Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε σημαντικό έδαφος στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου της Formula 1 μετά τη νίκη του στο GP Καναδά και την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ. Στους 56 βαθμούς η διαφορά τους μετά τον 9ο από τους 24 αγώνες της φετινής σεζόν, πλησίασε τον Μονεγάσκο ο Νόρις στους 7 βαθμούς.
Μετά από ένα επεισοδιακό GP στον Καναδά, ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την 6η φετινή του νίκη σε 9 αγώνες "πληρώνοντας με το ίδιο νόμισμα" του Μαϊάμι τον Λάντο Νόρις που τον ακολούθησε στο βάθρο, μαζί με τον τρίτο Τζορτζ Ράσελ. Εγκατέλειψαν και οι δύο Ferrari.
Η ομάδα που κέρδισε το προηγούμενο GP της Formula 1, στο Μονακό, αποκλείστηκε στο Q2 των δοκιμών κατάταξης του GP του Καναδά και οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν είχαν εξηγήσεις για την ξαφνική απώλεια της ταχύτητας της Ferrari SF-24. Σάινθ: "Ξέραμε από τις δοκιμές ότι είμαστε αργοί εδώ, και ότι θα είναι ένα δύσκολο τριήμερο".
Μόλις μία φορά στην ιστορία της F1 έχει επαναληφθεί αυτό που έγινε απόψε στις δοκιμές κατάταξης του GP του Καναδά, να μοιραστούν δύο ή περισσότεροι οδηγοί τον πανομοιότυπο πρώτο χρόνο στη μάχη της πολ ποζίσιον: συνέβη το 1997 στη Χερέθ της Ισπανίας, και ήταν μια μάχη για τον τίτλο της Formula 1.
Οι Τζορτζ Ράσελ και Μαξ Φερστάπεν σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο (1:12.000) στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του GP Καναδά, αλλά την πολ ποζίσιον κατέκτησε ο Βρετανός της -αναγεννημένης- Mercedes διότι σημείωσε νωρίτερα τον γύρο του. Αποκλεισμός-σοκ και των δύο Ferrari από την πρώτη δεκάδα.
Ο παλιός, καλός Λιούις Χάμιλτον αξιοποίησε την καλύτερη φετινή απόδοση της αναβαθμισμένης Mercedes W15, γράφοντας επιβλητικά τον πρώτο χρόνο της 3ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά με διαφορά 4 δεκάτων από τους Μαξ Φερστάπεν και Τζορτζ Ράσελ.
Το πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Honda, στην πλάτη της Red Bull RB20, άφησε τον Μαξ Φερστάπεν με μόνο 4 γύρους στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, αλλά ο Ολλανδός ανησυχεί πιο πολύ για τις επιπτώσεις που θα έχει αργότερα στη φετινή σεζόν - λόγω της μείωσης των διαθέσιμων εξαρτημάτων που δικαιούται.
Ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin ήταν ο ταχύτερος στο πρώτο μισό της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, όταν η βροχή έβαλε τέλος στους γύρους με τη μαλακή γόμα. Στην 18η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, έκανε μόλις 4 γύρους με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Red Bull.
Σε μια πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που ξεκίνησε με βροχή και πλημμυρισμένη πίστα και τελείωσε με λιακάδα και στεγνή άσφαλτο, o Λάντο Νόρις σημείωσε στην εκπνοή με τη μαλακή σλικ γόμα τον ταχύτερο χρόνο με 0,3'' διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari.
Παρότι ο Κάρλος Σάινθ θεωρεί ότι η Red Bull παραμένει το φαβορί στη φετινή Formula 1, ο Ισπανός εκτιμά ότι η Scuderia έχει ρεαλιστικές ελπίδες να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών - αρκεί να αξιοποιήσει στο έπακρο κάθε ευκαιρία που θα της παρουσιαστεί σε συγκεκριμένες πίστες που ταιριάζουν στο cavallino.
H Formula 1 κάνει ένα σύντομο διάλειμμα από την “ευρωπαϊκή σεζόν” της, για το ταξίδι στο Μόντρεαλ του Καναδά που θα φιλοξενήσει το 9ο GP του φετινού πρωταθλήματος αυτό το τριήμερο, 7-9 Ιουνίου 2024. Δείτε το πρόγραμμα των δοκιμών και του αγώνα στο Μόντρεαλ, και ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για το "Circuit Gilles Villeneuve".
O διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης, θεωρεί ότι “είναι φυσικό να περιμένουμε έναν ανασχηματισμό” της δυναμικής των ομάδων της F1 με κάθε σετ μεγάλων αλλαγών των τεχνικών κανονισμών, σαν αυτό του 2026 που ανακοίνωσε σήμερα (6/06) η Ομοσπονδία.
Η FIA, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψαν τις πρώτες εικόνες του μονοθεσίου που περιμένουμε στη Formula 1 από το 2026 με το ολοκαίνουριο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών της χρονιάς εκείνης.
Η ραγδαία φετινή βελτίωση των McLaren και Ferrari έβγαλε στην επιφάνεια την “αχίλλειο πτέρνα” της Red Bull RB20. Διαβάστε ποια είναι αυτή και για ποιο λόγο μπορεί να την κάνει ευάλωτη και στον αγώνα της Formula 1 στο Μόντρεαλ αυτό το το τριήμερο (7-9/06).
Μετά τη μεγάλη ανατροπή στο Μονακό, με μεγάλο νικητή τη Ferrari, η Formula 1 ταξιδεύει στον Καναδά, για το 9ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, που διεξάγεται στην πίστα «Circuit Gilles Villeneuve» στο Μόντρεαλ του Καναδά και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 9 Ιουνίου, στις 21:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 24:00 στον ΑΝΤ1.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ θα εξακολουθήσει να οδηγεί για τη Red Bull Racing στη Formula 1 και το 2025-'26, καθώς η ομάδα του Μίλτον Κινς ανακοίνωσε επίσημα σήμερα την ανανέωση του συμβολαίου της με τον Μεξικανό για ακόμα 2 χρόνια.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ δήλωσε πως δεν περιμένει να υπάρξουν προβλήματα για την ιταλική ομάδα από τη συνύπαρξη δύο “ηγετικών” οδηγών στο γκαράζ της το 2025, με την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον δίπλα στον Σαρλ Λεκλέρ. “Προτιμώ δύο δυνατούς οδηγούς”, είπε ο Γάλλος.
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αποχωρήσει από την Alpine F1 μετά τη λήξη του τρέχοντος συμβολαίου του με την ομάδα του Ένστοουν, στο τέλος του 2024, επιβεβαίωσε η γαλλική εταιρεία. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά το συμβάν του GP του Μονακό, αλλά δεν οφείλεται αποκλειστικά σε αυτό.
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αγωνιστεί κανονικά στο GP του Μόντρεαλ το ερχόμενο τριήμερο (7-9 Ιουνίου), καθώς δεν ισχύουν οι εικασίες ότι η Alpine θα τον άφηνε "στον πάγκο' μετά τη σύγκρουσή του με τον ομόλογό του Πιέρ Γκασλί στο Μονακό. Όμως, το μέλλον του με τη γαλλική ομάδα μετά το 2024 είναι πλέον εξαιρετικά αμφίβολο.
"Αν η Ferrari καταφέρει να δώσει στον Λιούις ένα μονοθέσιο που κερδίζει, μπορεί να κατακτήσει το πρωτάθλημα, χωρίς αμφιβολία" είπε ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, ενόψει της πολύ παράξενης συνθήκης να έχει αντίπαλό του τον Χάμιλτον το 2025.
Οι υποστηρικτές της Ρεαλ Μαδρίτης από τη Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο και Κάρλος Σάινθ, δεν μπορούσαν να παρευρεθούν στον τελικό του Champions League στο Λονδίνο - αλλά εκεί ήταν ο Λάντο Νόρις της McLaren, που παρέδωσε το βραβείο του “Player of the Match” στον Ντάνι Καρβαχάλ της ισπανικής ομάδας.
Οι πίσω σελίδες της ιστορίας της Formula 1 είναι γεμάτες με αμοραλισμό, με μακιαβελικούς διοικητές ομάδων που θα επιδίδονταν σε κάθε είδους μηχανορραφία ή δολοπλοκία για μια καρό σημαία. Αλλά κανείς δεν ήταν σαν τον Φλάβιο Μπριατόρε.
"Δεν είναι ότι έχουμε ξεμείνει με ένα μονοθέσιο που δεν είναι ανταγωνιστικό" είπε ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Racing Πολ Μόναγκαν, και εξήγησε τις αναβαθμίσεις που θα φέρει η ομάδα του Μίλτον Κινς στους επόμενους αγώνες με στόχο να διατηρήσει τα σκήπτρα της στη Formula 1.
Καθώς η ομάδα του Σίλβερστοουν επιχειρεί να οικοδομήσει το τεχνικό της τμήμα για να διεκδικεί τους τίτλους της Formula 1 από το 2026, μετά τις διαφαινόμενες δυσκολίες να εξασφαλίσει τον Άντριαν Νιούι έχει προσεγγίσει τον πρώην διευθυντή της Scuderia Ferrari Ματία Μπινότο και τον νυν τεχνικό διευθυντή (του τομέα σασί) του Μαρανέλο, Ενρίκο Καρντίλε.
Σε συνέχεια των πληροφοριών που θέλουν τη Ferrari να μην ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1, Άντριαν Νιούι, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ είπε ότι "είμαι πολύ ικανοποιημένος με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε ήδη".
Δέκα χρόνια μετά το ατύχημα του Μίκαελ Σουμάχερ στις γαλλικές Άλπεις, η σύζυγός του Κορίνα Σουμάχερ διασφαλίζει τις βέλτιστες δυνατές συνθήκες φροντίδας του στην οικία τους στην Ελβετία, για να διατηρεί την ελπίδα της ανάκαμψης της υγείας του μεγάλου πρωταθλητή της Formula 1.
Ο Λιούις Χάμιλτον αποκάλυψε ότι έφτασε (κυριολεκτικά) μια ανάσα μακριά από τον θάνατο μια μέρα που έκανε σέρφινγκ στη Χαβάη με τον θρυλικό παγκόσμιο πρωταθλητή του σπορ Κέλι Σλέιτερ.
Στο φετινό GP Ιαπωνίας ο Σαρλ Λεκλέρ απέτισε φόρο τιμής στον εκλιπόντα Ζουλ Μπιανκί, δέκα χρόνια μετά το δυστύχημα που έμελλε κοστίσει τη ζωή στον Γάλλο, φορώντας ένα κράνος στα χρώματα εκείνου του φίλου και μέντορά του. Και τώρα, με μια πολύ συγκινητική χειρονομία, έστειλε το συλλεκτικό αυτό κράνος στην οικογένεια Μπιανκί.
Στο τριήμερο του GP Μονακό ο Λιούις Χάμιλτον έκανε δύο σχόλια που ακούστηκαν σαν υπαινιγμοί ότι η Mercedes F1 έχει δώσει την προτεραιότητά της στον Τζορτζ Ράσελ φέτος - αλλά ο 26χρονος Άγγλος οδηγός και ο Τότο Βολφ το διέψευσαν, απαντώντας στα παράπονα του επτάκις πρωταθλητή της Formula 1.
Ο άνθρωπος που έχτισε την απόλυτη δόξα της Renault με τους τίτλους του Φερνάντο Αλόνσο είναι και εκείνος που σμπαράλιασε τη φήμη της με το σκάνδαλο του GP Σιγκαπούρης 2008 - και τώρα οι Γάλλοι, σύμφωνα με πληροφορίες, τον καλούν πίσω για να ξαναχτίσουν την ομάδα της Alpine F1.
O παγκόσμιος ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών που ενδιαφέρονται για μια θέση στο πρόγραμμα της Formula 1 εντείνεται, με αποτέλεσμα GP που είναι συνυφασμένα με την ιστορία του σπορ να απειλούνται από χώρες που προσφέρουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
Στο GP του Μονακό, για πρώτη φορά στα χρονικά της Formula 1, η πρώτη δεκάδα της σειράς εκκίνησης ήταν ακριβώς ίδια με την πρώτη δεκάδα στον τερματισμό του αγώνα - κάτι που έκανε πολλούς να αμφιβάλλουν αν ο αγώνας του Πριγκιπάτου αξίζει να παραμείνει στο πρόγραμμα του σπορ.
Η Scuderia -σύμφωνα με αξιόπιστο γερμανικό δημοσίευμα- δεν ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι, του πλέον επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της F1 - παρότι ο ιταλικός Τύπος θεωρούσε θέμα χρόνου την ανακοίνωσή του από την ομάδα του Μαρανέλο.
Σε έναν άλλο σύμπαν από εκείνο του Τζέιμς Χάντ και του Κίμι Ράικονεν, ο πρωταθλητής της Formula 1 σήμερα, Μαξ Φερστάπεν, προτιμά να περνά τον ελεύθερο χρόνο του -ακόμα και στα τριήμερα των GP της Formula 1 του αληθινού κόσμου- αγωνιζόμενος σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτων.
Το κοσμοπολίτικο 8ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά την Κυριακή 26 Μαΐου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ και είχε νικητή τον «πρίγκιπα» Σαρλ Λεκλέρκ, φέρνοντας τη μεγάλη ανατροπή και την πρώτη του νίκη στο “σπίτι” του.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ πανηγύρισαν τη νίκη τους στο GP του Μονακό βουτώντας στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, ακολουθώντας μια μακρά παράδοση των οδηγών της Red Bull που έπεφταν -θεατρικά, συνήθως- στην πισίνα του motorhome της ομάδας μετά από κάθε νίκη τους.
Ο πατέρας του Μαξ Φερστάπεν "άναψε φωτιές" ξανά στο Μίλτον Κινς, ασκώντας κριτική στην πρωταθλήτρια με την προτροπή να "αφοσιωθεί ξανά στα αγωνιστικά θέματα αντί για άλλα πράγματα" - καθώς θεωρεί ότι η εποχή που η Red Bull Racing είχε το απόλυτα κυρίαρχο μονοθέσιο ανήκει πλέον στο παρελθόν.
Ο πρωταθλητής της F1 του 1997 Ζακ Βιλνέβ άσκησε δριμεία κριτική στον Κέβιν Μάγκνουσεν για το σφοδρό ατύχημα του πρώτου γύρου του GP στο Μονακό, δηλώνοντας ότι στην εποχή του οι οδηγοί θα είχαν φροντίσει να του κάνουν σαφές ότι ο τρόπος οδήγησής του “δεν είναι αποδεκτός”.
Ο Χέλμουτ Μάρκο αποκάλυψε το αστρονομικό ποσό που κόστισε στη Red Bull Racing η καταστροφή της RB20 του Σέρτζιο Πέρεζ, στο σφοδρό ατύχημα του Μεξικανού με τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στον πρώτο γύρο του GP του Μονακό.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ χωρίζονται από 31 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος της Formula 1 μετά τη νίκη του οδηγού της Ferrari στο Μονακό και στην ολοκλήρωση του πρώτου 1/3 της σεζόν, όμως και οι δύο υποστηρίζουν ότι είναι "πολύ νωρίς να μιλάμε για τον τίτλο".