και για τον ίδιο τον Σαρλ Λεκλέρ, που δήλωσε ότι ο μοναδικός γρήγορος γύρος του στο Q3 του GP του Αζερμπαϊτζάν ήταν γεμάτος λάθη.
Ο Ολλανδός χαρακτήρισε "σκέτη ανοησία" τις δοκιμές κατάταξης στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά είπε ότι αισθάνεται πως το μονοθέσιό του έχει τη δυναμική να κερδίσει το GP της Κυριακής (6/6).
Μετά από πέντε ατυχήματα και ισάριθμα μονοθέσια που κατέληξαν στις μπαριέρες του Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε την πολ ποζίσιον για το GP του Αζερμπαϊτζάν πριν γίνει η δεύτερη προσπάθεια των οδηγών στο Q3 - όπως ακριβώς και στο Μονακό.