Παρότι δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι ο ρυθμός αγώνα που έδειξε η Ferrari στις ελεύθερες δοκιμές δεν αφήνει να εφησυχάσει για τον αυριανό αγώνα της Σουζούκα.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ άφησε να εννοηθεί ότι θα περιμένει τις αποφάσεις του Μαξ Φερστάπεν καθώς ψάχνει τον διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον για το 2025, και επιβεβαίωσε ότι άλλες επιλογές για τη θέση είναι οι Φερνάντο Αλόνσο, Κάρλος Σάινθ και Αντρέα Κιμι Αντονέλι.
Ο Μαξ Φερστάπεν σχολίασε την ανεκδιήγητη απόφαση της Williams να δώσει το μονοθέσιο του Λόγκαν Σάρτζεαντ στον Άλεξ Άλμπον στο GP Αυστραλίας, λέγοντας πως αν βρισκόταν στη θέση του Αμερικανού θα είχε κάνει γυαλιά καρφιά και το δικό του μονοθέσιο, “ώστε να μην μπορεί κανένας πια να το οδηγήσει”, και την ομάδα.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν φάνηκε καθόλου απογοητευμένος μετά την εγκατάλειψή του στο GP Αυστραλίας, με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20, λέγοντας ότι το σερί 43 αγώνων του χωρίς ούτε μία εγκατάλειψη ήταν ήδη πολύ εντυπωσιακό.
Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε μια εντυπωσιακή και ηχηρή απάντηση στην επιλογή της Ferrari να τον αποδεσμεύσει για το 2025, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 3ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Ferrari έδειξε αρκετά ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, αλλά συμπλήρωσε ότι "υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε εμείς να ρυθμίσουμε καλύτερα". Τι είπε ο Ολλανδός για την προβληματική σημερινή του μέρα στη Μελβούρνη.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν μίλησε εφ’ όλης της ύλης στο πάντοκ της Μελβούρνης για τις εξελίξεις στη Red Bull Racing και τα δημοσιεύματα που τον θέλουν να συζητά με τη Mercedes F1 - και κράτησε αποστάσεις από τα πάντα.
Παρότι ο Χέλμουτ Μάρκο φέρεται να έλαβε εγγυήσεις ότι θα μείνει στη Red Bull Racing, κάτι που ο Μαξ Φερστάπεν θέτει ως όρο για να μείνει στο Μίλτον Κινς, φαίνεται ότι η κατάσταση εντός των τειχών της πρωταθλήτριας παραμένει τεταμένη.
Καθώς ο “πόλεμος ισχύος” στα ενδότερα της Red Bull Racing συνεχίζει να επισκιάζει το θρίαμβό της στην πίστα, ο διευθυντής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ δήλωσε μετά την κυριαρχική νίκη του Μαξ Φερστάπεν στο GP Σαουδικής Αραβίας ότι κανένας δεν είναι πάνω από την RBR.
O Τότο Βολφ δήλωσε ανενδοίαστα ότι θα ήθελε να προσλάβει τον “αγαπημένο μας εχθρό” Χέλμουτ Μάρκο, αν ο Αυστριακός αποπεμφθεί από τη Red Bull Racing, αφήνοντας να εννοηθεί πως κάτι τέτοιο θα βοηθούσε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Μαξ Φερστάπεν προχώρησε στην άνευ όρων στήριξη του Χέλμουτ Μάρκο μετά την είδηση ότι ο Αυστριακός ενδέχεται να αποπεμφθεί από τη Red Bull Racing, λέγοντας για πρώτη φορά ότι το μέλλον του συνδέεται με την παρουσία του Αυστριακού στο Μίλτον Κινς.
Ο πρωταθλητής της F1 Μαξ Φερστάπεν πήρε θέση σχετικά με τον εσωτερικό “πόλεμο” που διεξάγεται στη Red Bull Racing, και με τη ρήξη του πατέρα του Γιός Φερστάπεν με τον Κρίστιαν Χόρνερ, λέγοντας πως “όσο αποδίδουμε δεν υπάρχει και λόγος να φύγω”. Όμως, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μιας μεταγραφής του στη Mercedes F1, στο μέλλον.
Η μεγάλη πολιτική "θύελλα" που έχει ξεσπάσει στη Red Bull για τον έλεγχο και την ιδιοκτησία της RBR προδιαγράφει για το 2026 -αν όχι και νωρίτερα- την αρχή του τέλους της κυριαρχίας της στη F1.
