Το μονοθέσιο της Ferrari θα είναι κατά 0,4'' στο γύρο ταχύτερο το Φθινόπωρο και άλλα τόσα το 2024, είπε ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ εξηγώντας του στόχους της ομάδας στη Formula 1 για το προσεχές εξάμηνο.
Το περιβάλλον του Κάρλος Σάινθ διαψεύδει τα πρόσφατα δημοσιεύματα ότι ο Ισπανός υπέγραψε προσύμφωνο με την Audi για τη μεταγραφή του στη γερμανική ομάδα -που θα μπει στο σπορ το 2026 με τη Sauber- και υποστηρίζει ότι επιθυμία του 28χρονου είναι να παραμείνει στο Μαρανέλο.
Η Scuderia τηρεί σιγή ιχθύος, όμως ήδη έχουν αρχίσει να διαρρέουν πιο σαφείς πληροφορίες για το νέο πενταετές συμβόλαιο του Μονεγάσκου με τη Scuderia, που θα τον κρατήσει στο Μαρανέλο μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Προς το παρόν το ιταλικό μονοθέσιο του 2024 έχει την ονομασία "Project 676" εντός των τειχών του Μαρανέλο, και είναι το πρώτο που θα ολοκληρωθεί εξ ολοκλήρου υπό την επίβλεψη του Φρεντ Βασέρ - δεδομένου ότι η φετινή SF-23 σχεδιάστηκε υπό τον απελθόντα διευθυντή της ομάδας, Ματία Μπινότο.
Το πολύμηνο σήριαλ της ανανέωσης του συμβολαίου του Σαρλ Λεκλέρ με τη Scuderia πέραν του 2024 φαίνεται να οδεύει προς το τέλος του, καθώς ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν για διετή επέκταση μέχρι και το 2026 - με την οψιόν ακόμη τριών ετών.
Μετά από δύο αγώνες που η McLaren MCL60 κέρδισε τη μάχη πίσω από την ανίκητη Red Bull RB19, στο Σπα η Ferrari κατάφερε να βγάλει ξανά στην επιφάνεια την ταχύτητα της SF-23. Τι άλλαξε, και πώς το πέτυχε η Scuderia;
Ο Κάρλος Σάινθ και ο Όσκαρ Πιάστρι εγκατέλειψαν το GP Βελγίου μετά από τη σύγκρουσή τους στην πρώτη στροφή του αγώνα, που άφησε τις Ferrari SF-23 και McLaren MCL60 με εκτεταμένες ζημιές. Και τώρα ο ένας ρίχνει το φταίξιμο στον άλλον.
Ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε το "δώρο" της πολ ποζίσιον του GP Βελγίου από τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν, είπε ότι η Ferrari βελτιώθηκε σημαντικά στις εναλλασσόμενες αυτές καιρικές συνθήκες, αλλά συμπλήρωσε ότι έχει πολύ δρόμο ακόμη για να φτάσει την πρωταθλήτρια.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο με 0,8'' (!) διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου, αλλά με την ποινή 5 θέσεων του Ολλανδού από την πολ ποζίσιον την Κυριακή θα εκκινήσει ο Μονεγάσκος της Ferrari.
Η πρόβλεψη για βροχή όλο το τριήμερο του GP Βελγίου επιβεβαιώθηκε από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, μην επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν ουσιώδεις γύρους. Με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari ήταν ταχύτερος με διαφορά 0,5'' από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν οι πρωτγωνιστές της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP της Βουδαπέστης. Την πρώτη τριάδα έκλεισε ο Πιέρ Γκασλί της Alpine, εκτός δεκάδας οι Φερστάπεν-Πέρεζ της Red Bull.
Η Ferrari, μέσω του διευθυντή της Φρεντ Βασέρ, αρνήθηκε κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα στην Ιταλία πως υφίσταται η σκέψη αντικατάστασης του Κάρλος Σάινθ με τον Άλεξ Άλμπον.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, παραδέχθηκε ότι η κατεύθυνση της ιταλικής ομάδας στο σχεδιασμό του φετινού της μονοθεσίου λοξοδρόμησε, και επιβεβαίωσε ότι πλέον η προσοχή της Ferrari έχει στραφεί στο αυτοκίνητό της για την επόμενη σεζόν της Formula 1.
Ο ιταλικός Τύπος απαντά στα βρετανικά δημοσιεύματα περί ενδιαφέροντος της Ferrari για τους Λάντο Νόρις και Άλεξ Άλμπον, αναφέροντας ότι η επιθυμία της Scuderia είναι να ανανενώσει τα συμβόλαια των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ και πέραν του 2024.
Μετά την επιβεβαιώση του ενδιαφέροντος της Red Bull για τον Λάντο Νόρις, στο Σίλβερστοουν η μεταγραφική φημολογία έκανε λόγο για προσύμφωνο του Βρετανού με τη Ferrari, καθώς και -πάλι- για τάσεις φυγής του Κάρλος Σάινθ προς τη Sauber/Audi.
Ο Σαρλ Λεκλέρ σημείωσε τον πρώτο χρόνο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Βρετανίας με τη μαλακή γόμα στη Ferrari SF-23, εμπρός από τους Άλμπον και Αλόνσο, αλλά η βροχή που ήρθε περίπου στο ημίωρο διέκοψε τις προσπάθειες των ομάδων.
Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν είναι αισιόδοξος για το Βρετανικό GP αυτού του τριημέρου, καθώς υποστηρίζει ότι η ταχύτατη πίστα του Σίλβερστοουν δεν ταιριάζει στη Ferrari SF-23. Όμως, παραδέχεται -όπως και ο Φρεντ Βασέρ- ότι η Scuderia έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου στα τελευταία Grand Prix.
Η FIA ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Κυριακής (2/7) συνολικά 12 νέες ποινές 5 ή 10 δευτερολέπτων σε οκτώ οδηγούς για την υπέρβαση των ορίων της πίστας. Αλλάζουν τα αποτελέσματα του αγώνα, αλλά όχι στην πρώτη τριάδα.
Δυόμισι μήνες μετά το τελευταίο του βάθρο στο Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ επέστρεψε με τη δεύτερη θέση στο GP Αυστρίας - όμως η κυριαρχία της Red Bull RB19 του Μαξ Φερστάπεν ήταν τέτοια που ο Μονεγάσκος στάθηκε περισσότερο στην ανάγκη της Scuderia να κλείσει το χάσμα από την κορυφή.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι δεν περίμενε πως η διαφορά του από τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull RB19 στις δοκιμές κατάταξης του GP Αυστρίας θα ήταν στο μισό εκατοστό του δευτερολέπτου, και υποστήριξε ότι η Ferrari SF-23 του δίνει πολύ καλύτερη αίσθηση στους τελευταίους αγώνες.
Η Scuderia αξιοποίησε τη δεύτερη φετινή της ημέρα κινηματογράφησης για να δοκιμάσει, στην πίστα της στο Φιοράνο, ορισμένα νέα και σημαντικά εξαρτήματα του μονοθεσίου της ενόψει του GP Αυστρίας το προσεχές τριήμερο (30/6-2/7).
Ο "γιατρός", ο θρύλος των μοτοσικλετών, είχε εντυπωσιάσει τόσο πολύ τον πρόεδρο της Ferrari Λούκα ντι Μοντεζέμολο στις δοκιμές του με το cavallino του Μίκαελ Σουμάχερ το 2004, που αν το επέλεγε θα είχε εξασφαλισμένη μια θέση στη Sauber για τα GP της Formula 1. Κι έπειτα, στο GP της Μόντσα το 2009.
Χωρίς να διευκρινίσει ποιον κορυφαίο σχεδιαστή ή μηχανολόγο εξασφάλισε για τη Scuderia, ο διευθυντής της Φρεντ Βασέρ μίλησε για τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην επάνδρωση της ομάδας που οραματίζεται στο Μαρανέλο.
Ο Έλληνας διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA εκτιμά ότι σε λίγους μήνες ή στις αρχές του 2024 η τεράστια απόσταση της Red Bull στην κορυφή της Formula 1 θα κλείσει από τις άλλες ομάδες. Τι λέει για τους νέους κανονισμούς του 2026 και για την αφαίρεση του DRS.
Με μια σειρά από λανθασμένες επιλογές στις βροχερές δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου η Ferrari έχασε μια σπάνια ευκαιρία όχι μόνο για το βάθρο, αλλά και ίσως ακόμα και για να απειλήσει τη Red Bull για τη νίκη στο GP Καναδά.
Οι Aston Martin, Mercedes και Ferrari κατάφεραν, εξαιρετικά και οι τρεις, να αξιοποιήσουν στο GP Καναδά τις πρόσφατες μεγάλες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους. Έκλεισαν περισσότερο από ποτέ φέτος το χάσμα τους από τη Red Bull RB19, αλλά απομένει να φανεί αν αυτή ήταν μια παρένθεση ή αν θα έχει συνέχεια.
Ο Σαρλ Λεκλέρ άσκησε δημόσια κριτική στη Ferrari για την καθυστερημένη της επιλογή να τοποθετήσει τα σλικς ελαστικά στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών κατάταξης του GP Καναδά - γεγονός που τον άφησε έξω από το Q3 και την πρώτη δεκάδα.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Red Bull έχει δουλειά μπροστά της για τη ρύθμιση της RB19 μετά τις ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά, ενώ ο Χέλμουτ Μάρκο τόνισε ότι ειδικά η Ferrari είχε εντυπωσιακή ταχύτητα στις συστοιχίες γύρων με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Το 2023 εξελίσσεται τόσο καταστροφικά για τη Ferrari, που ο Φρεντερίκ Βασέρ βρίσκεται ήδη στην "ηλεκτρική" καρέκλα παρότι μόλις έκλεισε έξι μήνες στη διοίκηση της Scuderia. Ποιον αναφέρουν οι Ιταλοί ως πιθανό διάδοχό του.
Πριν αγοράσει τη Μίλαν και γράψει ιστορία στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο, τη δεκαετία του 1980 ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι ορυώταν δημοσίως πως «η Ferrari δεν κερδίζει πια» και διερεύνησε σοβαρά το ενδεχόμενο να δημιουργήσει μια ιταλική ομάδα της Formula 1 με ηγέτη τον Άιρτον Σένα.
Η Ferrari υποφέρει τη φετινή σεζόν της Formula 1 διότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μπενεντέτο Βίνια, θέλησε να βάλει την "εικόνα" της σε μεγαλύτερη προτεραιότητα σε σχέση με την ανταγωνιστικότητά της - σύμφωνα με αξιόπιστα βρετανικά δημοσιεύματα.
Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari στη Formula 1, προσέφερε το κράνος που φορούσε στο GP του Μονακό για δημοπρασία, με τα έσοδα να προορίζονται για τους πληγέντες από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παρακολούθησε από κοντά το θρίαμβο της Ferrari στη φετινή 100ή επέτειο των 24 Ωρών του ΛεΜάν, στη μεγάλη επιστροφή της Scuderia στην κορυφαία κατηγορία μετά από 58 χρόνια - και είπε ότι θα ήθελε να πετύχει και ο ίδιος κάτι ανάλογο, στο μέλλον.
Η Ferrari επέστρεψε φέτος στο ΛεΜάν μετά από σχεδόν έξι δεκαετίες με το hypercar 499P και κατέκτησε τη νίκη με τους Αντόνιο Τζιοβινάτσι, Αλεσάντρο Πιερ Γκουίντι και Τζέιμς Καλάδο, έπειτα από μια συναρπαστική μάχη με την Toyota.
"Συχνά με ρωτούν αν έχω το όνειρο να οδηγήσω για μία ομάδα, και γνωρίζω ότι η Ferrari έχει εκπληκτική ιστορία στη Formula 1", είπε ο Μαξ Φερστάπεν, αλλά διευκρίνισε ότι θα ήταν δύσκολο να αφήσει μια κυρίαρχη ομάδα, όπως είναι η Red Bull Racing σήμερα.
Κερδίζοντας στο μη ταιριαστό της Μονακό η Red Bull RB19 έδειξε ότι έχει τα εχέγγυα να απειλήσει το ρεκόρ της νίκης σε όλα τα GP πλην ενός της McLaren MP4/4 του 1988. Όμως, η πίστα της Βαρκελώνης ήταν η "πίσω αυλή" για το μονοθέσιο του Μίλτον Κινς και η τρομακτική κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν μόνο ως έκπληξη δεν ήρθε.
Μετά από έναν ακόμη απογοητευτικό αγώνα, το GP Ισπανίας όπου οι δύο Ferrari τερμάτισαν στην 5η και 11η θέση, ο Κάρλος Σάινθ και ο Σαρλ Λεκλέρ στάθηκαν στα προβλήματα διαχείρισης των ελαστικών της SF-23. Τι είπε ο Ισπανός για τις αναβαθμίσεις που έφερε η Scuderia στη Βαρκελώνη.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι η Ferrari SF-23 του έδωσε πολύ παράξενη αίσθηση και ότι είχε ένα ανεξήγητο και απρόσμενο πρόβλημα στις αριστερές στροφές, εξηγώντας τον 19ο χρόνο του και τον αποκλεισμό του από την πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης του GP Ισπανίας.