Υπό βροχή και πάλι, ο Τζορτζ Ράσελ και ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκαν μπροστά από τις δύο Red Bull στην κορυφή της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Σουζούκα. Μπελάδες ρυθμίσεων για Φερστάπεν και Ferrari.
Μετά την προηγούμενη φετινή νίκη του Σέρτζιο Πέρεζ, στο Μονακό, η RBR κατηύθυνε την τροχιά εξέλιξης της RB18 στα οδηγικά μέτρα και σταθμά του Μαξ Φερστάπεν. Αλλά με την εκθαμβωτική του απόδοση στη νύχτα της Σιγκαπούρης, ο "Τσέκο" έδωσε την ηχηρή του απάντηση στην ομάδα του Μίλτον Κινς.
Ο Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε ότι το σιρκουί της Μαρίνα Μπέι ταιριάζει στη Mercedes W13, σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης - με διαφορά 84 χιλιοστών από τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο πρώην οδηγός της Ακαδημίας της Red Bull και της Toro Rosso, Χάιμε Αλγουερσουάρι, έβγαλε στο φως στον τρόπο με τον οποίο η RBR χειρίζεται τους νέους της οδηγούς, την ωμότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε και εντέλει απομακρύνθηκε, λέγοντας ότι ακόμα βλέπει όνειρα "με τον κ. Μάρκο να μου επιτίθεται".
Ενόψει της διαφαινόμενης απώλειας των φετινών τίτλων της F1 από τον Μαξ Φερστάπεν και τη RBR, και μετά από μήνες σκληρής κριτικής στη Ferrari, ο Κάρλος Σάινθ είπε το προφανές: ότι η Scuderia τώρα χτίζεται για να καταφέρει να ανέβει -ίσως και το 2023- σε επίπεδο πρωταθλητισμού.
Με την παρθενική του νίκη στη Formula 1 στο βρετανικό GP, ο Κάρλος Σάινθ έγινε ο 39ος πιλότος που έχει κερδίσει με Ferrari στη Formula 1. Γνωρίστε ή θυμηθείτε τους υπόλοιπους 38.
Ο διευθυντής της Ferrari F1, Ματία Μπινότο, μιλά για τα προβλήματα που κράτησαν την ιταλική ομάδα πίσω από την RBR στην εξέλιξη των φετινών μονοθεσίων, και παραδέχεται ότι πλέον η Scuderia έχει στρέψει το βλέμμα της στη νέα σεζόν της Formula 1.
Η Scuderia βελτιώθηκε κατακόρυφα σε σχέση με τους τρεις τελευταίους αγώνες, κατάλαβε αρκετά καλύτερα τη F1-75, έπαιξε καλά κάθε στρατηγικό χαρτί της - αλλά τίποτα δεν ήταν αρκετό για απειλήσει με ρεαλιστικές ελπίδες τη Red Bull RB18 του Μαξ Φερστάπεν στο GP Ιταλίας.
Ο Μαξ Φερστάπεν θα παραταχθεί στην 7η θέση της σειράς εκκίνησης της Μόντσα στο σημερινό GP Ιταλίας (11/9, 16:00). Δείτε πως διαμορφώνεται το grid μετά από τις ποινές σε εννέα οδηγούς για τις αλλαγές τμημάτων της μονάδας ισχύος των μονοθεσίων τους.
Με διαφορά 0,35 δευτ. από τον Σαρλ Λεκλέρ, ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε στη σημερινή τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας τη ταχύτητα που δεν εμφάνισε χθες η RBR, ενόψει των απογευματινών (17:00) δοκιμών κατάταξης.
Η Scuderia Ferrari προσπαθεί στο GP της πατρίδας της αυτό το τριήμερο να βγάλει ξανά στην επιφάνεια την ταχύτητα της F1-75 στους αγώνες, αλλά για να το κάνει πρέπει πρώτα να καταλάβει τι προκάλεσε τη ραγδαία πτώση της στα τρία τελευταία GP. Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε τρεις πιθανές αιτίες.
Με έναν υπέροχο γύρο ο Κάρλος Σάινθ άφησε πίσω του ενάμισι δέκατο τον Μαξ Φερστάπεν και δύο δέκατα τον Σαρλ Λεκλέρ στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας.
Ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Κάρλος Σάινθ σημείωσαν τους πρώτους δύο χρόνους στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ιταλίας, αλλά ο γρήγορος γύρος του Μαξ Φερστάπεν χάλασε όταν ο Ολλανδός εμποδίστηκε στην Παραμπόλικα από τον Λάντο Νόρις της McLaren.
Κερδίζοντας ακόμα και σε μια πίστα που ταίριαζε σαν γάντι στις Ferrari F1-75 και Mercedes W13, στο Ζάντβουρτ του GP Ολλανδίας, ο Μαξ Φερστάπεν και η RBR έδειξαν με άλλο ένα -άψογα εκτελεσμένο από τον Ολλανδό- στρατηγικό ρεσιτάλ ότι το 2022 τούς ανήκει ολοκληρωτικά.
Στον 15ο γύρο ο Σάινθ έχασε κάθε ελπίδα για το βάθρο, καθώς το πιτ στοπ του διήρκησε 18". Ο λόγος; Οι μηχανικοί της Ferrari ξέχασαν να φέρουν το τέταρτο ελαστικό.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής των κατατακτηρίων δοκιμών και με χρόνο 1:10.342 θα εκκινήσει από την πρώτη σχάρα στον αγώνα της Κυριακής στο GP της Ολλανδίας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.