Η πολιτική κρίση στη Red Bull Racing κλιμακώνεται μέρα με τη μέρα, και μετά τη ρήξη του διευθυντή της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ με τον Γιός Φερστάπεν, τώρα ο Βρετανός διευθυντής της ομάδας είχε έκτακτη συνάντηση με τον μάνατζερ του Μαξ, Ρέιμοντ Βερμιούλεν.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ φέρεται να είχε δείπνο με τον Γιος Φερστάπεν το βράδυ της Παρασκευής, αλλά -εν μέσω της “θύελλας” που εξελίσσεται στη Red Bull Racing- επισήμως υποστηρίζει ότι δεν θα βιαστεί να λάβει την απόφασή του για την αντικατάσταση του Λιούις Χάμιλτον το 2025.
Το συνεχιζόμενο σήριαλ της υπόθεσης Κρίστιαν Χόρνερ στη Red Bull Racing αρχίζει να επιβεβαιώνει ότι δεν αφορά μόνο τον ίδιο και τη γυναίκα υπάλληλο που τον κατήγγειλε, αλλά είναι η “κορυφή του παγόβουνου” μιας διαμάχης ισχύος στη Red Bull, που θα μπορούσε να καρπωθεί ο Τότο Βολφ για να αποκτήσει τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.
Όχι μόνο σε “άλλη κατηγορία” αλλά σε “άλλο γαλαξία” βρίσκεται ο Μαξ Φερστάπεν, σύμφωνα με τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ, έπειτα από τον τρόπο με τον οποίο ο Ολλανδός της Red Bull Racing κυριάρχησε στο πρώτο GP του 2024 στο Μπαχρέιν.
Η κυριαρχία της Red Bull RB20 στο πρώτο GP του 2024, στο Μπαχρέιν, ήταν ακόμα μεγαλύτερη από όσο περίμενε και ο ίδιος ο Μαξ Φερστάπεν, όπως είπε ο Ολλανδός μετά τον αγωνιστικό του “περίπατο” στο Σακίρ που του χάρισε την 18η νίκη του στους τελευταίους 19 αγώνες της Formula 1.
Στην εβδομάδα που μεσολαβεί από τις δοκιμές εξέλιξης μέχρι το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα του Σακίρ, οι δύο πρωταθλητές της F1 μαζί με άλλους οδηγούς επέλεξαν να περάσουν λίγο από τον ελεύθερο χρόνο τους στο κορτ του padel.
Συγκεκριμένοι όροι απόδοσης στο συμβόλαιό του με τη RBR επιτρέπουν στον Μαξ Φερστάπεν να φύγει πριν τη λήξη του, στο τέλος του 2028, παραδέχθηκε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο. Όμως, συμπλήρωσε, δεν είναι τα χρήματα ενός ηγεμονικού συμβολαίου της Mercedes εκείνα που θα τον προσελκύσουν.
Πριν καν το πρώτο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, και στην 3η ημέρα δοκιμών του σπορ στο Μπαχρέιν, ο Φερνάντο Αλόνσο δηλώνει πως “νομίζω ότι 19 οδηγοί τώρα θα σκέφτονται ότι δεν θα κερδίσουν το πρωτάθλημα” και ότι “αυτό είναι ένα πολύ βάναυσο σπορ”.
Ο Μαξ Φερστάπεν είδε τα σχέδια της φετινής Red Bull RB20 στο τελευταίο περσινό GP του Άμπου Ντάμπι, και όπως είπε "εντυπωσιάστηκα διότι υπάρχουν ορισμένες μεγάλες αλλαγές".
Ο Μαξ Φερστάπεν είπε πως "νομίζω ότι θα δείχνει cool" ο Λιούις Χάμιλτον στη Scuderia, αλλά σε ερώτηση αν θα φανταζόταν τον εαυτό του να κάνει την ίδια μετακίνηση στο Μαρανέλο στο απώτερο μέλλον απάντησε "όχι, δεν είναι απαραίτητο να κάνω κι εγώ το ίδιο".
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, δεν αρνήθηκε ότι ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Μαξ Φερστάπεν θα μπορούσε να βρεθεί στο στόχαστρο της ομάδας του Μπράκλεϊ για τη μελλοντική διαδοχή του Λιούις Χάμιλτον. Χέλμουτ Μάρκο: “Ο Τότο θα το προσπαθήσει, αλλά θα αποτύχει”.
Γιατί ο Τζέιμς Βάουλς υποστήριξε ότι ο Λιούις Χάμιλτον διαθέτει περισσότερο πηγαίο ταλέντο από τον Μίκαελ Σουμάχερ και ο Γκέρχαρντ Μπέργκερ πως ο Μαξ Φερστάπεν είναι καλύτερος του Άιρτον Σένα, ο “καλύτερος οδηγός που έχουμε δει ποτέ στη F1”. Τι λένε οι αριθμοί για τα επιτεύγματα των μεγάλων πρωταθλητών στα 26 χρόνια της ηλικίας τους.
