Ο Μαξ Φερστάπεν χτύπησε με δύναμη το τιμόνι της Red Bull RB20 μετά την αποτυχία του να κερδίσει τις McLaren και τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι στη μάχη της πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας - και έπειτα φάνηκε απογοητευμένος δηλώνοντας πως “πρέπει να μείνουμε ρεαλιστές” ενόψει του αυριανού αγώνα (21/07, 16:00).
Η Red Bull Racing παρουσίασε το μεγαλύτερο φετινό της πακέτο αναβάθμισης της RB20 στη Βουδαπέστη, ενόψει του τριημέρου του GP Ουγγαρίας, και ο Μαξ Φερστάπεν υποστηρίζει πως “αν αυτή η αναβάθμιση δεν μας κάνει ταχύτερους στο γύρο, τότε δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη σεζόν”.
Με μια συγκλονιστική του αποκάλυψη, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε γνωστό ότι η σφοδρή του πρόσκρουση στη μπαριέρα της στροφής Copse το 2021 μετά το ατύχημά του με τον Λιούις Χάμιλτον τον άφησε με προβλήματα όρασης, που δεν έχει ξεπεράσει ακόμα.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν είπε ότι αναμφίβολα θα παρακολουθήσει τον αποψινό ημιτελικό Αγγλίας-Ολλανδίας για το Euro 2024, και αποκάλυψε τις φιλικές του σχέσεις με τον συμπατριώτη του διεθνή ποδοσφαιριστή Βίρτζιλ Φαν Ντάικ. Τι είπαν οι Λιούις Χάμιλτον και Λάντο Νόρις για την αγγλική ομάδα.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Red Bull B20 ήταν “απλώς πολύ αργή” στο GP Βρετανίας, και ότι περίμενε ότι θα είχε τερματίσει στην 5η ή 6η θέση αν δεν έκανε τις άρτιες στρατηγικές επιλογές και στα δύο πιτ-στοπς του αγώνα του Σίλβερστοουν.
Ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι θα μπορούσε να είχε πάρει την πολ ποζίσιον του GP Βρετανίας χωρίς τη ζημιά που προκλήθηκε στο δάπεδο της Red Bull RB20 κατά την έξοδό του στην αμμοπαγίδα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης - καθώς, όπως είπε, του κόστισε σχεδόν 1 δευτερόλεπτο στο γύρο.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε σαφές ότι δεν δίνει δεκάρα για όλα τα εις βάρος του επικριτικά σχόλια που ακολούθησαν τη σύγκρουσή του με τον Λάντο Νόρις έξι γύρους πριν το τέλος του GP Αυστρίας - παρά μόνο για τη φιλία του με τον Βρετανό οδηγό της McLaren.
Ενόψει των συχνών, όπως διαφαίνεται, μαχών των Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις φέτος στη F1, ο Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι ο Ολλανδός “δεν πρόκειται να αλλάξει” παρά την κριτική που δέχεται για τη σύγκρουση με τον Βρετανό στη μάχη για τη νίκη του GP Αυστρίας, ενώ και ο ίδιος ο οδηγός της McLaren είπε ότι δεν μετανιώνει για τίποτα από όσα έκανε στον αγώνα του Σπίλμπεργκ.
Παρά την ποινή των 10'' που δέχθηκε από τους αγωνοδίκες και τα λόγια του Λάντο Νόρις ότι “έκανε κινήσεις που δεν επιτρέπονται” στη μάχη του για να κρατήσει την πρωτοπορία του GP Αυστρίας, ο Μαξ Φερστάπεν αρνείται ότι ήταν επιθετικός απέναντι στον Βρετανό της McLaren κατά τη σύγκρουσή τους στον 65ο γύρο, που στέρησε τη νίκη και από τους δύο.
Μετά τις επιθέσεις του στην πίστα και τη σύγκρουσή του με τον Μαξ Φερστάπεν έξι γύρους πριν το τέλος του GP Αυστρίας, ο Λάντο Νόρις εξαπέλυσε και μια λεκτική επίθεση στον Ολλανδό λέγοντας πως “έκανε πράγματα που δεν επιτρέπεται να κάνεις και δεν δεχόταν κάποια ποινή”.
Συγκλονιστική ήταν η εξέλιξη στο GP της Αυστρίας, με τον Φερστάπεν και τον Νόρις να μάχονται για την κορυφή και να συγκρούονται. Νικητής ήταν ο Τζορτζ Ράσελ.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ αμφιβάλλει ότι ο Μαξ Φερστάπεν έκανε με απόλυτη βεβαιότητα σαφές ότι θα οδηγεί στη Red Bull Racing κατά τη νέα σεζόν της Formula 1, καθώς ο πρωταθλητής κλήθηκε στο περιθώριο του GP Αυστρίας να σχολιάσει τη διαρκή και πιεστική προσέγγιση που δέχεται από την ομάδα του Μπράκλεϊ.
