Ο Έρνεστ Ντέγκνερ ήταν ένας Γερμανός αγωνιζόμενος μοτοσικλετών τις δεκαετίες του 1950 και ‘60, όμως ήταν η δράση του στο απόγειο του Ψυχρού Πολέμου που έμελλε να αφήσει για πάντα το όνομά του στην Ιστορία.
Οι μεταγραφικές αποφάσεις των οδηγών για τη διετία 2025-’26 δείχνουν να καθορίζονται εν πολλοίς από την εσωτερική πληροφόρησή τους σχετικά με την πρόοδο κάθε κατασκευαστή κινητήρων. Φερστάπεν: “Δεν υπάρχει λόγος πανικού” για τον πρώτο κινητήρα της Red Bull. Ράσελ: “Με τους νέους κανονισμούς η Mercedes θα επιστρέψει στην κορυφή”.
Το 4ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 7 Απριλίου, από το ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1, είχε νικητή τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος από την εκκίνηση του αγώνα επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του φαβορί.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν μπορεί να κρύψει πια τον εκνευρισμό του για το πολύ κακό του ξεκίνημα στη φετινή σεζόν της Formula 1, την τελευταία του με τη Mercedes F1, και λέει ότι “κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσουμε μια συζήτηση με τον Τότο [Βολφ]”. Πώς αντιδρά στα συνεχιζόμενα σχόλια ότι το μυαλό του είναι στο 2025 και στη Ferrari.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Mercedes αλλά αρνήθηκε ότι θα φύγει από τη Red Bull το 2025, λέγοντας πως "δεν σκέφτομαι αυτή τη στιγμή ότι θα μπορούσα να οδηγώ κάπου αλλού" - την ώρα που ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ λέει πως "ο Μαξ θα μείνει μαζί μας 100 τοις εκατό".
Ο Φερνάντο Αλόνσο φέρεται αποφασισμένος να ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Aston Martin και πέραν του 2024, παρότι το όνομά του ακούγεται και για τη Mercedes και για τη Red Bull Racing, καθώς ο Ισπανός πιστεύει ότι “καμία άλλη ομάδα δεν έχει τόσο φιλόδοξα πλάνα όσο εμείς”.
Μετά το τρίτο του βάθρο σε ισάριθμους αγώνες της F1 που έχει αγωνιστεί φέτος, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι η Red Bull RB20 είναι απλά εκτός συναγωνισμού, και δήλωσε ότι πριν βάλει τη σκληρή γόμα στο τελευταίο του πιτ-στοπ αμφέβαλλε ότι θα μπορούσε να ανέβαινε στο βάθρο του GP Ιαπωνίας.
Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέκαμψε εντυπωσιακά από την όγδοη θέση της εκκίνησης στην τέταρτη στην καρό σημαία του GP Ιαπωνίας, αλλά είπε παρόλα αυτά ότι δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος από τον τερματισμό του εκτός βάθρου - που οφείλεται στα συνεχιζόμενα προβλήματά του στις δοκιμές κατάταξης.
Η νίκη του Μαξ Φερστάπεν στην Ιαπωνία δεν φαινόταν στον Ολλανδό την Παρασκευή ότι θα μπορούσε να ήταν όσο επιβλητική, όσο εντέλει αποδείχθηκε. Και αυτό είχε τις ρίζες του σε μια λάθος επιλογή ρύθμισης, για την οποία τον είχε προειδοποιήσει ο μηχανικός του, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και κέρδισε δια περιπάτου το GP Ιαπωνίας, 4ο φετινό αγώνα της Formula 1, καθώς ο Σέρτζιο Πέρεζ συμπλήρωσε το απόλυτα κυρίαρχο 1-2 της Red Bull με την ίδια άνεση. Ο Κάρλος Σάινθ και η Ferrari ξανά στο βάθρο, νικητές μιας περίπλοκης στρατηγικής μάχης τεσσάρων ομάδων.
Οι Ρικιάρντο και Άλμπον συγκρούστηκαν μόλις στον πρώτο γύρο του GP Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα να υπάρξει κόκκινη σημαία και να διακοπεί για μερικά λεπτά ο αγώνας.
Παρότι έμειναν στην 7η και 9η θέση των δοκιμών κατάταξης του GP Ιαπωνίας, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ δήλωσαν αισιόδοξοι ότι θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν αύριο τις McLaren-Ferrari-Aston Martin, λόγω της στρατηγικής και των βαρύτερων φορτίων καυσίμου.
