Η Scuderia -σύμφωνα με αξιόπιστο γερμανικό δημοσίευμα- δεν ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι, του πλέον επιτυχημένου σχεδιαστή της ιστορίας της F1 - παρότι ο ιταλικός Τύπος θεωρούσε θέμα χρόνου την ανακοίνωσή του από την ομάδα του Μαρανέλο.
Σε έναν άλλο σύμπαν από εκείνο του Τζέιμς Χάντ και του Κίμι Ράικονεν, ο πρωταθλητής της Formula 1 σήμερα, Μαξ Φερστάπεν, προτιμά να περνά τον ελεύθερο χρόνο του -ακόμα και στα τριήμερα των GP της Formula 1 του αληθινού κόσμου- αγωνιζόμενος σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτων.
Το κοσμοπολίτικο 8ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά την Κυριακή 26 Μαΐου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+ και είχε νικητή τον «πρίγκιπα» Σαρλ Λεκλέρκ, φέρνοντας τη μεγάλη ανατροπή και την πρώτη του νίκη στο “σπίτι” του.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ πανηγύρισαν τη νίκη τους στο GP του Μονακό βουτώντας στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, ακολουθώντας μια μακρά παράδοση των οδηγών της Red Bull που έπεφταν -θεατρικά, συνήθως- στην πισίνα του motorhome της ομάδας μετά από κάθε νίκη τους.
Ο πατέρας του Μαξ Φερστάπεν "άναψε φωτιές" ξανά στο Μίλτον Κινς, ασκώντας κριτική στην πρωταθλήτρια με την προτροπή να "αφοσιωθεί ξανά στα αγωνιστικά θέματα αντί για άλλα πράγματα" - καθώς θεωρεί ότι η εποχή που η Red Bull Racing είχε το απόλυτα κυρίαρχο μονοθέσιο ανήκει πλέον στο παρελθόν.
Ο πρωταθλητής της F1 του 1997 Ζακ Βιλνέβ άσκησε δριμεία κριτική στον Κέβιν Μάγκνουσεν για το σφοδρό ατύχημα του πρώτου γύρου του GP στο Μονακό, δηλώνοντας ότι στην εποχή του οι οδηγοί θα είχαν φροντίσει να του κάνουν σαφές ότι ο τρόπος οδήγησής του “δεν είναι αποδεκτός”.
Ο Χέλμουτ Μάρκο αποκάλυψε το αστρονομικό ποσό που κόστισε στη Red Bull Racing η καταστροφή της RB20 του Σέρτζιο Πέρεζ, στο σφοδρό ατύχημα του Μεξικανού με τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στον πρώτο γύρο του GP του Μονακό.
Οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ χωρίζονται από 31 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος της Formula 1 μετά τη νίκη του οδηγού της Ferrari στο Μονακό και στην ολοκλήρωση του πρώτου 1/3 της σεζόν, όμως και οι δύο υποστηρίζουν ότι είναι "πολύ νωρίς να μιλάμε για τον τίτλο".
Το πρώτο τρίτο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 έκλεισε με τον 8ο φετινό του αγώνα, το GP του Μονακό. Δείτε πώς διαμορφώνεται η βαθμολογία, μετά τη νίκη του Σαρλ Λεκλέρ και της Ferrari, για τη μάχη των οδηγών και των κατασκευαστών.
Μετά το θρίαμβό του -για πρώτη φορά- στον αγώνα της πατρίδας του, ο Σαρλ Λεκλέρ ιδιαίτερα φορτισμένος αναφέρθηκε στον εκλιπόντα πατέρα του, Ερβέ, λέγοντας πως κάποτε είχαν μαζί το όνειρο να αγωνιστεί και να κερδίσει το GP του Μονακό.
Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε μια άκρως συναισθηματική νίκη στην πατρίδα του, στο GP του Μονακό, παραμένοντας στην κορυφή σε όλη τη διάρκεια ενός ανιαρού αγώνα διαχείρισης των ελαστικών από τον ίδιο και τους Όσκαρ Πιάστρι, Κάρλος Σάινθ που τον ακολούθησαν στο βάθρο. Ήταν η πρώτη νίκη του 25χρονου μετά από 2 χρόνια, στην 6η θέση τερμάτισε ο Μαξ Φερστάπεν.
Το GP του Μονακό δεν ξεκίνησε καλά καθώς μόλις μετά τον πρώτο γύρο υπήρξε κόκκινη σημαία μετά από σφοδρή σύγκρουση με τους Χούλκενμπεργ και Μάγκνουσεν.
"Η νίκη του Ολυμπιακού στον τελικό με τη Φιορεντίνα, θα είναι κάτι καλό για το Ισπανικό ποδόσφαιρο" είπε ο Φερνάντο Αλόνσο λίγο πριν την εκκίνηση του σημερινού GP του Μονακό (26/05, 16:00), μιλώντας στην εκπομπή «Formula 1 Show» του ΑΝΤ1+, ενόψει του μεγάλου τελικού του Ολυμπιακού για τον τίτλο του Conference League.
Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren παραδέχθηκε πως "δεν πίστευε κανείς ότι μπορούσαμε να πλησιάσουμε" τον Σαρλ Λεκλέρ και τη Ferrari στις δοκιμές κατάταξης του GP του Μονακό, και μετά την εξασφάλιση της δεύτερης θέσης στην εκκίνηση τώρα ο Αυστραλός τρέφει ελπίδες για την πρώτη του νίκη σε GP της Formula 1.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μονακό απέκλεισαν από τις δοκιμές κατάταξης τους Νίκο Χούλκενμπεργκ και Κέβιν Μάγκνουσεν, διότι η πίσω πτέρυγα των VF-24 παραβίαζε τους τεχνικούς κανονισμούς. Ο Κάρλος Σάινθ διέφυγε της ποινής καθώς δεν αποδείχθηκε ότι εμπόδισε τον γρήγορο γύρο του Άλεξ Άλμπον.
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Σαρλ Λεκλέρ ενόψει του αυριανού GP του Μονακό (26/05, 16:00), μετά την εντυπωσιακή του πολ ποζίσιον στις δοκιμές κατάταξης. Ωστόσο, είπε ότι "είναι απαραίτητο να φέρουμε τη νίκη στην ομάδα".
Με έναν άρτιο γύρο στην εκπνοή των δοκιμών κατάταξης του GP του Μονακό ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την πρώτη θέση της εκκίνησης για τον αγώνα της πατρίδας του με την κυρίαρχη Ferrari SF-24, εμπρός από τον εξίσου εντυπωσιακό Όσκαρ Πιάστρι της McLaren. Ο Φερστάπεν στη μπαριέρα στον τελευταίο του γύρο, έμεινε στην 6η θέση της εκκίνησης.
Στην τρίτη και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό ο Σαρλ Λεκλέρ κράτησε τη Ferrari επικεφαλής των χρόνων, αλλά οι βελτιώσεις της Red Bull στην RB20 ανέβασαν τον Μαξ Φερστάπεν στη δεύτερη θέση, δύο δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο.
Για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αποκαρδιωμένος μετά τις πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό, λέγοντας πως η Red Bull RB20 έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά τα οποία προκαλούν προβλήματα που ο Ολλανδός αμφιβάλλει -σε αντίθεση με την Ίμολα- ότι θα λυθούν στο 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24 κατέβαζε διαδοχικά τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, και η καρό σημαία τον βρήκε δύο δέκατα ταχύτερο από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και άλλο ένα από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Στην 4η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Μονεγάσκο.
Η Mercedes ξεκίνησε ενθαρρυντικά το 8ο φετινό τριήμερο της Formula 1, με τον πρώτο χρόνο του Λιούις Χάμιλτον και τον τρίτο του Τζορτζ Ράσελ, και με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren ανάμεσά τους, στα 29 χιλιοστά από τον πρώτο. Στην 11η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, με νέους μπελάδες στο στήσιμο της Red Bull RB20.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι οι McLaren και Ferrari σφίγγουν τον κλοιό στον ίδιο και τη Red Bull Racing με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η RB20 δεν ταιριάζει τόσο στο Μονακό, και παραδέχθηκε ότι η RBR δεν απέδωσε ως ομάδα στο 100% στους τελευταίους αγώνες.
Η μόδα της αλλαγής χρωματισμού -για ένα και μοναδικό GP- στα μονοθέσια της Formula 1 έχει έρθει εδώ και δεκαετίες από την Αμερική, αλλά την τελευταία πενταετία οι κορυφαίες ομάδες του σπορ -RBR, Mercedes, Ferrari, McLaren- έχουν παρουσιάσει πέντε έργα τέχνης.
Παρά τα ιταλικά δημοσιεύματα ότι ο Κάρλος Σάινθ έχει αποφασίσει να δεχθεί την πρόταση της Audi (Sauber), αξιόπιστες πηγές από τη Βρετανία αναφέρουν ότι ο Ισπανός έχει ήδη εμπλακεί σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Williams για τη μετάβασή του στο Γκροβ του χρόνου - και αυτή είναι μία από τις προτάσεις που εξετάζει.
Οι ιδιαιτερότητες του πολύ αργού και πολύ στενού σιρκουί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο αυτό το τριήμερο βάζουν με αξιώσεις τη McLaren και τη Ferrari στη διεκδίκηση της νίκης, σύμφωνα με τους Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull Racing.
Αμέσως μετά την Ίμολα η Formula 1 ταξίδεψε δυτικά για το Μονακό, για τον 8ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος αυτό το τριήμερο (24-26/05). Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου στο πριγκιπάτο.
Το γερμανικό περιοδικό Die Aktuelle φέρεται να καταδικάστηκε από τη γερμανική Δικαιοσύνη, με ποινή 200.000 ευρώ, για την ψευδή, συνταγμένη μέσω τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) συνέντευξη του Μίκαελ Σουμάχερ που δημοσίευσε πριν από περίπου έναν χρόνο.
