Το ξεκίνημα της ευρωπαϊκής σεζόν, που -με εξαίρεση το GP Καναδά στις αρχές Ιουνίου- θα κρατήσει τη Formula 1 στην ήπειρό μας μέχρι το Σεπτέμβριο, λαμβάνει χώρα στην Εμίλια Ρομάνια της κεντρικής Ιταλίας. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Μια απόφαση που, αν ληφθεί, θα είναι εξαιρετικά δημοφιλής για ένα μεγάλο ποσοστό των (παλιών) φίλων της Formula 1, εξετάζεται ήδη: η επιστροφή στους οκτακύλινδρους κινητήρες, χωρίς πλέον υβριδική τεχνολογία αλλά με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, που θα δώσει ξανά στα μονοθέσια το παλιό τους "ουρλιαχτό".
Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στη θρυλική πίστα της Εμιλία Ρομάνια στην Ίμολα και θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου στις 16:00 στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στον ΑΝΤ1.
Άλλο ένα κομμάτι του μεταγραφικού παζλ της Formula 1 για τη διετία 2025-’26 μπήκε στη θέση του, καθώς η Williams ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου της με τον Άλεξ Άλμπον - που μέχρι πρότινος ήταν ένας από τους υποψήφιους για μια θέση στη Red Bull Racing.
Ο ιταλικός Τύπος εμφανίζεται βέβαιος ότι ο Άντριαν Νιούι θα συνεχίσει την καριέρα του στη Scuderia Ferrari, αμέσως μετά την αποδέσμευσή του από τη Red Bull Racing το Μάρτιο του 2025, που σημαίνει ότι θα επηρεάσει -ως έναν βαθμό- το cavallino για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Όταν ο Αντρέα Στέλλα δέχθηκε την πρόταση του Φερνάντο Αλόνσο να τον ακολουθήσει στη McLaren το 2015, τίποτα δεν προμήνυε ότι ο Ιταλός θα πετύχαινε ό,τι δεν πέτυχε ο Ισπανός: να κερδίσει με την ομάδα του Ουόκινγκ, όντας πλέον ο αγωνιστικός της διευθυντής.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Η νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains βρίσκεται στον "πυρετό" της εξέλιξης του κινητήρα που θα φορούν τα μονοθέσια του Μίλτον Κινς από το 2026, και κατά πολλούς η ανταγωνιστικότητα αυτής της μονάδας ισχύος θα είναι το βασικό κριτήριο για να επιλέξει ο Μαξ Φερστάπεν μεταξύ της RBR και της Mercedes.
Η Scuderia ανακοίνωσε και επίσημα ότι δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Mercedes F1 θα φτάσουν από το Μπράκλεϊ στο Μαρανέλο λίγο πριν τον Λιούις Χάμιλτον: ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο θα βρίσκεται από τον Οκτώβριο δίπλα στον Φρεντ Βασέρ, ενώ ο Λικ Σερά θα ενισχύσει την τεχνική ομάδα της Scuderia.
Στον ορίζοντα του Κάρλος Σάινθ μετά την αποχώρησή του από τη Ferrari στο τέλος του 2024 φέρεται πλέον να βρίσκονται μόνο δύο προτάσεις: για μονοετές συμβόλαιο από τη Mercedes και για πολυετές από την Audi - και ο Ισπανός πρέπει να αποφασίσει μέχρι το GP του Μονακό στο τέλος Μαΐου.
Με την αγωνιστική άνοδο της McLaren ήρθαν και τα ψυχολογικά παιχνίδια για τη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής ομάδας Ζακ Μπράουν στόχευσε τον Μαξ Φερστάπεν λέγοντας πως αρκετοί ακόμα οδηγοί θα μπορούσαν να κατακτήσουν τον παγκόσμιο τίτλο αν οδηγούσαν για τη Red Bull.
Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP έκανε άλλη μια παραπομπή στον δις πρωταθλητή της Formula 1 Φερνάντο Αλόνσο, στο πλαίσιο του GP των μοτοσικλετών στο ΛεΜάν της Γαλλίας, χρησιμοποιώντας τη φράση του συμπατριώτη του “έχω ένα πλάνο”. Τι είχε πει πριν από λίγο καιρό για τη “δεύτερη νεότητα” του οδηγού της Aston Martin F1.
Ο Λάντο Νόρις πέταξε από τους ώμους του το βάρος των 110 GP χωρίς νίκη στη Formula 1, κερδίζοντας το φετινό GP του Μαϊάμι με τη McLaren MCL38. Όμως στο παρελθόν υπήρξαν 9 οδηγοί που περίμεναν περισσότερο (ή περίπου το ίδιο) για να το πετύχουν. Τρεις από αυτούς έγιναν μετέπειτα παγκόσμιοι πρωταθλητές, άλλοι δύο είναι ακόμα στην εκκίνηση.