Ο Σαρλ Λεκλέρ συνέχισε τη χθεσινή φόρμα της Ferrari σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο για τη Ferrari, όπως και ο Τζορτζ Ράσελ αντίστοιχα της Mercedes πλησιάζοντας τον Μονεγάσκο στα 66 χιλιοστά. Τρίτος, 016'' πιο πίσω, ο Μαξ Φερστάπεν.
Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε 14ος, κατάφερε να πάρει τη νίκη στο GP του Βελγίου κάνοντας επίδειξη ισχύος. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Πέρεζ και τρίτος ο Σάινθ. Έκτος ο Λεκλέρ, εγκατάλειψη για τον Χάμιλτον.
Με τη "διαστημική" ταχύτητα που έχει στο Σπα ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB18, ο Ολλανδός είπε ότι "θα είναι κρίμα" να μην ανέβει στο βάθρο στο αυριανό GP Βελγίου - αλλά ο Κάρλος Σάινθ άφησε να εννοηθεί ότι ανησυχεί μήπως ο Ολλανδός φτάσει ως το πρώτο σκαλί.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες του GP Βελγίου, όμως από την pole position θα εκκινήσει ο Σάινθ λόγω της τιμωρίας του Ολλανδού.
Μετά το καταστροφικό GP Ουγγαρίας, φαίνεται ότι το καλοκαιρινό διάλειμμα λειτούργησε ευεργετικά για τη Scuderia, σύμφωνα με τον αγωνιστικό της διευθυντή Λορέν Μεκίς. Τι λέει ο Γάλλος για την προσαρμογή του Κάρλος Σάινθ στη Ferrari F1-75 και τα λάθη του Σαρλ Λεκλέρ.
Μην καταφέρνοντας να ανταποκριθεί στις αλλαγές των συνθηκών απο την Παρασκευή ως την Κυριακή στο GP Ουγγαρίας, και με μια σειρά από στρατηγικά λάθη στον αγώνα της Βουδαπέστης που ήταν απόρροια αυτού, η Scuderia αποχαιρετά τους τίτλους παρότι έχει ίσως το ταχύτερο μονοθέσιο της Formula 1.
Οι δύο οδηγοί της Ferrari υποστήριξαν ότι, παρά την απώλεια της pole position από τον Τζορτζ Ράσελ και τη Mercedes στη Βουδαπέστη, η Ferrari F1-75 έχει την ταχύτητα για να κερδίσει το GP Ουγγαρίας.
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari F1-75 ήταν 0,13'' ταχύτερος του Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο Χανγκαρόρινγκ, ενόψει του 13ου φετινού αγώνα της Formula 1, και ο Σαρλ Λεκλέρ τους ακολούθησε στα περίπου τρία δέκατα.
Οι πρωταγωνιστές της F1, από τους Μαξ Φερστάπεν και Κρίστιαν Χόρνερ της RBR μέχρι τους Κάρλος Σάινθ και Ματία Μπινότο της Ferrari, εξέφρασαν την υποστήριξή τους στον Σαρλ Λεκλέρ μετά το καταστροφικό του οδηγικό λάθος που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη στο GP Γαλλίας.
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Γαλλίας για την Formula 1, όπου Μαξ Φερστάπεν πήρε την 7η φετινή του νίκη και έκανε ένα ακόμη βήμα προς την κατάκτηση του τίτλου.
Μετά την έβδομή του φετινή πολ ποζίσιον, στο Πολ Ρικάρ, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι δεν περίμενε πως η Ferrari F1-75 θα ήταν τόσο γρήγορη στις δοκιμές κατάταξης του GP Γαλλίας - και αντίστοιχα ο Μαξ Φερστάπεν ότι τα πράγματα θα ήταν τόσο περίπλοκα για εκείνον και την RBR.
Ο Σαρλ Λεκλέρ, με τη βοήθεια του Σάινθ, πήρε την pole position στο GP Γαλλίας και θα εκκινήσει στον αγώνα της Κυριακής ψηλότερα από Φερστάπεν και Πέρεζ.
Ο Κάρλος Σάινθ ήταν μισό δευτερόλεπτο και ο Σαρλ Λεκλέρ 4 δέκατα ταχύτεροι από τον Μαξ Φερστάπεν και τη RBR, καθώς η Ferrari κυριάρχησε στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Πολ Ρικάρ.
Η Ferrari άλλαξε για τρίτη φορά φέτος κεντρική ηλεκτρονική μονάδα στον Κάρλος Σάινθ ενόψει του GP Γαλλίας, με συνέπεια να του επιβληθεί ποινή δέκα θέσεων.
Παρότι οι φωνές στα ενδότερα της Formula 1 εντείνονται προς τη Ferrari να δώσει προτεραιότητα στον Σαρλ Λεκλέρ για τη μάχη του φετινού πρωταθλήματος με τον Μαξ Φερστάπεν, ο Ματία Μπινότο επιμένει ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί - τουλάχιστον προς το παρόν.
Η Scuderia κατάφερε να καλύψει το μειονέκτημα τελικής ταχύτητας που είχε νωρίτερα φέτος από τη RB18 και, σε συνδυασμό με το πλεονέκτημα πρόσφυσής της στις αργές στροφές, να πάρει ξανά το πάνω χέρι από την αντίπαλό της για τους φετινούς τίτλους της F1. Ο Ματία Μπινότο εξηγεί πώς το πέτυχε.
Όλοι περίμεναν έναν εύκολο περίπατο του Μαξ Φερστάπεν στο GP Αυστρίας, ακριβώς στο μέσον του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, αλλά όταν ο Σαρλ Λεκλέρ έλεγε μετά τον αγώνα Sprint του Σαββάτου ότι "μπορούμε να τους πιάσουμε αύριο" είχε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό του.