Δύο χρόνια μετά την τόσο αμφιλεγόμενη και έντονη μάχη του με τον Μαξ Φερστάπεν για το πρωτάθλημα του 2021, ο Λιούις Χάμιλτον λέει στον Ολλανδό “συνέχισε να κάνεις ό,τι κάνεις” και υποστηρίζει ότι “τα καταφέρνει περίφημα”. Τι σκέφτεται ο Βρετανός για το μέλλον του στη F1 και το ενδεχόμενο να κάνει ένα “διάλειμμα”.
Ο Μαξ Φερστάπεν, όπως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ πριν από αυτόν, οδηγούσε στη Formula 1 πριν ενηλικιωθεί, και συνεπώς πριν μπορέσει να οδηγήσει στους δημοσιους δρόμους. Και τώρα ο Ολλανδός μοιράστηκε μια ανέκδοτη, και λίγο άβολη, ιστορία από την ημέρα της εξέτασής του.
Ο Μαξ Φερστάπεν λέει ότι “αφαιρούν λίγη από τη μαγεία της οδήγησης”, ο Φερνάντο Αλόνσο ότι είναι “δύσκολα να τα καταλάβεις και να τα ρυθμίσεις” και ο Τζέιμς Άλισον της Mercedes εξηγεί γιατί είναι πρόβλημα η ελάχιστη απόστασή τους από το έδαφος. Διαβάστε αναλυτικά τις απόψεις τους για τα μονοθέσια της νέας εποχής του ground effect.
Οι μάχες των συνομήλικων Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ στη Formula 1 έχουν τις ρίζες τους στα παιδικά τους χρόνια και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Karting, και τώρα ο Ολλανδός και ο Μονεγάσκος θυμήθηκαν πώς ήταν να αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ανάκαμψη της McLaren τη σεζόν του 2023 και προέβλεψε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ θα είναι πολύ ισχυρή στο πρωτάθλημα που ξεκινά σε δύο μήνες στο Μπαχρέιν.
"Δεν με ενδιαφέρουν οι απόψεις των άλλων, δεν ξέρουν το αυτοκίνητό μας" είπε ο Μαξ Φερστάπεν όταν του ζητήθηκε να απαντήσει στην κλασσική αλλά άστοχη εντύπωση για όλους τους πρωταθλητές: ότι κερδίζουν κυρίως επειδή έχουν στα χέρια τους ένα κυρίαρχο μονοθέσιο.
Ήταν αναμενόμενο ότι ο Μαξ Φερστάπεν θα κέρδιζε τις ψήφους των διευθυντών των ομάδων της Formula 1 για τους καλύτερους οδηγούς του 2023, όμως πιο πίσω υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις. Δεύτερος στην προτίμησή τους ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, στην 7η θέση ο rookie Όσκαρ Πιάστρι.
Ούτε την παραμονή των Χριστουγέννων δεν κατάφερε να μείνει μακριά από το τιμόνι ο Μαξ Φερστάπεν, καθώς έτρεξε σε έναν αγώνα Καρτ με αντίπαλο τον -επίσης- τρις πρωταθλητής της F1 Νέλσον Πικέ και άλλους οδηγούς αγώνων - και κέρδισε παρότι ξεκίνησε τελευταίος.
Ποια πτυχή του οδηγικού στιλ του Μαξ Φερστάπεν “αναγκάζει” τη Red Bull Racing να στρέψει την εξέλιξη των μονοθεσίων της πάνω στον Ολλανδό, και πώς αυτό επηρεάζει δυσμενώς τους οδηγούς που βρίσκονται στο διπλανό γκαράζ της ομάδας. Ο Άλεξ Άλμπον δίνει μια εις βάθος ανάλυση.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν απέκτησε την εμπειρία της οδήγησης του αγωνιστικού Honda CR-V Hybrid Racer, που έχει το προσωνύμιο “The Beast”. Τι ιδιαίτερο έχει αυτό το πρωτότυπο, και ποιες τεχνολογίες εξελίσσει για τα αμερικανικά IndyCars.
Ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε στον Μαρκ Μαρκέζ κατά τη διάρκεια της περίφημης Honda Thanks Day ότι η Red Bull Racing του απαγορεύει, βάσει συμβολαίου, μια σειρά από επικίδυνα σπορ - όπως την οδήγηση μιας μοτοσικλέτας του MotoGP, το σκι και τα ράλι.
Η Red Bull RB19 του 2023 ήταν το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο της ιστορίας της Formula 1, όμως ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι είχε συγκεκριμένες αδυναμίες που η RBR θέλει να επιλύσει στην RB20 της επόμενης σεζόν. Βασέρ: "Ο Φερστάπεν θα κάνει λάθη όταν πιεστεί".