Σε μια εκ βαθέων συνέντευξή του στον Guardian, ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ μίλησε για τις απειλές που δέχθηκε για να αλλάξει το αποτέλεσμα του GP του Άμπου Ντάμπι 2021, και είπε ότι δεν θα διστάσει να επαναφέρει τον Μάικλ Μάσι στη F1 αν η FIA τον χρειαστεί.
Η απόλυτη κυριαρχία της Red Bull Racing στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2023 θα της επιφέρει 128 εκατομμύρια ευρώ από τα εμπορικά δικαιώματα, αλλά με το ρεκόρ συγκομιδής βαθμών η ομάδα του Μίλτον Κινς και ο Μαξ Φερστάπεν θα πληρώσουν πρωτοφανή ποσά για τα παράβολα συμμετοχής το 2024.
Ποια είναι η αρετή της Red Bull RB19 που αποκάλυψε (ξανά) με ηχηρό τρόπο η πρωταθλήτρια με τον τελικό της θρίαμβο του 2023 στη Γιάς Μαρίνα με τον Μαξ Φερστάπεν, και γιατί αυτή ήταν μια επίδειξη ισχύος ενόψει της νέας σεζόν που ξεκινά σε 93 ημέρες.
Στο κόκπιτ του πιο κυρίαρχου μονοθεσίου της ιστορίας της Formula 1, της Red Bull RB19, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε ορισμένα ρεκόρ που μοιάζουν ακατάρριπτα στην πιο ολοκληρωτική σεζόν που έχει υπάρξει ποτέ στο σπορ από έναν οδηγό.
Αν το GP Σιγκαπούρης ήταν μία παρένθεση, και στη Βραζιλία η McLaren έφτασε πιο κοντά από ποτέ έως τότε στη Red Bull, στο Λας Βέγκας -στο προτελευταίο GP της F1 2023- η RBR για πρώτη φορά φέτος κινδύνευσε να χάσει επί ίσοις όροις - από τη Ferrari που τα έκανε όλα τέλεια, αλλά είχε παροιμιώδη ατυχία.
Ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε ότι η σφοδρότητα του ατυχήματος του Κάρλος Σάινθ στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Λας Βέγκας ήταν πολύ σοβαρότερη από όσο πιστεύεται - και θα μπορούσε να είχε ακόμα χειρότερες συνέπειες.
Οι εντυπώσεις του Μαξ Φερστάπεν για τη μεγάλη φιέστα της F1 αυτό το τριήμερο στο Λας Βέγκας επιδεινώνονται διαρκώς, με αποκορύφωμα το βράδυ της Τετάρτης με την τελετή έναρξης του αγώνα και τα άλλα σόου - στα οποία, όπως είπε, ένιωθε “σαν κλόουν”.
Ο μεγάλος αντίπαλος της Scuderia στη Formula 1 και πρωταθλητής με τη Red Bull Racing Μαξ Φερστάπεν, βρέθηκε στο μπάκετ μιας αγωνιστικής Ferrari 296 GTB μέσα στην Ιταλία, στην πίστα του Μουτζέλο.
Η συνεχιζόμενη και απόλυτη κυριαρχία της Red Bull στη Formula 1 δεν θα αποδειχθεί καταστροφική για το σπορ, υποστηρίζει ο Μαξ Φερστάπεν, όπως δεν αποδείχθηκαν καταστροφικοί για το ΝΒΑ τη δεκαετία του 1990 κάποιοι άλλοι "ταύροι": οι Σικάγο Μπουλς.
Λίγες μέρες πριν το GP του Λας Βέγκας, που εξελίσσεται σε μια μεγάλη αμερικανική φιέστα της Formula 1 από την ιδιοκτήτριά της Liberty Media, ο Μαξ Φερστάπεν παραχώρησε συνέντευξη στο ιστορικό περιοδικό ΤΙΜΕ - που τον χαρακτηρίζει ως “ρίσκο” για το σπορ. Διαβάστε γιατί.
Το ενδεχόμενο λήψης μέτρων για τον περιορισμό της κυριαρχίας της RBR και του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της Formula 1 απέκλεισε ο διευθύνων σύμβουλος του σπορ, Στέφανο Ντομενικάλι - παρότι αυτή ήταν συνήθης πρακτική της FIA στο παρελθόν.
Σε όλα τα εντυπωσιακά επιτεύγματα του Μαξ Φερστάπεν σε μια από τις σεζόν με τη μεγαλύτερη κυριαρχία ενός οδηγού στην ιστορία της Formula 1, προστέθηκε στο Ιντερλάγκος και η κατάρριψη ενός ρεκόρ που κρατούσε ο Αλμπέρτο Ασκάρι από το 1952.
