Ο Λιούις Χάμιλτον θα γίνει το 2025 μόλις ο έκτος οδηγός της ιστορίας της Formula 1 που πηγαίνει στο Μαρανέλο όντας ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής. Όμως, πέραν του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο το 1956, από τους Αλέν Προστ, Μίκαελ Σουμάχερ, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μόνο ο “Σούμι” έγινε πρωταθλητής με τη Scuderia.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ άφησε να εννοηθεί ότι θα περιμένει τις αποφάσεις του Μαξ Φερστάπεν καθώς ψάχνει τον διάδοχο του Λιούις Χάμιλτον για το 2025, και επιβεβαίωσε ότι άλλες επιλογές για τη θέση είναι οι Φερνάντο Αλόνσο, Κάρλος Σάινθ και Αντρέα Κιμι Αντονέλι.
Η Scuderia φέρεται να επιταχύνει τη μεγάλης έκτασης αναβάθμιση της φετινής SF-24 -που αρχικά προγραμμάτιζε για το GP της Ίμολα το Μάιο- για να την έχει στο επόμενο GP της Formula 1, στην Ιαπωνία (5-7 Απριλίου). Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Το 3ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Μαρτίου στην Αυστραλία και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+, είχε νικητή τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος έσπασε την μονοκρατορία του Φερστάπεν και έφερε στη Ferrari την 1η νίκη για το 2024.
Παρότι δήλωσε πως βιώνει φέτος το "χειρότερο ξεκίνημά" του από ποτέ στη Formula 1, o Λιούις Χάμιλτον είπε -μετά την εγκατάλειψή του από μηχανικό πρόβλημα στο GP Αυστραλίας- ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως η ομάδα της Mercedes F1 μπορεί να αναστρέψει τη φτωχή απόδοση της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν σχολίασε την ανεκδιήγητη απόφαση της Williams να δώσει το μονοθέσιο του Λόγκαν Σάρτζεαντ στον Άλεξ Άλμπον στο GP Αυστραλίας, λέγοντας πως αν βρισκόταν στη θέση του Αμερικανού θα είχε κάνει γυαλιά καρφιά και το δικό του μονοθέσιο, “ώστε να μην μπορεί κανένας πια να το οδηγήσει”, και την ομάδα.
Μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ στο GP Αυστραλίας, ο Κρίστιαν Χόρνερ παραδέχθηκε ότι ο Ισπανός είναι ένας από τους υποψήφιους για τη μια θέση στη Red Bull Racing του χρόνου - και επίσης ότι η Ferrari “αναμφίβολα έχει κλείσει την απόσταση” από την πρωταθλήτρια στην πίστα.
Μετά το θρίαμβό του στο GP της Μελβούρνης ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι ήταν “κρίμα” που η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν του στέρησε μια μάχη για την 1η θέση, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να κερδίσει και με τον Ολλανδό παρόντα. Διαβάστε τους λόγους για τον οποίο ισχύουν τα παραπάνω.
Παρότι αναγνώρισαν ότι δεν έκανε κάτι με δόλο, οι αγωνοδίκες στη Μελβούρνη επέβαλλαν ποινή διέλευσης από τα πιτς (που μεταφράζεται σε 20'' στα τελικά αποτελέσματα) στον Φερνάντο Αλόνσο, για επικίνδυνη οδήγηση, θεωρόντας πως προκάλεσε το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ στον τελευταίο γύρο του GP Αυστραλίας.
Ο Κάρλος Σάινθ χαρακτήρισε το τελευταίο δίμηνο σαν “τρενάκι του λούνα παρκ, μετά από όσα έγιναν στο ξεκίνημα της χρονιάς, μετά με το βάθρο στο Μπαχρέιν, την [εγχείρηση για τη] σκωληκοειδίτιδα, και τώρα τη νίκη” στην Αυστραλία.
Οι αγωνοδίκες του GP της Μελβούρνης κάλεσαν -ενδεχομένως μετά από αίτημα της Mercedes- τον Φερνάντο Αλόνσο σε απολογία μετά το τέλος του αγώνα, θεωρώντας ότι μπορεί ο Ισπανός να έκανε τη λεγόμενη “δοκιμασία φρεναρίσματος” στον Τζορτζ Ράσελ και σε αυτή να οφείλεται το ατύχημα του Άγγλου στον τελευταίο γύρο - παρότι κάτι τέτοιο μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν φάνηκε καθόλου απογοητευμένος μετά την εγκατάλειψή του στο GP Αυστραλίας, με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20, λέγοντας ότι το σερί 43 αγώνων του χωρίς ούτε μία εγκατάλειψη ήταν ήδη πολύ εντυπωσιακό.
