Με αφορμή τη μετονομασία της Alpha Tauri σε -κατά τα φαινόμενα- Racing Bulls και της Alfa Romeo F1 σε Stake F1, ανατρέχουμε σε όλες τις διαφορετικές ονομασίες που είχαν οι 6 από τις 10 ομάδες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ανάκαμψη της McLaren τη σεζόν του 2023 και προέβλεψε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ θα είναι πολύ ισχυρή στο πρωτάθλημα που ξεκινά σε δύο μήνες στο Μπαχρέιν.
Η McLaren στοχεύει να εκκινήσει τη νέα σεζόν της Formula 1 -στις 2 Μαρτίου στο Μπαχρέιν- στο επίπεδο ανταγωνιστικότητας που είχε στο τέλος του 2023, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ομάδας Ζακ Μπράουν, και παρότι δήλωσε αισιόδοξος για τη βελτίωση της ομάδας δίστασε να μιλήσει για νίκες.
Μετά το γιγάντιο άλμα απόδοσης στο δεύτερο μισό του 2023, η McLaren ξεκινά την προσπάθειά της για την υπέρβαση που θα τη φέρει σε θέση διεκδίκησης των τίτλων της Formula 1 καθώς υποδέχεται στο εργοστάσιο του Ουόκινγκ τον Ρομπ Μάρσαλ και τον Νταβίντ Σάντσεζ.
Η σεζόν της F1 2023 ήταν ένας αγωνιστικός μονόλογος της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν, όμως στο παρασκήνιο λάμβανε χώρα ένας τεχνολογικός “πυρετός” εξέλιξης των μονοθεσίων, όπως κάθε χρόνο. Εξετάζουμε πέντε από τις σημαντικότερες σχεδιαστικές καινοτομίες τους.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, η πλειοψηφία των ομάδων και πολλά άλλα κορυφαία πρόσωπα της Formula 1 απέτισαν φόρο τιμής στον Ζιλ ντε Φεράν, μετά την είδηση του αιφνίδιου θανάτου του Βραζιλιάνου πρώην νικητή του αγώνα Indy 500, δις πρωταθλητή του CART και αγωνιστικού διευθυντή των BAR-Honda και McLaren στη F1.
Είναι ένα από τα πλέον ιδιαίτερα μοντέλα στην ιστορία του κολοσσού με το όνομα Toyota και μια ακόμα ένδειξη πως το παρελθόν της Ιαπωνικής εταιρείας είχε αρκετές “εκπλήξεις” για τους petrolheads, πέραν των παγκοσμίως γνωστών.
Δημιουργίες εκατομμυρίων ευρώ -για την έρευνα, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εξέλιξή τους-, τα πρωτότυπα της F1 κάθε χρονιάς καταλήγουν συνήθως σε ένα σκοτεινό μουσείο ή σε κάποια ιδιωτική συλλογή για να αποτελέσουν στο μέλλον κειμήλια μιας ξεχασμένης εποχής η συλλεκτικά αντικείμενα πόθου. Όμως, πολλά εξ αυτών παραμένουν στη ζωή.
Ο διευθυντής της McLaren F1 Αντρέα Στέλλα ανέφερε ποιοί είναι -κατά την άποψή του- οι τρεις κορυφαίοι εν ενεργεία οδηγοί της Formula 1 - και σε αυτούς δεν περιλαμβάνεται ο Λιούις Χάμιλτον.
Ο Λάντο Νόρις είναι το πρόσωπο των ημερών, καθώς το όνομά του ακούγεται έντονα για τις Ferrari και Red Bull. Όμως, αν η McLaren του χαρίσει την πρώτη του νίκη το 2024 -όπως ο ίδιος πιστεύει ακράδαντα- τίποτα δεν θα είναι αρκετό να τον πείσει να περάσει στη σκιά των Σαρλ Λεκλέρ και Μαξ Φερστάπεν.
Από τη Williams FW14B του 1992, το πρώτο μονοθέσιο του Άντριαν Νιούι που κατέκτησε το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν περάσει 31 χρόνια. Και φέτος η ιστορία επαναλήφθηκε -με ακόμα πιο κυρίαρχο τρόπο- με τη Red Bull RB19 και με τον Μαξ Φερστάπεν αντί του "λέοντα" Νάιτζελ Μάνσελ. Διαβάστε τα μυστικά πίσω από τη ιδιοφυΐα των σχεδίων του Βρετανού αεροδυναμιστή της Red Bull Racing.
