Τρία χρόνια μετά το σκανδαλώδες φινάλε της σεζόν του 2021, όταν οι παράτυπες αποφάσεις του αγωνιστικού διευθυντή των GP Μάικλ Μάσι στέρησαν τον όγδοο τίτλο του Λιούις Χάμιλτον, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ μίλησε ξανά για το θέμα και για τον Μάσι, συμπληρώνοντας ότι “ο Λιούις άξιζε να είναι ο μόνος με οκτώ τίτλους”.
Ο Τότο Βολφ αποκάλυψε ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που του έδωσε στα ξεκινήματα του 2024 την πληροφορία ότι ο Λιούις Χάμιλτον είχε συμφωνήσει με τη Ferrari για το ‘25, και επίσης ότι ο τρόπος που εξελίχθηκαν τα πράγματα δεν του έδωσε την ευκαιρία να διεκδικήσει τους Σαρλ Λεκλέρ και Λάντο Νόρις για λογαριασμό της Mercedes.
Μετά τις ποινές 5 δευτερολέπτων που δέχθηκε τόσο ο Τζορτζ Ράσελ όσο και ο Λάντο Νόρις στο GP των ΗΠΑ, αλλά όχι και ο Μαξ Φερστάπεν, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ είπε ότι οι αγωνοδίκες της FIA προχώρησαν σε “κάπως μεροληπτική λήψη αποφάσεων”.
Η ανενόχλητη έξοδος και εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο του GP των ΗΠΑ δεν ήρθε από λάθος του ίδιου του επτάκις πρωταθλητή, τόνισαν κατηγορηματικά οι Τζορτζ Ράσελ και Τότο Βολφ, καθώς ο νεαρός Βρετανός είπε ότι “δείχνει τι είδους τέρας έχουμε να αντιμετωπίσουμε” σχετικά με την απόδοση της Mercedes W15.
“Στη δική μας βιομηχανία καταλαβαίνουμε τέλεια ποιος είναι ικανός και ποιος όχι” είπε ο Τότο Βολφ, εκφράζοντας την πλήρη πίστη του ότι ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, ο 18χρονος που θα διαδεχθεί τον Λιούις Χάμιλτον το 2025 στο κόκπιτ της Mercedes F1, “έχει όλα όσα χρειάζεται για να τα πετύχει”.
Εκείνο το πρωί -στο τέλος του περασμένου Ιανουαρίου- που ο Λιούις Χάμιλτον επισκέφτηκε τον Τότο Βολφ στο σπίτι του στην Οξφόρδη, για να πάρουν μαζί το πρωινό τους και να του ανακοινώσει ότι το 2025 θα φύγει για τη Ferrari, ακόμα και ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ένιωσε φόβο.
Ο Τότο Βολφ αποκάλυψε ότι οι δύο οδηγοί της Mercedes, Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, διαγνώστηκαν μετά τον αγώνα της Formula 1 στη Μαρίνα Μπέι με θερμοπληξία - όχι βαριάς μορφής, αλλά αρκετή για να τους κρατήσει μακριά από τις υποχρεώσεις τους προς τον Τύπο.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ ξεκαθάρισε σε συνέντευξή του στο BBC ότι δεν υπάρχει κανένα αρνητικό συναίσθημα στις σχέσεις της ομάδας με τον Λιούις Χάμιλτον, και ότι μετά από 12 χρόνια η μεταγραφή του Βρετανού στη Scuderia το 2025 θα βοηθήσει και τις δύο πλευρές να αναγεννηθούν.
Πιστεύαμε ότι η Formula 1 είχε αφήσει στο μακρινό της παρελθόν τον αμοραλισμό των διευθυντών των ομάδων σχετικά με την ωμότητα στην διαχείριση των οδηγών τους, αλλά ο Τζέιμς Βάουλς της Williams ήρθε φέτος να μας διαψεύσει.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, επιβεβαίωσε ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών του Αυγούστου είχε νέες επαφές με την πλευρά Φερστάπεν, οι οποίες δεν καρποφόρησαν. Ο Αυστριακός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της συνεργασίας για το μέλλον, αλλά είπε ότι πλέον η ομάδα αφοσιώνεται πλήρως στο δίδυμο του Τζορτζ Ράσελ με τον Κίμι Αντονέλι "και για το 2026".
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι θα είναι ο οδηγός που θα αντικαταστήσει τον Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025, σύμφωνα με τις πηγές που αποκάλυψαν και τη μεταγραφή του Βρετανού στη Ferrari. Ο Κίμι φέρεται ότι θα έχει, μάλιστα, μηχανικό τον Πίτερ Μπόνινγκτον, επί σειρά ετών “δεξί χέρι’ του Λιούις.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, ένας από τους εμβληματικούς διευθυντές της ιστορίας της Formula 1 πλέον, μίλησε για μία ακόμη φορά για όλα τα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετώπισε στη ζωή του - και πώς κατάφερε να τα χρησιμοποιήσει προς όφελός του.
Η εξειδίκευση στη Formula 1 δεν είναι μόνο τεχνολογική, ούτε μόνο οδηγική, αλλά και διοικητική. Ελάχιστοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τις προδιαγραφές να κάνουν αυτή τη δουλειά, και κατά συνέπεια αμείβονται με ογκώδη ποσά. Δείτε πόση είναι η αξία καθενός εκ των διευθυντών των 10 ομάδων του σπορ.
Μετά το τέλος του GP Βελγίου, και πριν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ και την απόδοση της νίκης του αγώνα στον Λιούις Χάμιλτον, ο επτάκις πρωταθλητής είχε κάνει σαφή την ενόχλησή του για το γεγονός ότι η Mercedes δεν τον είχε ενημερώσει ότι ο νεαρός Άγγλος με την έτερη W15 επέλεξε στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ.
Η ομάδα της Mercedes F1 και ο διευθυντής της, Τότο Βολφ, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους μετά τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ από το GP Βελγίου ότι αποδέχονται πλήρως την απόφαση των αγωνοδικών.
Μετά από δύο χρόνια και επτά μήνες, η Mercedes είναι και πάλι στη μάχη της κορυφής της Formula 1 - και πλέον οι νίκες της δεν είναι οφθαλμαπάτες, σαν της Βραζιλίας το '22. Διαβάστε πώς η ομάδα του Μπράκλεϊ κατάφερε να αλλάξει την τύχη της στη Formula 1.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ αμφιβάλλει ότι ο Μαξ Φερστάπεν έκανε με απόλυτη βεβαιότητα σαφές ότι θα οδηγεί στη Red Bull Racing κατά τη νέα σεζόν της Formula 1, καθώς ο πρωταθλητής κλήθηκε στο περιθώριο του GP Αυστρίας να σχολιάσει τη διαρκή και πιεστική προσέγγιση που δέχεται από την ομάδα του Μπράκλεϊ.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ αποκάλυψε ότι ο ίδιος και η ομάδα του δέχθηκαν απειλητικά μηνύματα που τους κατηγορούν ότι προσπαθούν εσκεμμένα να σαμποτάρουν το μονοθέσιο του Λιούις Χάμιλτον - και ενημέρωσε ότι πλέον έχει εμπλακεί η αστυνομία στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Οι ελπίδες του Κάρλος Σάινθ να παραμείνει του χρόνου σε μία από τις κορυφαίες της Formula 1 δείχνουν να έχουν πια εξανεμιστεί, καθώς ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, άφησε να εννοηθεί ότι η ομάδα του Μπράκλεϊ κλίνει προς τον έφηβο Αντρέα Κίμι Αντονέλι για το 2025.
"Αν η Ferrari καταφέρει να δώσει στον Λιούις ένα μονοθέσιο που κερδίζει, μπορεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα, χωρίς αμφιβολία" είπε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, ενόψει της πολύ παράξενης συνθήκης να έχει αντίπαλό του τον Χάμιλτον το 2025.