Ο Μαξ Φερστάπεν αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει στο προηγούμενο GP, της Βαρκελώνης, τον τέταρτο φετινό του κινητήρα -τελευταίο που δικαιούται για το 2024- πριν καν φτάσουμε στο μέσον του πρωταθλήματος. Και κάθε νέος κινητήρας πλέον θα επισείει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.
Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Mercedes, Όλα Καλένιους, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία της Στουτγάρδης θεωρεί τον Μαξ Φερστάπεν τον ιδανικό διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 - όπως έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί και ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε, μετά την οριακή απώλεια της πολ ποζίσιον του GP Ισπανίας από τον Λάντο Νόρις, ότι ο καιρός που η Red Bull κυριαρχούσε χωρίς αντίπαλο στα GP της Formula 1 ανήκει πλέον ολοκληρωτικά στο παρελθόν - αλλά είπε και ότι “όλα είναι ανοιχτά” για τον αυριανό αγώνα της Βαρκελώνης.
Παρά την αγωνιστική άνοδο των McLaren, Ferrari και Mercedes στα τελευταία GP, και παρότι απέχουμε ακόμα πολύ από το μέσον του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, ο Φερνάντο Αλόνσο έχρισε ήδη πρωταθλητή του 2024 τον Μαξ Φερστάπεν. Τι είπε ο Ισπανός για τους κανονισμούς του 2026 και για τις δικές του ελπίδες μέχρι τότε.
Ο Μαξ Φερστάπεν πιθανότατα θα είναι και εκείνος στα χείλη πολλών που θα αναφέρονται στο μέλλον στους 5 καλύτερους οδηγούς της ιστορίας της Formula 1, αλλά ο Ολλανδός άφησε ταπεινά έξω τον εαυτό του όταν ρωτήθηκε για τους πέντε που ο ίδιος ξεχωρίζει.
Το πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Honda, στην πλάτη της Red Bull RB20, άφησε τον Μαξ Φερστάπεν με μόνο 4 γύρους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, αλλά ο Ολλανδός ανησυχεί πιο πολύ για τις επιπτώσεις που θα έχει αργότερα στη φετινή σεζόν - λόγω της μείωσης των διαθέσιμων εξαρτημάτων που δικαιούται.
Η ραγδαία φετινή βελτίωση των McLaren και Ferrari έβγαλε στην επιφάνεια την “αχίλλειο πτέρνα” της Red Bull RB20. Διαβάστε ποια είναι αυτή και για ποιο λόγο μπορεί να την κάνει ευάλωτη και στον αγώνα της Formula 1 στο Μόντρεαλ αυτό το το τριήμερο (7-9/06).
Σε έναν άλλο σύμπαν από εκείνο του Τζέιμς Χάντ και του Κίμι Ράικονεν, ο πρωταθλητής της Formula 1 σήμερα, Μαξ Φερστάπεν, προτιμά να περνά τον ελεύθερο χρόνο του -ακόμα και στα τριήμερα των GP της Formula 1 του αληθινού κόσμου- αγωνιζόμενος σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτων.
Ο πατέρας του Μαξ Φερστάπεν "άναψε φωτιές" ξανά στο Μίλτον Κινς, ασκώντας κριτική στην πρωταθλήτρια με την προτροπή να "αφοσιωθεί ξανά στα αγωνιστικά θέματα αντί για άλλα πράγματα" - καθώς θεωρεί ότι η εποχή που η Red Bull Racing είχε το απόλυτα κυρίαρχο μονοθέσιο ανήκει πλέον στο παρελθόν.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ χωρίζονται από 31 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος της Formula 1 μετά τη νίκη του οδηγού της Ferrari στο Μονακό και στην ολοκλήρωση του πρώτου 1/3 της σεζόν, όμως και οι δύο υποστηρίζουν ότι είναι "πολύ νωρίς να μιλάμε για τον τίτλο".
Για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αποκαρδιωμένος μετά τις πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό, λέγοντας πως η Red Bull RB20 έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά τα οποία προκαλούν προβλήματα που ο Ολλανδός αμφιβάλλει -σε αντίθεση με την Ίμολα- ότι θα λυθούν στο 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι οι McLaren και Ferrari σφίγγουν τον κλοιό στον ίδιο και τη Red Bull Racing με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η RB20 δεν ταιριάζει τόσο στο Μονακό, και παραδέχθηκε ότι η RBR δεν απέδωσε ως ομάδα στο 100% στους τελευταίους αγώνες.