Τέλος στα σενάρια McLaren-Toyota για το 2026 έφερε η σημερινή ανακοίνωση της αγγλικής ομάδας ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Mercedes και μετά το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 - και μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Από τα λόγια των διευθυντών των κορυφαίων ομάδων της Formula 1 εκφράζεται η πεποίθησή τους ότι η McLaren είναι η ομάδα που θα πλησιάσει περισσότερο τη Red Bull Racing στο πρωτάθλημα του 2024 - την ώρα που ο Λάντο Νόρις λέει ότι η MCL60 έχει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.
Η McLaren έτρεφε ρεαλιστικές ελπίδες για τη νίκη επί ίσοις όροις απέναντι στη Red Bull και στον Μαξ Φερστάπεν στον κυριακάτικο αγώνα του Ιντερλάγκος, παραδέχθηκε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα.
Στα χέρια του Λάντο Νόρις η McLaren MCL60 ήταν στα ελεύθερα της Παρασκευής στο Μεξικό ταχύτερη από την Red Bull RB19 του Μαξ Φερστάπεν στην προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα. Κι ο Σέρτζιο Πέρεζ είχε ένα σαφές πλάνο για να καταδιώξει τον Ολλανδό για μια ηρωική νίκη στο GP της πατρίδας του. Είχαν, όμως, ο Άγγλος και ο Μεξικανός ρεαλιστικές ελπίδες να κερδίσουν το πρωταθλητή, χωρίς τις ατυχίες τους το Σάββατο και την Κυριακή αντίστοιχα;
Πλέκοντας το εγκώμιο του Λάντο Νόρις, ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα δήλωσε πως ο Βρετανός οδηγός της ομάδας διαθέτει αρετές που είχε συναντήσει στο παρελθόν σε θρύλους με τους οποίους συνεργάστηκε - όπως ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Φερνάντο Αλόνσο.
Η McLaren μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά από κομπάρσο σε πρωταγωνιστή της Formula 1 από τοGP Αυστρίας του Ιουνίου, και ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον, εξέφρασε την άποψή του για το σημείο που η ομάδα του Ουόκινγκ βρήκε τόση ταχύτητα.
Η Ferrari έχει ξεκαθαρίσει πως η συζήτηση για την ανανέωση του συμβολαίου του Κάρλος Σάινθ πέραν του 2024 θα ξεκινήσει μετά το τέλος της φετινής σεζόν της Formula 1, όπως ο ισπανικός Τύπος γράφει πως οι McLaren και Alpine ενδιαφέρονται για τον 28χρονο.
Μετά την ένταξη του οδηγού της Toyota Ρίο Χιρακάβα στην ομάδα των δοκιμαστών της, η McLaren άφησε να εννοηθεί ότι είναι βαθύτεροι οι δεσμοί της συνεργασίας της με τον ιαπωνικό κολοσσό - τροφοδοτώντας εκ νέου τις φήμες για την επιστροφή της Toyota στη Formula 1.
Η McLaren F1 εξέπληξε τους πάντες στο GP Ιαπωνίας ανακοινώνοντας ότι ο 29χρονος Ρίο Χιρακάβα της Toyota θα είναι ο εφεδρικός οδηγός της αγγλικής ομάδας το 2024 - γεγονός που εξάπλωσε εν ριπή οφθαλμού τις φήμες ότι η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή της μέσω προμήθειας κινητήρων στην αγγλική ομάδα.
Σε μια "φυσιολογική" πίστα, όπως της Ιαπωνίας, η McLaren MCL60 είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη της Red Bull RB19 και κέρδισε με καθαρή διαφορά τις Ferrari και Mercedes - δικαιώνοντας την απόφαση των δύο τελευταίων να αλλάξουν εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων τους για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Στον ενθουσιασμό του για άλλο ένα βάθρο -εμπρός από τις Ferrari και Mercedes- στο GP Ιαπωνίας ο Λάντο Νόρις φώναξε "Red Bull, σου ερχόμαστε". Αργότερα, πιο ψύχραιμα, είπε ότι η McLaren δεν είναι πλέον τόσο μακριά από το ταχύτερο φετινό μονοθέσιο της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν επανήλθε με συντριπτικό τρόπο στις κυρίαρχες εμφανίσεις στη Formula 1, μετά την παρένθεση της Σιγκαπούρης, κατακτώντας την πολ ποζίσιο του GP Ιαπωνίας με δύο διαστημικούς γύρους που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανείς.
Η ομάδα του Ουόκινγκ ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου του Όσκαρ Πιάστρι για τα ακόμη δύο χρόνια, μετά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις του Αυστραλού στη φετινή πρώτη του σεζόν στη Formula 1.
Ο Κάρλος Σάινθ είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Σιγκαπούρης και έσπασε την κυριαρχία της Red Bull. Ο Λάντο Νόρις και ο Λούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν το βάθρο.