Στο τριήμερο του GP Μονακό ο Λιούις Χάμιλτον έκανε δύο σχόλια που ακούστηκαν σαν υπαινιγμοί ότι η Mercedes F1 έχει δώσει την προτεραιότητά της στον Τζορτζ Ράσελ φέτος - αλλά ο 26χρονος Άγγλος οδηγός και ο Τότο Βολφ το διέψευσαν, απαντώντας στα παράπονα του επτάκις πρωταθλητή της Formula 1.
Η ηγεσία της Daimler και οι ιδιοκτήτες της Mercedes F1 θα έχουν επίσημη συνάντηση με την πλευρά του Μαξ Φερστάπεν μετά την επιστροφή της Formula 1 από την Αμερική, μετά το GP του Μαϊάμι το Πάσχα, προκειμένου να προσελκύσουν τον Ολλανδό στο Μπράκλεϊ για τη θέση του Λιούις Χάμιλτον.
Τα πρώτα “σύννεφα” στη σχέση του Τότο Βολφ με τον Λιούις Χάμιλτον άρχισαν να εμφανίζονται μετά το GP της Κίνας, καθώς ο Αυστριακός διευθυντής της Mercedes F1 μίλησε για μια “τόσο λανθασμένη κατεύθυνση ρύθμισης της W15" από τον Βρετανό "που το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να στρίψει”, και πρόσθεσε ότι “είναι χειρότερο να χάνεις έναν μηχανικό από έναν οδηγό”.
Το κακό ξεκίνημα της Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, για τρίτη διαδοχική χρονιά, πυροδότησε τις υποψίες ότι η πρώην πρωταθλήτρια θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα το φετινό και το επόμενό της μονοθέσιο για να αφοσιωθεί πλήρως στους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Όμως ο Τότο Βολφ αρνήθηκε κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο.
Ο πρωταγωνιστής της Formula 2 Αντρέα Κίμι Αντονέλι φέρεται να συγκεντρώνει προς στιγμήν τις περισσότερες πιθανότητες για τη διαδοχή του Λιούις Χάμιλτον στο κόκπιτ της Mercedes το 2025, παρότι ο Τότο Βολφ ανησυχεί μήπως ένα τέτοιο άλμα “πνίξει” τον Ιταλό έφηβο.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ άφησε να εννοηθεί ότι θα περιμένει τις αποφάσεις του Μαξ Φερστάπεν καθώς ψάχνει τον διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον για το 2025, και επιβεβαίωσε ότι άλλες επιλογές για τη θέση είναι οι Φερνάντο Αλόνσο, Κάρλος Σάινθ και Αντρέα Κιμι Αντονέλι.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έκρυψε την απογοήτευσή του και ο Τότο Βολφ τον εκνευρισμό του για την αποτυχημένη σημερινή προσπάθεια της Mercedes -στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας- να πειραματιστεί με τις ρυθμίσεις που ήλπιζε ότι θα έβγαζαν στην επιφάνεια τη δυναμική της W15.
Η Formula 1, που έχει πολλές άλλες πτυχές πέραν της αμιγώς αγωνιστικής, έχει παράδοση στις ξαφνικές αλλαγές κανονισμών για να κόβει την κυριαρχία μιας ομάδας που κάνει βαρετά τα GP. Όμως, οι Φρεντ Βασέρ και Τότο Βολφ δεν θέλουν κάτι τέτοιο, για την τρέχουσα εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull Racing.
Μια αινιγματική δήλωση επεφύλασσε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, που μπορεί να αφορά και στο μέλλον της ομάδας και του Μαξ Φερστάπεν, όταν κλήθηκε να σχολιάσει τα τεκταινόμενα των τελευταίων εβδομάδων στη Red Bull Racing.
O Λιούις Χάμιλον εκτιμά ότι η Mercedes πρέπει να κάνει μεγάλες αλλαγές στο φετινό της μονοθέσιο W15, καθώς είπε ωμά πως αισθανόταν ότι αγωνιζόταν σε διαφορετική κατηγορία απέναντι στις άλλες κορυφαίες ομάδες στο GP της Τζέντα. Βολφ: "Το πρόβλημα είναι βαθύτερο στο σχεδιασμό της W15".