Δείτε πώς διαμορφώθηκε η βαθμολογία στη Formula 1 σε οδηγούς και κατασκευαστές μετά τη νίκη του Κάρλος Σάινθ και το 1-2 της Ferrari στο GP της Αυστραλίας.
Ο Κάρλος Σάινθ έδωσε μια εντυπωσιακή και ηχηρή απάντηση στην επιλογή της Ferrari να τον αποδεσμεύσει για το 2025, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 3ο γύρο με πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB20.
Εξηγώντας τους λόγους που τον ανάγκασαν σε αποκλεισμό από το Q2 των δοκιμών κατάταξης και την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης του GP Αυστραλίας, ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι μια μικρή αλλαγή της φοράς ή της δύναμης του ανέμου μπορεί να αλλάξει εντελώς την απόδοση της Mercedes W15.
Οι αγωνοδίκες της FIA επέβαλλαν ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση του αυριανού GP της Μελβούρνης στον Σέρτζιο Πέρεζ, διότι ο Μεξικάνος της Red Bull Racing μπλόκαρε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas στην πρώτη περίοδο των σημερινών δοκιμών κατάταξης.
Την ώρα που ο Κάρλος Σάινθ δήλωνε ότι του φαίνεται “απίστευτη” η 2η θέση της εκκίνησης του GP Αυστραλίας που κατέκτησε στις σημερινές δοκιμές κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ, ο Σαρλ Λεκλέρ εξηγούσε ότι πήρε ένα ρίσκο στο τέλος του Q3 με τις ρυθμίσεις της Ferrari SF-24 που “αποδείχθηκε πως ήταν στη λάθος κατεύθυνση”.
Ο Μαξ Φερστάπεν ανέστρεψε τα πράγματα μετά τις χθεσινές προβληματικές δοκιμές της Red Bull, έλυσε τα προβλήματα υποστροφής της RB20 και κέρδισε την τρίτη φετινή του πολ ποζίσιον για ισάριθμους αγώνες της Formula 1, εμπρός από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Στην 5η θέση ο Σαρλ Λεκλέρ μετά από ένα λάθος στον τελευταίο γύρο του στο Q3.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, κατεβάζοντας το γύρο στο 1:16.714, όμως μέσα στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου βρέθηκαν οι Μαξ Φερστάπεν, Κάρλος Σάινθ και -απρόσμενα- ο Λιούις Χάμιλτον.
Με μια κίνηση που δεν τιμά την ιστορία της, η Williams Racing αποφάσισε να αποσύρει τον Λόγκαν Σάρτζεαντ από το υπόλοιπο διήμερο του GP Αυστραλίας προκειμένου να δώσει το μονοθέσιό του στον Άλεξ Άλμπον - που κατέστρεψε το δικό του στο ατύχημά του κατά την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν έκρυψε την απογοήτευσή του και ο Τότο Βολφ τον εκνευρισμό του για την αποτυχημένη σημερινή προσπάθεια της Mercedes -στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας- να πειραματιστεί με τις ρυθμίσεις που ήλπιζε ότι θα έβγαζαν στην επιφάνεια τη δυναμική της W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Ferrari έδειξε αρκετά ανταγωνιστική στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, αλλά συμπλήρωσε ότι "υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούμε εμείς να ρυθμίσουμε καλύτερα". Τι είπε ο Ολλανδός για την προβληματική σημερινή του μέρα στη Μελβούρνη.
Ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε με τη Ferrari SF-24 τον πρώτο χρόνο με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull, καθώς και από τον έτερο οδηγό της Scuderia Κάρλος Σάινθ, στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών της Μελβούρνης.
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL38 πέτυχε τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, με διαφορά 18 χιλιοστών από τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Άλεξ Άλμπον έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για περισσότερα από 10 λεπτά έπειτα από την πρόσκρουσή του με τη Williams στον τοίχο της πίστας του Άλμπερτ Παρκ.
Ο τρις πρωταθλητής της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν μίλησε εφ’ όλης της ύλης στο πάντοκ της Μελβούρνης για τις εξελίξεις στη Red Bull Racing και τα δημοσιεύματα που τον θέλουν να συζητά με τη Mercedes F1 - και κράτησε αποστάσεις από τα πάντα.