Τη μοναδική νίκη που έχασε η McLaren MP4/4 τη σεζόν του 1988 την απώλεσε στη Μόντσα από τη Ferrari, αλλά δεν έμελλε φέτος να συμβεί το ίδιο στη Red Bull με την εξίσου κυρίαρχη RB19. Πώς, όμως, η Scuderia έφτασε τόσο κοντά στη RBR αυτό το τριήμερο στο "ναό της ταχύτητας";
Με 23 χιλιοστά διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, ο Λάντο Νόρις έγραψε τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας. Στα τρία δέκατα ο Άλμπον με τη Williams και ο Χάμιλτον με τη Mercedes.
Μετά από δύο αγώνες που η McLaren MCL60 κέρδισε τη μάχη πίσω από την ανίκητη Red Bull RB19, στο Σπα η Ferrari κατάφερε να βγάλει ξανά στην επιφάνεια την ταχύτητα της SF-23. Τι άλλαξε, και πώς το πέτυχε η Scuderia;
Ο Κάρλος Σάινθ και ο Όσκαρ Πιάστρι εγκατέλειψαν το GP Βελγίου μετά από τη σύγκρουσή τους στην πρώτη στροφή του αγώνα, που άφησε τις Ferrari SF-23 και McLaren MCL60 με εκτεταμένες ζημιές. Και τώρα ο ένας ρίχνει το φταίξιμο στον άλλον.
Η πρόβλεψη για βροχή όλο το τριήμερο του GP Βελγίου επιβεβαιώθηκε από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, μην επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν ουσιώδεις γύρους. Με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari ήταν ταχύτερος με διαφορά 0,5'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν οι πρωτγωνιστές της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP της Βουδαπέστης. Την πρώτη τριάδα έκλεισε ο Πιέρ Γκασλί της Alpine, εκτός δεκάδας οι Φερστάπεν-Πέρεζ της Red Bull.
Η McLaren έγινε στο GP Βρετανίας η τέταρτη ομάδα φέτος -μετά τις Aston, Mercedes και Ferrari- που κέρδισε τη μάχη πίσω από την κυρίαρχη Red Bull. Πώς συνέβη αυτό, και πόση διάρκεια μπορεί να έχει;
Η McLaren κέρδισε με τις δικές της δυνάμεις τη δεύτερη θέση τόσο της εκκίνησης όσο και του αγώνα στο Σίλβερστοουν, αλλά ο διευθυντής της Αντρέα Στέλα αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι η ομάδα του Ουόκινγκ "απλώς αντέγραψε" τη Red Bull RB19.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής (και) στο GP Βρετανίας, φτάνοντας στην 6η διαδοχική νίκη σε οκτώ αγώνες φέτος στη Formula 1 και αφήνοντας πίσω του τους Λάντο Νόρις και Λιούις Χάμιλτον στο εντός έδρας αγώνα τους.
Η εντυπωσιακή αναγέννηση της McLaren που ξεκίνησε στην Αυστρία και κορυφώθηκε στο Σίλβερστοουν σήμερα με τις μεγάλες αναβαθμίσεις της MCL60, άφησε εκστασιασμένους τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι - που πλησίασαν στα 0,2'' τη Red Bull που Μαξ Φερστάπεν.
Τον εμβληματικό χρωματισμό που είχαν οι McLaren της περιόδου 2006-'14 επανέφερε -εν μέρει- η ομάδα του Ουόκινγκ στη φετινή MCL60 για το GP του Σίλβερστοουν το προσεχές τριήμερο, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 60 χρόνια της.
Μετά τις φήμες ότι ο πρώην διευθυντής της Scuderia Ferrari, Ματία Μπινότο, δεν ενδιαφέρεται να προσχωρήσει στη Sauber/Audi, νέα βρετανικά δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επαφές του με τη McLaren.
Η McLaren, ως ένας εκ των κορυφαίων κατασκευαστών σπορ αυτοκινήτων για αγωνιστική και όχι μόνο χρήση, ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασία της με την Αshurst.
Με την ανεκδιήγητη φράση πως «συνήθως όταν κάποιος φεύγει του λέμε να πάει να γαμ***» ο Κρίστιαν Χόρνερ της RBR αρνήθηκε ότι συνδέεται η μεταγραφή του Ρομπ Μάρσαλ στη McLaren και η φημολογούμενη προμήθεια κινητήρων της Red Bull Ford στην αγγλική ομάδα το 2026.
Η McLaren ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον Ρομπ Μάρσαλ, κεντρικό και διαχρονικό πρόσωπο του τεχνικού τμήματος της Red Bull Racing, για τη θέση του τεχνικού της διευθυντή από τις αρχές του 2024.