O Τότο Βολφ δήλωσε ανενδοίαστα ότι θα ήθελε να προσλάβει τον “αγαπημένο μας εχθρό” Χέλμουτ Μάρκο, αν ο Αυστριακός αποπεμφθεί από τη Red Bull Racing, αφήνοντας να εννοηθεί πως κάτι τέτοιο θα βοηθούσε να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ φέρεται να είχε δείπνο με τον Γιος Φερστάπεν το βράδυ της Παρασκευής, αλλά -εν μέσω της “θύελλας” που εξελίσσεται στη Red Bull Racing- επισήμως υποστηρίζει ότι δεν θα βιαστεί να λάβει την απόφασή του για την αντικατάσταση του Λιούις Χάμιλτον το 2025.
Το συνεχιζόμενο σήριαλ της υπόθεσης Κρίστιαν Χόρνερ στη Red Bull Racing αρχίζει να επιβεβαιώνει ότι δεν αφορά μόνο τον ίδιο και τη γυναίκα υπάλληλο που τον κατήγγειλε, αλλά είναι η “κορυφή του παγόβουνου” μιας διαμάχης ισχύος στη Red Bull, που θα μπορούσε να καρπωθεί ο Τότο Βολφ για να αποκτήσει τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Γιος Φερστάπεν, πατέρας του παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ, πήρε θέση με οξύ τρόπο για το συνεχιζόμενο σήριαλ του Κρίστιαν Χόρνερ, ζητώντας εμμέσως πλην σαφώς την απομάκρυνση του Βρετανού από τη διεύθυνση της Red Bull Racing.
Όχι μόνο σε “άλλη κατηγορία” αλλά σε “άλλο γαλαξία” βρίσκεται ο Μαξ Φερστάπεν, σύμφωνα με τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ, έπειτα από τον τρόπο με τον οποίο ο Ολλανδός της Red Bull Racing κυριάρχησε στο πρώτο GP του 2024 στο Μπαχρέιν.
Ο Ιταλός πρώην πιλότος της F1 Ιβάν Καπέλι, οδηγός της Ferrari το 1992, άφησε να εννοηθεί ότι η Scuderia Ferrari και ο Λιούις Χάμιλτον ήθελαν να κρατήσουν τη συμφωνία τους για το 2025 μυστική -και να την ανακοινώσουν προς το τέλος της φετινής χρονιάς- αλλά τους πρόλαβε ο Τότο Βολφ.
Το νέο, φετινό μονοθέσιο της Red Bull Racing ενσωματώνει δύο από τις ιδέες των Mercedes των τελευταίων ετών, αλλά ο Τότο Βολφ χαρακτηρίζει τη RB20 ως ένα “εξαιρετικά θαρραλέο βήμα”.
Συγκεκριμένοι όροι απόδοσης στο συμβόλαιό του με τη RBR επιτρέπουν στον Μαξ Φερστάπεν να φύγει πριν τη λήξη του, στο τέλος του 2028, παραδέχθηκε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο. Όμως, συμπλήρωσε, δεν είναι τα χρήματα ενός ηγεμονικού συμβολαίου της Mercedes εκείνα που θα τον προσελκύσουν.
Μια φωτογραφία που ανέβηκε στο Instagram απεικονίζει τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ σε συνάντηση με τον Φλάβιο Μπριατόρε, που εξακολουθεί να εκπροσωπεί τον Φερνάντο Αλόνσο. Τη φωτογραφία ανέβασε ο ίδιος ο Μπριατόρε στο λογαριασμό του.
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, δεν αρνήθηκε ότι ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Μαξ Φερστάπεν θα μπορούσε να βρεθεί στο στόχαστρο της ομάδας του Μπράκλεϊ για τη μελλοντική διαδοχή του Λιούις Χάμιλτον. Χέλμουτ Μάρκο: “Ο Τότο θα το προσπαθήσει, αλλά θα αποτύχει”.