Μετά την πρώτη του νίκη στη Formula 1, στο GP του Μαϊάμι το περασμένο τριήμερο, ο Λάντο Νόρις πιστεύει ότι η McLaren έχει τη δυναμική για να διεκδικήσει περισσότερες νίκες φέτος, και έπειτα το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2025.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.
Ο Λάντο Νόρις έκλεψε τα φώτα στο GP του Μαϊάμι με την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, όμως η απόδοση του Όσκαρ Πιάστρι -που χάθηκε με την ατυχία του κακού χρονισμού του πιτ-στοπ του με το όχημα ασφαλείας- ήταν ακόμα πιο εκθαμβωτική, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της McLaren Αντρέα Στέλλα.
Οι "κανόνες του παιχνιδιού" στη Formula 1 έχουν αρχίσει να αλλάζουν, καθώς η αγωνιστική άνοδος της McLaren και αυτή που αναμένεται από τη Ferrari στο ερχόμενο GP της Ίμολα αρχίζουν να ασκούν πίεση στη Red Bull Racing, σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η Scuderia ξεκίνησε το διήμερο δοκιμών της στην πίστα της, δίπλα στο εργοστάσιο του Μαρανέλο, με τέσσερα παράξενα καλύμματα των τροχών του περσινού μονοθεσίου της - στο πλαίσιο της έρευνας που κάνει σε συνεργασία με τη FIA για να βρεθούν λύσεις για το σπρέι των μονοθεσίων στα βροχερά GP της Formula 1.
Μετά τον Άντριαν Νιούι, η Red Bull Racing κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο περισσότερους ανθρώπους-“κλειδιά” της επιτυχίας της στη Formula 1 -όπως ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλεϊ- αλλά και πλειάδα μηχανικών της που σύμφωνα με τους Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ στέλνουν κατά δεκάδες τα βιογραφικά τους στις McLaren Racing και Mercedes F1.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε -σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αμερικανικό δίκτυο CBS- ότι νιώθει παράξενα στη μεταβατική αυτή περίοδο της τελευταίας του σεζόν με τη Mercedes F1 και επιβεβαίωσε ότι θα μεταβεί του χρόνου στη Ferrari με ξεκάθαρο στόχο να επιστρέψει στις νίκες και στους τίτλους της Formula 1.
Η McLaren παρουσίασε στο GP του Μαϊάμι ένα εκτεταμένο πακέτο 10 πολύ σημαντικών αναβαθμίσεων της MCL38. Τι ρόλο έπαιξαν αυτές για την παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις, και γιατί ο μηχανικός του 24χρονου, Ουίλ Τζόζεφ, λέει ότι θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα σε άλλες πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1.
Νέα ήθη φέρνει ο Φρεντ Βασέρ στη Scuderia: ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας μπήκε στους πανηγυρισμούς της McLaren για τη νίκη της στο Μαϊάμι, φόρεσε το καπελάκι που του έδωσε ο Ζακ Μπράουν και έρανε με σαμπάνια τον Λάντο Νόρις για την πρώτη του νίκη.
Για πρώτη φορά η Aston Martin F1, μέσω του διευθυντή της Μάικ Κρακ, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι - έπειτα από τη νέα συνάντηση του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1 με τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Λόρενς Στρολ, στο Μαϊάμι.
Ο διευθυντής της Scuderia μίλησε στη γαλλική εφημερίδα L’ Equipe για όλα όσα πιστεύει ότι θα φέρει στην ιταλική ομάδα το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον, και ξεκαθάρισε ότι στόχος του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή είναι να κερδίζει με το cavallino, στο τεράστιο τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του.
Η McLaren αποδέχθηκε το αίτημα επίσκεψης του Ντόναλντ Τραμπ στο γκαράζ της στο περιθώριο του GP του Μαϊάμι λέγοντας ότι το έκανε "από σεβασμό στο γραφείο του Προέδρου των ΗΠΑ", αλλά ξεκαθάρισε ότι αυτή δεν είναι μια ένδειξη υποστήριξης της πολιτικής του υποψηφιότητας για τις φετινές αμερικανικές εκλογές.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μαϊάμι έκριναν τον Κάρλος Σάινθ υπαίτιο για την επαφή που είχε με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, και του επέβαλλαν ποινή 5'' που τον έριξε στην 5η θέση της τελικής κατάταξης του 6ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Στις συγκεκριμένες συνθήκες του GP του Μαϊάμι, η πρώτη μεγάλη φετινή αναβάθμιση της McLaren MCL38 την έκανε ταχύτερη από την κυρίαρχη Red Bull RB20 -τουλάχιστον με τη σκληρή γόμα- και αυτό εξέπληξε ακόμα και τον διευθυντή της ομάδας, Αντρέα Στέλλα.