Οι νέες δηλώσεις του Φερνάντο Αλόνσο σχετικά με το μέλλον του -αν αποφασίσει να παραμείνει- στη Formula 1 μπορεί να μοιάζουν κοινότοπες, όμως ενδέχεται να κρύβουν και τη δυναμική που συγκεντρώνει η Aston Martin F1 για να γίνει πρωταγωνίστρια του σπορ τα προσεχή χρόνια.
Ο τρίτος φετινός αγώνας της Formula 1 μεταφέρει το καραβάνι από τη Μέση Ανατολή στην Ωκεανία, και στο σιρκουί Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Δείτε τις αναλυτικές ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του GP της Κυριακής (24/03), καθώς και τις 5 hot πληροφορίες για το σιρκουί της Αυστραλίας.
Το δεύτερο μεγάλο της μεταγραφικό κόλπο γκρόσο της Formula 1 -μετά τον Λιούις Χάμιλτον- επιχειρεί η Ferrari, καθώς ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι οι διαπραγματεύσεις της Scuderia με τον Άντριαν Νιούι είναι “σε προχωρημένο στάδιο”.
Το 3ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2024 θα διεξαχθεί στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Μελβούρνης, στην πίστα του "Albert Park" στην Αυστραλία, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 24 Μαρτίου, στις 06:00 ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στον ΑΝΤ1.
Ο μεγάλος Βραζιλιάνος τρις πρωταθλητής της Formula 1 Άιρτον Σένα είχε φτάσει σε συμφωνία με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari, Τσέζαρε Φιόριο, για να μεταβεί στο Μαρανέλο το 1991, ανέφερε ο ίδιος ο Φιόριο σε νέα του συνέντευξη για το θέμα στον ιταλικό Τύπο.
Καθώς το "καραβάνι" της Formula 1 βρίσκεται στη Μελβούρνη για το 3ο GP της φετινής σεζόν, ανατρέχουμε στο ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο για το οποίο ο Ισπανός δήλωσε πολύ τυχερός που βγήκε ζωντανός - μια τέτοια μέρα του 2016.
Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα της μεταγραφής του Λιούις Χάμιλτον στη Scuderia το 2025 είναι αν θα μπορέσει να προσαρμοστεί στο ιδιαίτερο περιβάλλον του Μαρανέλο. Αλλά ο πρώην μηχανικός της Ferrari, Ρομπ Σμέντλεϊ, λέει ότι ο Άγγλος "θα ευδοκιμήσει εκεί και η Ferrari θα τον λατρέψει".
Λέγοντας πως ήταν πάντοτε ένα από τα όνειρά του να επενδύσει σε μια ποδοσφαιρική ομάδα, ο οδηγός της Alpine F1 Πιέρ Γκασλί επένδυσε στην ομάδα των Βερσαλλιών (FC Versailles) με το φιλόδοξο στόχο να την ανεβάσει από την 3η κατηγορία στη γαλλική Ligue 1.
Την Πέμπτη (21/3) θα αποφασιστεί αν ο Κάρλος Σάινθ μπορεί να αγωνιστεί με τη Ferrari το προσεχές τριήμερο στο GP της Μελβούρνης, μετά την εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας στην οποία υπεβλήθη στη Τζέντα. Αρκεί να περάσει τη δοκιμασία ασφαλείας της FIA.
Για μία ακόμη φορά -και σίγουρα όχι για τελευταία- ο Λιούις Χάμιλτον κλήθηκε να μιλήσει για τη μεταγραφή του στη Scuderia το 2025, και είπε ότι την αποφάσισε για την πρόκληση να κερδίσει με τον cavallino - και όχι γιατί έπαψε να πιστεύει στις δυνατότητες της Mercedes.
Ο πρώην επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes F1 και νυν διευθυντής της Williams Racing, Τζέιμς Βάουλς, μοιράστηκε ορισμένα από τα ξεχωριστά και σπάνια χαρακτηριστικά των ικανοτήτων που έκαναν τον Λιούις Χάμιλτον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1.
Ο σχεδιαστής του απολύτως κυρίαρχου μονοθεσίου της Formula 1, εξηγεί ποιες πίστες του προγράμματος ταιριάζουν λιγότερο στη Red Bull RB20, καθώς και ότι δεν είναι οι ιδέες που πήρε από τη Mercedes φέτος εκείνες που κάνουν τη διαφορά στην απόδοσή της.
Η ομάδα του Ουόκινγκ -που έκανε ένα απίθανο κόλπο γκρόσο με τον ανασχεδιασμό της περσινής της MCL60 το περασμένο καλοκαίρι- προσανατολίζει το μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου, της McLaren MCL38, για τα GP του Μαϊάμι ή της Ίμολα.