Ελλείψει εναλλακτικής σε μία από τις κορυφαίες ομάδες, ο Κάρλος Σάινθ φέρεται να κλίνει προς την απόφαση να δεχθεί την πολυετή πρόταση της Audi (Sauber) για το 2025, ενώ την ίδια στιγμή ο παλιός γνώριμος Ματία Μπινότο συνομίλησε με αρκετές ομάδες στο πάντοκ της Εμίλια Ρομάνια. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για τις μεταγραφικές εξελίξεις από το περασμένο τριήμερο.
Η Scuderia έκανε γνωστό ότι το “πακέτο” των συνολικά οκτώ τομέων στους οποίους ανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε το μονοθέσιό της, για το GP της Εμίλια Ρομάνια, ήταν μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της συνολικής αναβάθμισης του cavallino.
Οι φίλοι της Ferrari στις εξέδρες της Ίμολα ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς κατά την προσπέραση του Λιούις Χάμιλτον στον Σέρτζιο Πέρεζ στο GP της Εμίλια Ρομάνια, και ο Βρετανός είπε πως “είναι σουρεαλιστικό να βλέπω τους Ιταλούς φιλάθλους γνωρίζοντας πού θα είμαι του χρόνου”.
Τον ενδοξότερο οδηγό της ιστορίας της και μεγαλύτερο μύθο της Formula 1, Άιρτον Σένα, τιμά στην 30ή επέτειο από τον θάνατό του η McLaren με τον χρωματισμό των δύο MCL38 στο GP του Μονακό, το προσεχές τριήμερο (24-26/05).
Η αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ήταν, κατά τον Σαρλ Λεκλέρ, ταχύτερη ή εξίσου γρήγορη με τις Red Bull RB20 και McLaren MCL38 σε ρυθμό αγώνα και σε όλη την πίστα της Ίμολα, εκτός από την κεντρική ευθεία λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης παραμέτρου. Και ο Μονεγάσκος δηλώνει αισιόδοξος για επερχόμενες νίκες, παρά την σχετική απογοήτευση των τιφόζι στην Ίμολα.
Ο 7ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της «Εμιλία Ρομάνια» στην Ίμολα, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου από το ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1.
Μετά την οριακή νίκη του Μαξ Φερστάπεν υπό την ασφυκτική πίεση της McLaren στην Ίμολα, ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε πως ανέκαθεν πίστευε ότι στην τρίτη σεζόν του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών η απόδοση -όπως και η εμφάνιση- των μονοθεσίων της Formula 1 θα συνέκλινε.
Ο τετράκις πρωταθλητής της F1 Σεμπάστιαν Φέτελ πρωτοστάτησε σε μια σειρά εκδηλώσεων για την ανάμνηση των Άιρτον Σένα και Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ στην Ίμολα, 30 χρόνια μετά το θάνατό τους στην ίδια πίστα - και εξήγησε πώς ο μέγας Βραζιλιάνος άλλαξε για πάντα τη Formula 1, καθώς και γιατί εξακολουθεί να τον εμπνέει μέχρι σήμερα.
Παρότι ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα αμφιβάλλει ότι με έναν ή δύο γύρους παραπάνω στο GP της Εμίλια Ρομάνια ο Λάντο Νόρις θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν, ο Άγγλος οδηγός λέει ότι πλέον ο στόχος της ομάδας του Ουόκινγκ πρέπει να είναι πλέον οι νίκες απέναντι στη Red Bull.
Μέχρι και πριν από δύο αγώνες της Formula 1, η διαφορά ταχύτητας της Red Bull ήταν τέτοια που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδιζε ακόμα κι όταν τα πράγματα δεν κυλούσαν καλά για την RBR. Όμως, στο GP της Εμίλια Ρομάνια χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τέχνη για να κερδίσει την αναβαθμισμένη McLaren του Λάντο Νόρις.
Με την 5η του νίκη σε 7 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στο GP της Εμίλια Ρομάνια, ο Μαξ Φερστάπεν προελαύνει για το τέταρτο διαδοχικό του πρωτάθλημα. Δείτε πως διαμορφώνεται η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών μετά τον αγώνα της Ίμολα.
Μέχρι τον 52ο από τους 63 γύρους του GP της Εμίλια Ρομάνια ο Μαξ Φερστάπεν έδειχνε ότι θα κέρδιζε άλλη μία από τις γνωστές του άνετες νίκες - όμως τότε ο Λάντο Νόρις ανέβασε τον ρυθμό της McLaren, απείλησε τον Ολλανδό και τερμάτισε στα μόλις 7 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω του στην καρό σημαία! Στο βάθρο και η Ferrari με την 3η θέση του Σαρλ Λεκλέρ.
Η μεταγραφή του Άιρτον Σένα στη Scuderia θα ήταν μια βιβλική στιγμή για τη Formula 1. Όμως δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, παρότι είχε φτάσει πολύ κοντά στην υπογραφή της για το 1991. Τώρα, 30 χρόνια μετά το χαμό του, η ιταλική ομάδα θυμάται τον σπουδαιότερο οδηγό όλων των εποχών που δεν φόρεσε ποτέ το cavallino.