Η διαφορά που είχε αναπτύξει ο Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή του GP Βραζιλίας στους τελευταίους γύρους του επέτρεπε να βλέπει στις γιγαντο-οθόνες τη μάχη μεταξύ του Φερνάντο Αλόνσο και του Σέρτζιο Πέρεζ για την 3η θέση. Όμως, σε μια στιγμή τα πράγματα έγιναν οριακά.
Ο Μαξ Φερστάπεν στάθηκε στις καιρικές συνθήκες που επηρέασαν τις προσπάθειες όλων των οδηγών στο GP της Βραζιλίας και αναφέρθηκε και στον αγώνα της Κυριακής.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ταχύτερος στις δοκιμές στο GP της Βραζιλίας που διεκόπησαν στο Q3 λόγω καταιγίδας και ενώ έμεναν πέντε λεπτά μέχρι το φινάλε και πήρε την Pole Position ενόψει του αγώνα της Κυριακής.
Ο Μαξ Φερστάπεν απέφυγε να απαντήσει ξεκάθαρα αν αυτή τη φορά -σε αντίθεση με πέρσι- θα βοηθήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στο φετινό πρωτάθλημα οδηγών, στα τρία τελευταία GP της σεζόν.
Στα χέρια του Λάντο Νόρις η McLaren MCL60 ήταν στα ελεύθερα της Παρασκευής στο Μεξικό ταχύτερη από την Red Bull RB19 του Μαξ Φερστάπεν στην προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα. Κι ο Σέρτζιο Πέρεζ είχε ένα σαφές πλάνο για να καταδιώξει τον Ολλανδό για μια ηρωική νίκη στο GP της πατρίδας του. Είχαν, όμως, ο Άγγλος και ο Μεξικανός ρεαλιστικές ελπίδες να κερδίσουν το πρωταθλητή, χωρίς τις ατυχίες τους το Σάββατο και την Κυριακή αντίστοιχα;
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το GP Μεξικού χωρίς να απειληθεί ποτέ και από κανέναν και έγινε ο πρώτος άνθρωπος της ιστορίας της Formula 1 με 16 νίκες σε μία σεζόν. Εγκατέλειψε στην πρώτη στροφή ο Πέρεζ, στο βάθρο με τον Ολλανδό οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Μαξ Φερστάπεν συνέχισε τη χθεσινή του κυριαρχία στα ελεύθερα δοκιμαστικά του GP Μεξικού με τον πρώτο χρόνο και στην τρίτη περίοδο, λίγο πριν τις δοκιμές κατάταξης. Εντυπωσιακός δεύτερος χρόνος, και πάλι, του Άλεξ Άλμπον της Williams, στα 70 χιλιοστά από τον Ολλανδό.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ταχύτερος και στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μεξικού, με διαφορά ενός και δυόμισι δεκάτων από τον Λάντο Νόρις της McLaren και τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari αντίστοιχα.
Ο Άλεξ Άλμπον της Williams μπήκε ανάμεσα στις δύο Red Bull των Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του 19ου φετινού GP της Formula 1, στο Μεξικό. Πέντε νέοι οδηγοί της F2 στα κόκπιτ, προβλήματα για πολλούς και πειραματικά ελαστικά.
Ο Μαξ Φερστάπεν εισήλθε σήμερα (27/10) στο πάντοκ της Formula 1 στο Μεξικό με τη συνοδεία δύο σωματοφυλάκων, ενώ οι οργανωτές του GP ανακοίνωσαν ότι θα περιορίσουν τους επισκέπτες που θα κυκλοφορούν στους χώρους των ομάδων για λόγους ασφαλείας.
Διαφημιστικές πινακίδες στην πόλη του Μεξικού απεικονίζουν τον Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον και γράφουν με μεγάλα γράμματα “δεν υπάρχει αντιπαλότητα έξω από την πίστα”, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ ζητά από τους Μεξικανούς να "υποστηρίξουν όλη την ομάδα της Red Bull Racing" στον αγώνα αυτού του τριημέρου (27-29/10).
Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε στο κλειστό κλαμπ των 50 νικών στη F1 με τη νίκη του στο Τέξας και την Κυριακή στο Μεξικό μπορεί να ισοφαρίσει τις 51 του Αλέν Προστ. Πριν από μισό αιώνα κανείς δεν πίστευε ότι θα έσπαγε ποτέ το ρεκόρ 27 νικών του Τζάκι Στιούαρτ.