Μέχρι και πριν από δύο αγώνες της Formula 1, η διαφορά ταχύτητας της Red Bull ήταν τέτοια που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδιζε ακόμα κι όταν τα πράγματα δεν κυλούσαν καλά για την RBR. Όμως, στο GP της Εμίλια Ρομάνια χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τέχνη για να κερδίσει την αναβαθμισμένη McLaren του Λάντο Νόρις.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που ισοφάρισε το ρεκόρ των 8 διαδοχικών πολ ποζίσιονς του Άιρτον Σένα από το 1988-'89, κερδίζοντας εντυπωσιακά -χωρίς καν να το περιμένει και ο ίδιος, όπως είπε- τις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια στην πίστα που ο μέγας Βραζιλιάνος έχασε τη ζωή του πριν από 30 χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε αυτό που φάνηκε και από τους χρόνους του, και κυρίως από τις τρεις εξόδους του από την πίστα στις ελεύθερες δοκιμές του GP της Εμίλια Ρομάνια: ότι η Red Bull πρέπει να αντιμετωπίσει δυσεπίλυτα προβλήματα μέχρι αύριο αν θέλει να κερδίσει τον αγώνα της Ίμολα.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν μπήκε στην πρώτη 20άδα των πλέον ακριβοπληρωμένων αθλητών του πλανήτη σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, αφήνοντας τέσσερις θέσεις πιο πίσω τον πρώην πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.
Η νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains βρίσκεται στον "πυρετό" της εξέλιξης του κινητήρα που θα φορούν τα μονοθέσια του Μίλτον Κινς από το 2026, και κατά πολλούς η ανταγωνιστικότητα αυτής της μονάδας ισχύος θα είναι το βασικό κριτήριο για να επιλέξει ο Μαξ Φερστάπεν μεταξύ της RBR και της Mercedes.
Με την αγωνιστική άνοδο της McLaren ήρθαν και τα ψυχολογικά παιχνίδια για τη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής ομάδας Ζακ Μπράουν στόχευσε τον Μαξ Φερστάπεν λέγοντας πως αρκετοί ακόμα οδηγοί θα μπορούσαν να κατακτήσουν τον παγκόσμιο τίτλο αν οδηγούσαν για τη Red Bull.
Ενόψει των αποψινών δοκιμών κατάταξης του GP του Μαϊάμι (4/05, 23:00), ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η Red Bull RB20 θα χρειαστεί βελτιώσεις για να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον - παρά το γεγονός ότι κέρδισε χωρίς να προβληματιστεί ιδιαίτερα τον αγώνα Sprint.
Στο περιθώριο του GP του Μαϊάμι, ο Μαξ Φερστάπεν μίλησε για το ηγεμονικό συμβόλαιο που του προσφέρει η Mercedes, ενώ παράλληλα θέλησε να κατεβάσει τους τόνους για τις επιπτώσεις της αποχώρησης του Άντριαν Νιούι από τη Red Bull Racing.
Η ηγεσία της Daimler και οι ιδιοκτήτες της Mercedes F1 θα έχουν επίσημη συνάντηση με την πλευρά του Μαξ Φερστάπεν μετά την επιστροφή της Formula 1 από την Αμερική, μετά το GP του Μαϊάμι το Πάσχα, προκειμένου να προσελκύσουν τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον.
Μετά τη νέα του επιβλητική νίκη, στο GP της Κίνας, ο Μαξ Φερστάπεν έπλεξε το εγκώμιο της Red Bull RB20, καθώς με την ασύλληπτη συμπεριφορά του κορυφαίου μονοθεσίου της Formula 1 οικοδόμησε τρεις φορές διαφορά στην κορυφή του αγώνα της Σαγκάης.
Ο Μαξ Φερστάπεν δείχνει έτοιμος να ισοφαρίσει φέτος τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα του Αλέν Προστ στη F1, όμως ο Γάλλος πιστεύει ότι οι τίτλοι του Ολλανδού θα είχαν περισσότερη αξία αν τα κέρδιζε μαχόμενος με άλλες ομάδες. Τι είπε για τους οδηγούς-ηγέτες των Ferrari και Mercedes και για τη μεταγραφή του Λιούις Χάμιλτον στη Scuderia, 35 χρόνια μετά τη δική του.
Μαζί με το δέλεαρ της νέας μονάδας ισχύος του 2026 η Mercedes F1 είναι έτοιμη να προσφέρει στον Μαξ Φερστάπεν και ένα κολοσσιαίο συμβόλαιο -ανώτερο εκείνου που έχει με τον Λιούις Χάμιλτον- για να προσελκύσει τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ σε δύο χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Mercedes αλλά αρνήθηκε ότι θα φύγει από τη Red Bull το 2025, λέγοντας πως "δεν σκέφτομαι αυτή τη στιγμή ότι θα μπορούσα να οδηγώ κάπου αλλού" - την ώρα που ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ λέει πως "ο Μαξ θα μείνει μαζί μας 100 τοις εκατό".
Η νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην Ιαπωνία δεν φαινόταν στον Ολλανδό την Παρασκευή ότι θα μπορούσε να ήταν όσο επιβλητική, όσο εντέλει αποδείχθηκε. Και αυτό είχε τις ρίζες του σε μια λάθος επιλογή ρύθμισης, για την οποία τον είχε προειδοποιήσει ο μηχανικός του, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε.