Η Ferrari έβγαλε εντελώς απρόσμενα έναν "λαγό από το καπέλο" στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του GP Μεξικού και κλείδωσε την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, αφήνοντας για λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω τον Μαξ Φερστάπεν. Στην τέταρτη θέση ένας Ντάνιελ Ρικιάρντο από τα παλιά, με την Alpha Tauri.
Η εταιρεία του Μαρανέλο παρουσίασε τη νέα one-off (ενός και μοναδικού αντιτύπου) κατασκευή της, μια F8 Spider χωρίς οροφή, με εξειδικευμένη γρίλια αλουμινίου από τρισδιάστατο εκτυπωτή και με ζάντες που παραπέμπουν στη μυθική F40.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την πολ ποζίσιον του GP των ΗΠΑ στο Τέξας με την αναγεννημένη Ferrari SF-23, καθώς ο πρώτος χρόνος του Μαξ Φερστάπεν -με διαφορά μόλις 5 χιλιοστών από τον Μονεγάσκο- σβήστηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας, ρίχνοντας τον Ολλανδό στην 6η θέση της εκκίνησης της Κυριακής.
Η κινηματογραφική ταινία της ζωής του εμβληματικού "κομεντατόρε" Έντσο Φερράρι, τον οποίο υποδύεται ο Άνταμ Ντράιβερ, θα κάνει την πρεμιέρα της την ημέρα των Χριστουγέννων - και τώρα η εταιρεία παραγωγής δημοσίευσε το τελικό, μεγάλο trailer.
Τα συμβόλαια των Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ με τη Scuderia λήγουν στο τέλος του 2024, αλλά ο διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ άφησε να εννοηθεί ότι είναι ειλημμένη η απόφαση της Ferrari να τους κρατήσει στο Μαρανέλο.
Ο πρώην πρόεδρος της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο αποκάλυψε σε ομιλία του στο Τρέντο τη χαμένη ευκαιρία της ιταλικής ομάδας να υπογράψει τον Μαξ Φερστάπεν το 2014. Τι είπε για τον Έντσο Φεράρι, τον Μίκαελ Σουμάχερ και την τωρινή απόδοση της Scuderia.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 δήλωσε ανοικτά ότι επιθυμεί την επικοινωνία με τον Τζον Έλκαν, αλλά όχι για να οδηγήσει για τη Scuderia στο μέλλον. Ο Ολλανδός έχει βάλει στο μάτι και επιθυμεί να αγοράσει ένα από τα πλέον πολύτιμα αντικείμενα του Μαρανέλο.
Η Red Bull Racing βρισκόταν σε τέτοια ευφορία το τριήμερο στο Κατάρ, όπου θα γιόρταζε το τρίτο διαδοχικό πρωτάθλημα του Μαξ Φερστάπεν, που ανέβασε στο twitter ακόμα και μια (πολύ) παλιά φωτογραφία του Μαξ Φερστάπεν ντυμένου στα κόκκινα με το cavallino στο στήθος.
Η Ferrari έχει ξεκαθαρίσει πως η συζήτηση για την ανανέωση του συμβολαίου του Κάρλος Σάινθ πέραν του 2024 θα ξεκινήσει μετά το τέλος της φετινής σεζόν της Formula 1, όπως ο ισπανικός Τύπος γράφει πως οι McLaren και Alpine ενδιαφέρονται για τον 28χρονο.
Ο Κάρλος Σάινθ λόγω ενός προβλήματος στον κινητήρα της Ferrari δεν θα αγωνιστεί καθόλου στο GP του Κατάρ και η Ferrari θα έχει μόνο τον Λεκλέρ στο grid.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι η πρόοδος της Scuderia με το μονοθέσιο του 2024 είναι ικανή να σβήσει την «κατάθλιψη» της ιταλικής ομάδας που έχει προκαλέσει η φετινή κυριαρχία της Red Bull Racing.
Ένα χαρακτηριστικό της φετινής Ferrari SF-23 είναι αταίριαστο με το οδηγικό στιλ του Σαρλ Λεκλέρ και έχει κρατήσει συχνά τον Μονεγάσκο μακριά από τις ανταγωνιστικές εμφανίσεις στη Formula 1 - όμως η Scuderia υποστηρίζει πως θα το λύσει με το νέο της μονοθέσιο.
Ο Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσε ότι συζήτησε αρκετές φορές με τη Ferrari το ενδεχόμενο μεταγραφής του στο Μαρανέλο, αλλά διευκρίνισε ότι ποτέ οι επαφές δεν ήταν προχωρημένες διότι κατά κύριο λόγο δεν το ήθελε ο ίδιος.
Το μονοθέσιο της Scuderia για το 2024, που έχει στο Μαρανέλο την κωδική ονομασία 676, φτάνει στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού του αλλά θα καρπωθεί όσες αλλαγές εξακολουθούν να γίνονται στη φετινή SF-23, όπως το νέο δάπεδο της Σουζούκα.
Σε μια "φυσιολογική" πίστα, όπως της Ιαπωνίας, η McLaren MCL60 είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη της Red Bull RB19 και κέρδισε με καθαρή διαφορά τις Ferrari και Mercedes - δικαιώνοντας την απόφαση των δύο τελευταίων να αλλάξουν εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων τους για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Στον ενθουσιασμό του για άλλο ένα βάθρο -εμπρός από τις Ferrari και Mercedes- στο GP Ιαπωνίας ο Λάντο Νόρις φώναξε "Red Bull, σου ερχόμαστε". Αργότερα, πιο ψύχραιμα, είπε ότι η McLaren δεν είναι πλέον τόσο μακριά από το ταχύτερο φετινό μονοθέσιο της Formula 1.
Ο Μαξ Φερστάπεν επανήλθε με συντριπτικό τρόπο στις κυρίαρχες εμφανίσεις στη Formula 1, μετά την παρένθεση της Σιγκαπούρης, κατακτώντας την πολ ποζίσιο του GP Ιαπωνίας με δύο διαστημικούς γύρους που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανείς.
Η επέκταση των συμβολαίων της Scuderia με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ είναι μια τυπική διαδικασία, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο - καθώς έχουν αρχίσει να εξασθενούν τα σενάρια για τον Ισπανό και τη Sauber/Audi.
Η Red Bull δεν θα γίνει φέτος η μόνη ομάδα της ιστορίας με νίκες σε όλους τους αγώνες της σεζόν. Ένα θεμελιώδες πρόβλημα έσπασε το σερί 14 νικών της στο GP της Σιγκαπούρης, και ο ευφυής Κάρλος Σάινθ με την -άρτια μετά από καιρό- Ferrari ήταν εκεί για να δρέψουν τους εξωτικούς καρπούς μιας συμβολικής νίκης.
Ο Κάρλος Σάινθ είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Σιγκαπούρης και έσπασε την κυριαρχία της Red Bull. Ο Λάντο Νόρις και ο Λούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν το βάθρο.
Η Scuderia έχει στο σημερινό GP Σιγκαπούρης τη ρεαλιστικότερη φετινή ελπίδα της για μια νίκη και οι δύο οδηγοί της, Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ, επιβεβαίωσαν ότι δεν θα ρισκάρουν έναν τέτοιο πιθανό θρίαμβο με μια μεταξύ τους μονομαχία.
Ο Κάρλος Σάινθ κράτησε τη Scuderia στην κορυφή όλων των ελεύθερων δοκιμών σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και στην τρίτη περίοδο, με διαφορά 69 χιλιοστών από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Τέταρτος ο Μαξ Φερστάπεν, τρία δέκατα μακριά από τον Ισπανό.
Ο Ενρίκο Καρντίλε, επικεφαλής αεροδυναμικής της Ferrari, επιβεβαίωσε πως το μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας του 2024 θα έχει "πολύ διαφορετικό" σχεδιασμό και ότι θα εγκαταλείψει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της περσινής F1-75 και της φετινής SF-23.
Η Scuderia έκανε το 1-2 και στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Σιγκαπούρης, αυτή τη φορά με τον Κάρλος Σάινθ οριακά εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ. Στα επτά δέκατα μακριά οι δύο Red Bull, με προβλήματα στις ρυθμίσεις της RB19.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Κάρλος Σάινθ ήταν δημοσίως επικριτικός για την επιλογή της Scuderia να αφήσει τον Σαρλ Λεκλέρ να μονομαχήσει με τον Κάρλος Τζούνιορ στο GP Ιταλίας, ενώ νωρίτερα φέτος στον Καναδά και την Αυστρία είχε δώσει την εντολή στον Ισπανό να μην κάνει το ίδιο.
Λίγες ώρες μετά τους πανηγυρισμούς του για το βάθρο του GP Ιταλίας, δύο ληστές απέσπασαν με τη βία το ρολόι του Κάρλος Σάινθ κοντά στο ξενοδοχείο που διέμενε στο Μιλάνο. Τους καταδίωξε ο ίδιος και με τη βοήθεια των περίοικων συνέβαλλε στη σύλληψή τους.
Τη μοναδική νίκη που έχασε η McLaren MP4/4 τη σεζόν του 1988 την απώλεσε στη Μόντσα από τη Ferrari, αλλά δεν έμελλε φέτος να συμβεί το ίδιο στη Red Bull με την εξίσου κυρίαρχη RB19. Πώς, όμως, η Scuderia έφτασε τόσο κοντά στη RBR αυτό το τριήμερο στο "ναό της ταχύτητας";
Ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε την πολ ποζίσιον στο GP Ιταλίας στη Μόντσα αλλά στις δηλώσεις του φάνηκε αρκετά επιφυλακτικός για εξέλιξη του αγώνα την Κυριακή (3/9).
Ο Κάρλος Σάινθ με Ferrari θα βρίσκεται στην pole position του GP Ιταλίας. Αυτή είναι η 4η φορά στην καριέρα του στη Formula 1 που θα εκκινήσει πρώτος και τα κατάφερε στο "σπίτι" της σκουντερία. Ήταν 13 χιλιοστά πιο γρήγορος από τον Μαξ Φερστάπεν και 67 χιλιοστά από τον Σαρλ Λεκλέρ.
Η Scuderia παρουσίασε τα νέα χρώματα με τα οποία θα αγωνιστεί στο GP της πατρίδας της το προσεχές τριήμερο (1-3 Σεπτεμβρίου), παραπέμποντας το φετινό της θρίαμβο στις 24 Ώρες του ΛεΜάν στην επιστροφή της εκεί μετά από έξι δεκαετίες.
Πριν από το ατύχημά του στο Q3 των δοκιμών κατάταξης που τον άφησαν στην 9η θέση της εκκίνησης του GP Ολλανδίας, στο τέλος του Q1 o Σαρλ Λεκλέρ εξαπέλυσε μια λεκτική επίθεση στους μηχανικούς της Scuderia λέγοντας «γαμ@@@ ας επικεντρωθούμε λίγο στο κυκλοφοριακό".
Με 23 χιλιοστά διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν, ο Λάντο Νόρις έγραψε τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας. Στα τρία δέκατα ο Άλμπον με τη Williams και ο Χάμιλτον με τη Mercedes.
Ο Σαρλ Λεκλέρ διέψευσε στο Ζάντβορτ τα δημοσιεύματα του ιταλικού και γαλλικού τύπου ότι έχει ήδη φτάσει σε προφορική συμφωνία για την επέκταση του συμβολαίου του με τη Ferrari μέχρι και το 2029, αλλά είπε ότι δεν ανησυχεί για την ανανέωση της συμφωνίας του με τη Scuderia.
Η F1 επιστρέφει αυτό το τριήμερο (25-27/8) με το GP Ολλανδίας, και παρότι η Scuderia περιμένει ότι στη μικρή πίστα του Ζάντβορτ οι διαφορές θα είναι οριακές, ο Φρεντ Βασέρ λέει ότι πρέπει να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς για τη μάχη της 2ης θέσης του πρωταθλήματος με τη Mercedes.
Η φημολογία περί ενδιαφέροντος της Scuderia για τον Λιούις Χάμιλτον ενόψει του 2025 δεν λέει να σβήσει, αλλά ο διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ ξεκαθάρισε τα πράγματα - λέγοντας ότι «είμαστε πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τον Κάρλος» για την ανανέωση του συμβολαίου του Σάινθ.
Ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ άσκησε για πρώτη φορά κριτική και στους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στην προσπάθεια βελτίωσης της απόδοσης της ιταλικής ομάδας στη Formula 1. Τι είπε για τους δύο, αλλά και για την ατμόσφαιρα εντός των τειχών του Μαρανέλο.
Ο Φερνάντο Αλόνσο δήλωσε πως αν μπορούσε να γυρίσει πίσω το χρόνο το πρώτο που θα ήθελε θα ήταν ένα πρωτάθλημα της Formula 1 με το cavallino, πρωτάθλημα που -όπως είπε- θα μπορούσε να είχε αλλάξει την ιστορία και την έκβαση πολλών πραγμάτων.
Οι δικηγόροι του Φελίπε Μάσα αναφέρουν ότι ο Βραζιλιάνος "είναι δικαιωματικά ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008" και είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν τις νομικές διαδικασίες για να διεκδικήσουν ό,τι μπορεί να διεκδικηθεί.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επιμένει ότι η σχέση του με τον Κάρλος Σάινθ είναι πολύ καλή παρά τις μεταξύ τους περιστασιακές εντάσεις σε τρία GP της F1, και λέει ότι ο Φρεντ Βασέρ έχει δημιουργήσει ένα «προστατευτικό δίχτυ» γύρω από τη Scuderia που της επιτρέπει να λύσει τα προβλήματά της SF-23.
Την ώρα που ο ιταλικός και ο γαλλικός Τύπος παρέχουν ακόμα και λεπτομέρειες για το νέο πενταετές συμβόλαιο του Σαρλ Λεκλέρ με τη Scuderia, ο Μονεγάσκος δηλώνει δημόσια ότι δεν έχουν ξεκινήσει καν οι διαπραγματεύσεις του με τη Scuderia - αλλά εκφράζει και την πίστη του στο σχεδιασμό του Φρεντ Βασέρ για το μέλλον.