Παρότι η δύναμη της φετινής Ferrari είναι στο ρυθμό αγώνα, υπήρξε απογοήτευση στην Ιταλία για το γεγονός ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια. Όμως ο Μονεγάσκος δεν φάνηκε τόσο απαισιόδοξος.
Ο Όσκαρ Πιάστρι δέχθηκε ποινή τριών θέσεων για την εκκίνηση του αυριανού (19/05) GP της Εμίλια Ρομάνια, και από τη δεύτερη που κατέκτησε θα πέσει στην 5η, καθώς κρίθηκε από τους αγωνοδίκες υπαίτιος για την καθυστέρηση του Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στο Q1 των δοκιμών κατάταξης.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που ισοφάρισε το ρεκόρ των 8 διαδοχικών πολ ποζίσιονς του Άιρτον Σένα από το 1988-'89, κερδίζοντας εντυπωσιακά -χωρίς καν να το περιμένει και ο ίδιος, όπως είπε- τις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια στην πίστα που ο μέγας Βραζιλιάνος έχασε τη ζωή του πριν από 30 χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε την υπέρβαση απέναντι στις μεγάλες αναβαθμίσεις των McLaren και Ferrari, έλυσε τα μεγάλα χθεσινά προβλήματα με τις ρυθμίσεις της Red Bull RB20 και κέρδισε μια οριακή, δύσκολη και εκπληκτικά περίτεχνη πολ ποζίσιον για το GP της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα. Στα μόλις 74 και 91 χιλιοστά πίσω του οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις με τις δύο McLaren.
Ολοκληρώθηκε οι τρίτες δοκιμές στο Grand Prix της Εμίλια-Ρομάνια στην Ίμολα, με τον Όσκαρ Πιάστρι να είναι ταχύτερος, μπροστά από Λάντο Νόρις και Κάρλος Σάινθ.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε αυτό που φάνηκε και από τους χρόνους του, και κυρίως από τις τρεις εξόδους του από την πίστα στις ελεύθερες δοκιμές του GP της Εμίλια Ρομάνια: ότι η Red Bull πρέπει να αντιμετωπίσει δυσεπίλυτα προβλήματα μέχρι αύριο αν θέλει να κερδίσει τον αγώνα της Ίμολα.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο GP της Εμίλια Ρομάνια ήταν καρμπόν της πρώτης, με τον ταχύτερο γύρο του Σαρλ Λεκλέρ και τα συνεχιζόμενα προβλήματα του Μαξ Φερστάπεν στη ρύθμιση της Red Bull RB20. Δεύτερος ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren, δύο δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο.
Με τη βαρέως αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε τον πρώτο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Εμίλια Ρομάνια, ένα δέκατο μπροστά από τους Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ. O Μαξ Φερστάπεν, με μπελάδες στις ρυθμίσεις και δύο εξόδους από το δρόμο, έμεινε πέμπτος, δυόμισι δέκατα μακριά από τον Μονεγάσκο.
Με πρωτοβουλία του Σεμπάστιαν Φέτελ οι οδηγοί της Formula 1 -όπως και της F2 και της F3- φόρεσαν μπλουζάκια και περιβραχιόνια στα χρώματα της Βραζιλιάνικης και της Αυστριακής σημαίας, και τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη στροφή Ταμπουρέλο, για να τιμήσουν τους Άιρτον Σένα και Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ 30 χρόνια μετά την τραγική Ίμολα του 1994.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν μπήκε στην πρώτη 20άδα των πλέον ακριβοπληρωμένων αθλητών του πλανήτη σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, αφήνοντας τέσσερις θέσεις πιο πίσω τον πρώην πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.
Μιλώντας εκ νέου για την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ είπε ότι ο Βρετανός δεν θα φέρει στη Ferrari μόνο την ταχύτητά του, αλλά και την πολύπλευρη εμπειρία του που θα συμβάλλει στο χτίσιμο του επόμενου κεφαλαίου της ιταλικής ομάδας.
Το ξεκίνημα της ευρωπαϊκής σεζόν, που -με εξαίρεση το GP Καναδά στις αρχές Ιουνίου- θα κρατήσει τη Formula 1 στην ήπειρό μας μέχρι το Σεπτέμβριο, λαμβάνει χώρα στην Εμίλια Ρομάνια της κεντρικής Ιταλίας. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Μια απόφαση που, αν ληφθεί, θα είναι εξαιρετικά δημοφιλής για ένα μεγάλο ποσοστό των (παλιών) φίλων της Formula 1, εξετάζεται ήδη: η επιστροφή στους οκτακύλινδρους κινητήρες, χωρίς πλέον υβριδική τεχνολογία αλλά με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, που θα δώσει ξανά στα μονοθέσια το παλιό τους "ουρλιαχτό".
Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στη θρυλική πίστα της Εμιλία Ρομάνια στην Ίμολα και θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου στις 16:00 στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στον ΑΝΤ1.
Άλλο ένα κομμάτι του μεταγραφικού παζλ της Formula 1 για τη διετία 2025-’26 μπήκε στη θέση του, καθώς η Williams ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου της με τον Άλεξ Άλμπον - που μέχρι πρότινος ήταν ένας από τους υποψήφιους για μια θέση στη Red Bull Racing.
Ο ιταλικός Τύπος εμφανίζεται βέβαιος ότι ο Άντριαν Νιούι θα συνεχίσει την καριέρα του στη Scuderia Ferrari, αμέσως μετά την αποδέσμευσή του από τη Red Bull Racing το Μάρτιο του 2025, που σημαίνει ότι θα επηρεάσει -ως έναν βαθμό- το cavallino για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026.
Όταν ο Αντρέα Στέλλα δέχθηκε την πρόταση του Φερνάντο Αλόνσο να τον ακολουθήσει στη McLaren το 2015, τίποτα δεν προμήνυε ότι ο Ιταλός θα πετύχαινε ό,τι δεν πέτυχε ο Ισπανός: να κερδίσει με την ομάδα του Ουόκινγκ, όντας πλέον ο αγωνιστικός της διευθυντής.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Η νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains βρίσκεται στον "πυρετό" της εξέλιξης του κινητήρα που θα φορούν τα μονοθέσια του Μίλτον Κινς από το 2026, και κατά πολλούς η ανταγωνιστικότητα αυτής της μονάδας ισχύος θα είναι το βασικό κριτήριο για να επιλέξει ο Μαξ Φερστάπεν μεταξύ της RBR και της Mercedes.
Η Scuderia ανακοίνωσε και επίσημα ότι δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Mercedes F1 θα φτάσουν από το Μπράκλεϊ στο Μαρανέλο λίγο πριν τον Λιούις Χάμιλτον: ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Ζερόμ Ντ’ Αμπρόζιο θα βρίσκεται από τον Οκτώβριο δίπλα στον Φρεντ Βασέρ, ενώ ο Λικ Σερά θα ενισχύσει την τεχνική ομάδα της Scuderia.
Στον ορίζοντα του Κάρλος Σάινθ μετά την αποχώρησή του από τη Ferrari στο τέλος του 2024 φέρεται πλέον να βρίσκονται μόνο δύο προτάσεις: για μονοετές συμβόλαιο από τη Mercedes και για πολυετές από την Audi - και ο Ισπανός πρέπει να αποφασίσει μέχρι το GP του Μονακό στο τέλος Μαΐου.
Με την αγωνιστική άνοδο της McLaren ήρθαν και τα ψυχολογικά παιχνίδια για τη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής ομάδας Ζακ Μπράουν στόχευσε τον Μαξ Φερστάπεν λέγοντας πως αρκετοί ακόμα οδηγοί θα μπορούσαν να κατακτήσουν τον παγκόσμιο τίτλο αν οδηγούσαν για τη Red Bull.
Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP έκανε άλλη μια παραπομπή στον δις πρωταθλητή της Formula 1 Φερνάντο Αλόνσο, στο πλαίσιο του GP των μοτοσικλετών στο ΛεΜάν της Γαλλίας, χρησιμοποιώντας τη φράση του συμπατριώτη του “έχω ένα πλάνο”. Τι είχε πει πριν από λίγο καιρό για τη “δεύτερη νεότητα” του οδηγού της Aston Martin F1.
Ο Λάντο Νόρις πέταξε από τους ώμους του το βάρος των 110 GP χωρίς νίκη στη Formula 1, κερδίζοντας το φετινό GP του Μαϊάμι με τη McLaren MCL38. Όμως στο παρελθόν υπήρξαν 9 οδηγοί που περίμεναν περισσότερο (ή περίπου το ίδιο) για να το πετύχουν. Τρεις από αυτούς έγιναν μετέπειτα παγκόσμιοι πρωταθλητές, άλλοι δύο είναι ακόμα στην εκκίνηση.
Μετά την πρώτη του νίκη στη Formula 1, στο GP του Μαϊάμι το περασμένο τριήμερο, ο Λάντο Νόρις πιστεύει ότι η McLaren έχει τη δυναμική για να διεκδικήσει περισσότερες νίκες φέτος, και έπειτα το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2025.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.