Παρότι δεν φαίνεται να έχει αντίπαλο αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι ο ρυθμός αγώνα που έδειξε η Ferrari στις ελεύθερες δοκιμές δεν αφήνει να εφησυχάσει για τον αυριανό αγώνα της Σουζούκα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ περιορίστηκε στην 8η θέση της εκκίνησης του GP Ιαπωνίας, σε μια περίοδο δοκιμών κατάταξης που έτσι κι αλλιώς η Ferrari δεν είναι την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τη Red Bull, αλλά και τη McLaren. Τι είπε ο Μονεγάσκος, καθώς και ο Κάρλος Σάινθ, μιλώντας για τα σημερινά τους προβλήματα, και για όσα περιμένουν στο αυριανό GP.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε στη Σουζούκα την πέμπτη διαδοχική του πολ ποζίσιον, για το GP Ιαπωνίας, αλλά όχι με το αναμενόμενο "περίπατο" καθώς ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20 τον πλησίασε στα 66 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι Λάντο Νόρις (McLaren) και Κάρλος Σάινθ (Ferrari) στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, στην οριακή μάχη μεταξύ τεσσάρων ομάδων πίσω από την RBR.
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Σουζούκα με δυόμισι δέκατα διαφορά από τον Σέρτζιο Πέρεζ, ενώ πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσαν τη βελτίωση της Mercedes W15.
Η πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας άφησε αρκετά αισιόδοξο τον Λιούις Χάμιλτον για το καλύτερο φετινό του τριήμερο, καθώς φαίνεται πως η Mercedes W15 αποδίδει καλά στις αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες της Σουζούκα.
Το κράνος του Σαρλ Λεκλέρ στο GP Ιαπωνίας αυτού του τριημέρου έχει τα χρώματα του κράνους του Ζιλ Μπιανκί, του Γάλλου οδηγού που έχασε τη ζωή του πριν από 10 χρόνια μετά από το σφοδρό του ατύχημα στην πίστα της Σουζούκα.
Ποιές είναι οι αλλαγές της Red Bull που αποσκοπούν να κάνουν ακόμα ταχύτερη την RB20, στο μεγάλο “πακέτο” αναβάθμισής της αυτό το τριήμερο στο GP Ιαπωνίας.
Δεν συνέβησαν πολλά στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, καθώς η βροχή που ερχόταν και έφευγε άφηνε την πίστα αρκετή υγρή για σλικς ελαστικά και αρκετά στεγνή για ενδιάμεσα "βρόχινα". Μόλις στο τέλος οι Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και Λιούις Χάμιλτον της Mercedes έκαναν δύο σχετικά ταχείς γύρους.
Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το τριήμερο του GP Ιαπωνίας με τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές, δύο δέκατα μπροστά από τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ. Ατύχημα για τον Λόγκαν Σάρτζεαντ, χωρίς σοβαρές συνέπειες.
Ο τετράκις πρωταθλητής της F1 Σεμπάστιαν Φέτελ εξακολουθεί να είναι ένας κοινωνικά ανήσυχος άνθρωπος του παγκόσμιου αθλητισμού, και τώρα με αφορμή την υπόθεση Χόρνερ είπε ότι το σπορ πρέπει να κάνει περισσότερα για να συμπεριλάβει πιο πολλές γυναίκες στις τάξεις του.
H Formula 1 επιστρέφει στην Ιαπωνία μέσα στο λιγότερους από έξι μήνες, καθώς φέτος ο αγώνας της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου μεταφέρθηκε από το Φθινόπωρο στην Άνοιξη. Δείτε τις ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του 4ου φετινού GP, καθώς και 5 hot πληροφορίες για την πίστα της Σουζούκα.
Η McLaren θα αγωνιστεί στη Σουζούκα το προσεχές τριήμερο με ιδιαίτερο χρωματισμό των MCL38, που παραπέμπει στην παραδοσιακή ιαπωνική κουλτούρα της καλλιγραφίας και των μύθων.
Μετά τη μεγάλη εμφάνιση και το 1-2 της Ferrari στην Αυστραλία, η Formula 1 ταξιδεύει στην Ιαπωνία για τον 4ο αγώνα της χρονιάς, στη θρυλική πίστα Σουζούκα.
Εν μέσω των δημοσιευμάτων που θέλουν τον Φερνάντο Αλόνσο σε συζητήσεις με τη Mercedes F1 και με τη Red Bull Racing, ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ είπε ότι η αγγλική ομάδα θα προσπαθήσει να δώσει το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο φέτος στον Ισπανό για να τον κρατήσει στις τάξεις της το 2025.
Ο πρωταγωνιστής της Formula 2 Αντρέα Κίμι Αντονέλι φέρεται να συγκεντρώνει προς στιγμήν τις περισσότερες πιθανότητες για τη διαδοχή του Λιούις Χάμιλτον στο κόκπιτ της Mercedes το 2025, παρότι ο Τότο Βολφ ανησυχεί μήπως ένα τέτοιο άλμα “πνίξει” τον Ιταλό έφηβο.
Η McLaren ανακοίνωσε την αναδιοργάνωση του τεχνικού της τμήματος, και μαζί την αποχώρηση του τεχνικού διευθυντή Νταβίντ Σάντσεζ που ξεκίνησε στις αρχές του 2024 στο Ουόκινγκ μετά βαΐων και κλάδων ως μια ηχηρή μεταγραφή από τη Ferrari.
Τα μονοθέσια της Scuderia από το 2022 και μετά είχαν συχνά την ταχύτητα να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες Red Bull στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης. Πλέον, όμως, η ομάδα του Μαρανέλο προοδεύει και στην αναζήτηση του τρόπου που θα κάνει τη φετινή SF-24 ανταγωνιστική και τις Κυριακές.
"Αν μου το έκλεψαν; Προφανώς” δήλωσε ο Λιούις Χάμιλτον για το χαμένο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2021, δυόμισι χρόνια μετά τα γεγονότα του GP του Άμπου Ντάμπι, αλλά παράλληλα ξεκαθάρισε ότι πια το έχει αποδεχθεί. Πηγαίνοντας εκείνο το βράδυ να συγχαρεί τον Μαξ Φερστάπεν, όπως είπε, "ήξερα πως είτε θα έπεφτα στο έδαφος και θα πέθαινα, είτε θα σηκωνόμουν ψηλά".
Οι ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας την Παρασκευή (5/04) ενδέχεται, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, να αποκαλύψουν τη μεγάλη σχεδιαστική αναβάθμιση της έτσι κι αλλιώς τολμηρής φετινής Red Bull RB20, που αποσκοπεί να κάνει ακόμα πιο κυρίαρχο το κορυφαίο μονοθέσιο της Formula 1.
Παρότι υπάρχουν πολλές -και κατά πολλούς ανυπέρβλητες- δυσκολίες, η Liberty Media επιμένει στο σχέδιό της να διοργανώνει τα GP των κορυφαίων θεσμών των τεσσάρων και των δύο τροχών το ίδιο τριήμερο, στην ίδια πίστα.
Η πολυπλοκότητα της λειτουργίας των υβριδικών μονάδων ισχύος στη F1 το 2026 και ο γρίφος της άντλησης και διάθεσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά με το νέο κουμπί "Power Boost" ηλεκτρικής ισχύος για λίγα δευτερόλεπτα, ωθεί τις ομάδες να απευθυνθούν όλο και περισσότερο στην ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης των μονοθεσίων.
Η πρωταθλήτρια κατασκευάστρια κινητήρων των τελευταίων τριών ετών στη Formula 1 επενδύει βαρέως στην επόμενη μέρα μετά τη Red Bull Racing, θεμελιώνοντας μία νέα βάση της στην Αγγλία με στόχο να παραμείνει στην κορυφή του σπορ - πλέον με την Aston Martin.
Ο τετράκις πρωταθλητής της Formula 1, Σεμπάστιαν Φέτελ, διέψευσε τα τελευταία δημοσιεύματα περί ενδιαφέροντός του να επιστρέψει στο σπορ, όμως η συμμετοχή του στο WEC και στις 24 Ώρες του ΛεΜάν δείχνει να είναι ένα ρεαλιστικό ενδεχόμενο.
Μια προσφορά δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, κοντά στα συμβόλαια των πιο υψηλά αμοιβόμενων οδηγών της Formula 1, έκανε η Aston Martin στον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι, για να τον προσελκύσει από τη Red Bull στο Σίλβερστοουν.
Η περιβόητη μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026 περιλαμβάνει μονοθέσια που θα δώσουν έμφαση στον οδηγό, με ισχύ άνω των 1.000 ίππων και περιορισμένη αεροδυναμική, σύμφωνα με τον διευθύνοντα τεχνικό σύμβουλο της Formula 1 Πατ Σίμοντς.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έμεινε προσγειωμένος μετά το 1-2 της Ferrari στο GP Αυστραλίας, όμως παραδέχθηκε ότι ο στόχος της ιταλικής ομάδας είναι να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών - λέγοντας ότι "ίσως είναι λίγο νωρίς φέτος" για τον τίτλο των οδηγών.
Ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η προσπάθεια της Ferrari να προσελκύσει στο Μαρανέλο τον κορυφαίο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, θα ενταθεί την μεθεπόμενη εβδομάδα με κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βρετανό σχεδιαστή μετά τον αγώνα της Σουζούκα (5-7 Απριλίου).