Ο Λάντο Νόρις υποδέχθηκε με μια αθυροστομία στην live συνέντευξή του την παρθενική του νίκη στη Formula 1, στο GP του Μαϊάμι με την βαρέως ανανεωμένη McLaren MCL38, λέγοντας "καιρός δεν ήταν; Γαμ***! Συγγνώμη".
Ο Λάντο Νόρις της McLaren περίμενε περισσότερο καιρό από όσο άξιζε για την παρθενική του νίκη στη Formula 1, αλλά επιτέλους την κατέκτησε στο GP του Μαϊάμι - κερδίζοντας τον Μαξ Φερστάπεν με μια ασύλληπτη εμφάνιση και ένα μεγάλο δώρο από το όχημα ασφαλείας στο πιτ-στοπ του. Στην 3η θέση του βάθρου ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε την πρώτη πολ ποζίσιον της καριέρας του στο Μαϊάμι, αλλά την 6η του φετινή για ισάριθμα GP αφήνοντας τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω του. Στη δεύτερη σειρά οι Κάρλος Σάινθ και Σέρτζιο Πέρεζ, στην τρίτη οι McLaren και στην τέταρτη οι Mercedes.
Ενόψει των αποψινών δοκιμών κατάταξης του GP του Μαϊάμι (4/05, 23:00), ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η Red Bull RB20 θα χρειαστεί βελτιώσεις για να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον - παρά το γεγονός ότι κέρδισε χωρίς να προβληματιστεί ιδιαίτερα τον αγώνα Sprint.
Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε ανίκητος στο Μαϊάμι από καταβολής του αγώνα, καθώς έλεγξε απόλυτα τον Σαρλ Λεκλέρ και τη Ferrari για να κερδίσει άλλη μία νίκη, στο δεύτερο φετινό Sprint της Formula 1. Στο βάθρο ο Σέρτζιο Πέρεζ, εμπρός από έναν Ντάνιελ Ρικιάρντο από τα παλιά που τερμάτισε 4ος με την RB.
Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής του από τη Red Bull Racing, ο σχεδιαστής Άντριαν Νιούι ξεκαθάρισε ότι δεν προγραμματίζει ακόμα να πάει σε κάποια άλλη ομάδα της Formula 1, καθώς και ότι θα κάνει ένα διάλειμμα ξεκούρασης "μέχρι να σκεφτώ ότι ήρθε ο καιρός για μια νέα περιπέτεια".
Παρότι είπε ότι ο γύρος του “ήταν απαίσιος” και αναρωτήθηκε “τι απέγιναν οι άλλοι;”, ο Μαξ Φερστάπεν βγήκε νικητής των δοκιμών κατάταξης (Sprint Qualifying) για τον αγώνα Sprint του Μαϊάμι – παρότι στις δύο πρώτες περιόδους δεν ήταν ταχύτερος. Δεύτερος, μόλις ένα δέκατο πίσω του, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Ο Σαρλ Λεκλέρ δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα στην προετοιμασία του για το GP του Μαϊάμι με την πρόωρη αποχώρησή του από τις ελεύθερες δοκιμές, έπειτα από τετ-α-κε που είχε στη στροφή 16 μόλις στο 5ο λεπτό της διαδικασίας που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τη Ferrari του.
Παρότι πολλά δεν του πήγαν καλά στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Μαϊάμι, ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 σημείωσε στο τέλος με τη μαλακή γόμα τον ταχύτερο γύρο από τους Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) και Κάρλος Σάινθ (Ferrari). Ο Λεκλέρ έχασε όλες τις δοκιμές λόγω τετ-α-κε στο ξεκίνημα.
Στο περιθώριο του GP του Μαϊάμι, ο Μαξ Φερστάπεν μίλησε για το ηγεμονικό συμβόλαιο που του προσφέρει η Mercedes, ενώ παράλληλα θέλησε να κατεβάσει τους τόνους για τις επιπτώσεις της αποχώρησης του Άντριαν Νιούι από τη Red Bull Racing.
Μετά το ταξίδι της στην Άπω Ανατολή, η Formula 1 βρίσκεται στην αμερικανική ήπειρο για τον 6ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου, που περιλαμβάνει -μετά την Κίνα- και πάλι αγώνα Sprint.