Ο Λάντο Νόρις έκλεψε τα φώτα στο GP του Μαϊάμι με την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, όμως η απόδοση του Όσκαρ Πιάστρι -που χάθηκε με την ατυχία του κακού χρονισμού του πιτ-στοπ του με το όχημα ασφαλείας- ήταν ακόμα πιο εκθαμβωτική, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της McLaren Αντρέα Στέλλα.
Οι "κανόνες του παιχνιδιού" στη Formula 1 έχουν αρχίσει να αλλάζουν, καθώς η αγωνιστική άνοδος της McLaren και αυτή που αναμένεται από τη Ferrari στο ερχόμενο GP της Ίμολα αρχίζουν να ασκούν πίεση στη Red Bull Racing, σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η Scuderia ξεκίνησε το διήμερο δοκιμών της στην πίστα της, δίπλα στο εργοστάσιο του Μαρανέλο, με τέσσερα παράξενα καλύμματα των τροχών του περσινού μονοθεσίου της - στο πλαίσιο της έρευνας που κάνει σε συνεργασία με τη FIA για να βρεθούν λύσεις για το σπρέι των μονοθεσίων στα βροχερά GP της Formula 1.
Μετά τον Άντριαν Νιούι, η Red Bull Racing κινδυνεύει να χάσει όχι μόνο περισσότερους ανθρώπους-“κλειδιά” της επιτυχίας της στη Formula 1 -όπως ο αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλεϊ- αλλά και πλειάδα μηχανικών της που σύμφωνα με τους Ζακ Μπράουν και Τότο Βολφ στέλνουν κατά δεκάδες τα βιογραφικά τους στις McLaren Racing και Mercedes F1.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε -σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αμερικανικό δίκτυο CBS- ότι νιώθει παράξενα στη μεταβατική αυτή περίοδο της τελευταίας του σεζόν με τη Mercedes F1 και επιβεβαίωσε ότι θα μεταβεί του χρόνου στη Ferrari με ξεκάθαρο στόχο να επιστρέψει στις νίκες και στους τίτλους της Formula 1.
Η McLaren παρουσίασε στο GP του Μαϊάμι ένα εκτεταμένο πακέτο 10 πολύ σημαντικών αναβαθμίσεων της MCL38. Τι ρόλο έπαιξαν αυτές για την παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις, και γιατί ο μηχανικός του 24χρονου, Ουίλ Τζόζεφ, λέει ότι θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα σε άλλες πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1.
Νέα ήθη φέρνει ο Φρεντ Βασέρ στη Scuderia: ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας μπήκε στους πανηγυρισμούς της McLaren για τη νίκη της στο Μαϊάμι, φόρεσε το καπελάκι που του έδωσε ο Ζακ Μπράουν και έρανε με σαμπάνια τον Λάντο Νόρις για την πρώτη του νίκη.
Για πρώτη φορά η Aston Martin F1, μέσω του διευθυντή της Μάικ Κρακ, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι - έπειτα από τη νέα συνάντηση του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1 με τον ιδιοκτήτη της ομάδας, Λόρενς Στρολ, στο Μαϊάμι.
Ο διευθυντής της Scuderia μίλησε στη γαλλική εφημερίδα L’ Equipe για όλα όσα πιστεύει ότι θα φέρει στην ιταλική ομάδα το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον, και ξεκαθάρισε ότι στόχος του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή είναι να κερδίζει με το cavallino, στο τεράστιο τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του.
Η McLaren αποδέχθηκε το αίτημα επίσκεψης του Ντόναλντ Τραμπ στο γκαράζ της στο περιθώριο του GP του Μαϊάμι λέγοντας ότι το έκανε "από σεβασμό στο γραφείο του Προέδρου των ΗΠΑ", αλλά ξεκαθάρισε ότι αυτή δεν είναι μια ένδειξη υποστήριξης της πολιτικής του υποψηφιότητας για τις φετινές αμερικανικές εκλογές.
Οι αγωνοδίκες του GP του Μαϊάμι έκριναν τον Κάρλος Σάινθ υπαίτιο για την επαφή που είχε με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, και του επέβαλλαν ποινή 5'' που τον έριξε στην 5η θέση της τελικής κατάταξης του 6ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Στις συγκεκριμένες συνθήκες του GP του Μαϊάμι, η πρώτη μεγάλη φετινή αναβάθμιση της McLaren MCL38 την έκανε ταχύτερη από την κυρίαρχη Red Bull RB20 -τουλάχιστον με τη σκληρή γόμα- και αυτό εξέπληξε ακόμα και τον διευθυντή της ομάδας, Αντρέα Στέλλα.