Ο Τότο Βολφ είπε ότι η αναβαθμισμένη Mercedes W14 είχε την ταχύτητα στο Όστιν να κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull. Πόσο κοντά, όμως, έφτασε ο Λιούις Χάμιλτον στην πρώτη φετινή επί ίσοις όροις νίκη απέναντι στους κυρίαρχους του 2023;
Οι Αμερικανοί δεν επεφύλασσαν και τόσο θερμή υποδοχή στον Μαξ Φερστάπεν μετά τη νίκη του στο GP του Τέξας, καθώς επανεμφανίστηκαν τα λυπηρά φαινόμενα αποδοκιμασίας του στο βάθρο - Μαξ: «Είμαι τόσο περήφανος για την 50ή μου νίκη, αλλά θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για περισσότερες».
Παρά τη νίκη του στον αγώνα Sprint του Τέξας, στο πλαίσιο του GP των ΗΠΑ, ο Μαξ Φερστάπεν επανέλαβε ότι δεν ενθουσιάζεται με τους μικρούς αυτούς αγώνες του σπορ και με τις δοκιμές κατάταξής τους - αλλά αρνήθηκε την παρατήρηση του Λιούις Χάμιλτον ότι "δείχνει να τους βαριέται".
Ο Μαξ Φερστάπεν αμύνθηκε στην επίθεση του Σαρλ Λεκλέρ στην εκκίνηση του αγώνα Sprint στο Τέξας και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω, κατακτώντας με χαρακτηριστική άνεση τη νίκη στο πέμπτο Sprint της χρονιάς - εμπρός από τους Λιούις Χάμιλτον και Λεκλέρ.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την πολ ποζίσιον για τον αγώνα Sprint του GP ΗΠΑ στην πίστα του Τέξας, με διαφορά 55 χιλιοστών από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari. Στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου και οι Λιούις Χάμιλτον και Λάντο Νόρις με τις Mercedes και McLaren πίσω τους.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την πολ ποζίσιον του GP των ΗΠΑ στο Τέξας με την αναγεννημένη Ferrari SF-23, καθώς ο πρώτος χρόνος του Μαξ Φερστάπεν -με διαφορά μόλις 5 χιλιοστών από τον Μονεγάσκο- σβήστηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας, ρίχνοντας τον Ολλανδό στην 6η θέση της εκκίνησης της Κυριακής.
Το 18ο φετινό τριήμερο της F1, στο Όστιν του Τέξας, ξεκίνησε με τον Μαξ Φερστάπεν ταχύτερο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Στο 0,15'' από τον Ολλανδό ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, στα 0,2'' ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, δεν έβαλαν τη μαλακή γόμα οι McLaren και Aston Martin.
Ο τετράκις πρωταθλητής της Formula 1 υποστηρίζει ότι η ψυχοφθόρα, αμφιλεγόμενη και οριακή μονομαχία του Μαξ Φερστάπεν με τον Λιούις Χάμιλτον για τον τίτλο του '21, τον πρώτο του Ολλανδού, ήταν εκείνη που τον ανέβασε στη στρατόσφαιρα του σημερινού οδηγικού του επιπέδου.
Με μια φωτογραφία στο twitter από το 2018, που απεικονίζει τους Μαξ Φερστάπεν και Ντάνιελ Ρικιάρντο παρέα με φόντο την πίστα του Σπα, η RBR έριξε νερό στο "μύλο" της φημολογίας ότι ο Αυστραλός προορίζεται για τη θέση του Σέρτζιο Πέρεζ.
Ο πρώην πρόεδρος της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο αποκάλυψε σε ομιλία του στο Τρέντο τη χαμένη ευκαιρία της ιταλικής ομάδας να υπογράψει τον Μαξ Φερστάπεν το 2014. Τι είπε για τον Έντσο Φεράρι, τον Μίκαελ Σουμάχερ και την τωρινή απόδοση της Scuderia.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 δήλωσε ανοικτά ότι επιθυμεί την επικοινωνία με τον Τζον Έλκαν, αλλά όχι για να οδηγήσει για τη Scuderia στο μέλλον. Ο Ολλανδός έχει βάλει στο μάτι και επιθυμεί να αγοράσει ένα από τα πλέον πολύτιμα αντικείμενα του Μαρανέλο.
Η οδυνηρή για τη Mercedes σύγκρουση των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ στο GP του Κατάρ έληξε γαλήνια με την απολογία του πρώτου - όμως σπανίως τα επεισόδια μεταξύ των οδηγών της ίδιας ομάδας είχαν την ίδια, ειρηνική κατάληξη.
Η Red Bull Racing βρισκόταν σε τέτοια ευφορία το τριήμερο στο Κατάρ, όπου θα γιόρταζε το τρίτο διαδοχικό πρωτάθλημα του Μαξ Φερστάπεν, που ανέβασε στο twitter ακόμα και μια (πολύ) παλιά φωτογραφία του Μαξ Φερστάπεν ντυμένου στα κόκκινα με το cavallino στο στήθος.