Οι αγωνοδίκες του GP του Λας Βέγκας κάλεσαν τη Ferrari σε απολογία για την αλλαγή πλειάδας μηχανικών μερών της SF-23 του Κάρλος Σάινθ, παρότι η Scuderia αναγκάστηκε να τα αλλάξει λόγω της ζημιάς που προκλήθηκε από κακοτεχνία της πίστας. Όμως, οι κανονισμοί της F1 δεν έχουν κανέναν όρο που να εξαιρεί την ποινή για την υπέρβαση του ορίου μηχανικών μερών.
Η FIA και η F1 προσπαθούν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα των καλυμμάτων των υπονόμων στην επιφάνεια του σιρκουί του Λας Βέγκας και να εξασφαλίσουν τη διεξαγωγή της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στις 12:00 ώρα Ελλάδος - δηλαδή 2:00 τη νύχτα στην πόλη της Νεβάδας.
H Formula 1 βρίσκεται για πρώτη φορά μετά από το 1982 στο Λας Βέγκας, για το GP στη έρημο της Νεβάδα που θα διεξαχθεί το Σαββατόβραδο στους δρόμους -και εμπρός από τα πιο εμβληματικά σημεία και κτήρια- της πόλης του τζόγου. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου.
Οι αγωνοδίκες διέκοψαν οριστικά την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας μετά από μόλις 8,5 λεπτά, καθώς τα καλύμματα των υπονόμων της πίστας διέλυσαν το δάπεδο της Ferrari του Κάρλος Σάινθ και ακόμη δύο μονοθεσίων.
Η ομοιότητα -από πλευράς αεροδυναμικών προδιαγραφών- του σιρκουί του Λας Βέγκας με τη Σιγκαπούρη και τη Μόντσα, σε συνδυασμό με τις χαμηλές θερμοκρασίες, κάνουν τον Ισπανό και τη Scuderia αισιόδοξους για το τριήμερο στην έρημο της Νεβάδα.
Οι εντυπώσεις του Μαξ Φερστάπεν για τη μεγάλη φιέστα της F1 αυτό το τριήμερο στο Λας Βέγκας επιδεινώνονται διαρκώς, με αποκορύφωμα το βράδυ της Τετάρτης με την τελετή έναρξης του αγώνα και τα άλλα σόου - στα οποία, όπως είπε, ένιωθε “σαν κλόουν”.
Μετά τη Ferrari, οι Red Bull, Williams και Alpine θα αγωνιστούν με ιδιαίτερους χρωματισμούς στα μονοθέσιά τους στη φιέστα του τριημέρου στην πόλη του τζόγου - στο πρώτο GP του Λας Βέγκας μετά το 1982.
Η 17χρονη Λία Μπλοκ, κόρη του εκλιπόντος θρύλου του παγκόσμιου μότορσπορ Κεν Μπλοκ, εντάχθηκε στην Ακαδημία Οδηγών της Williams και θα αγωνίζεται στην F1 Academy το 2024 με την κορυφαία ομάδα ART.
Ο αμερικανικός κολοσσός της General Motors, μέσω την θυγατρικής της Cadillac, κατέθεσε επίσημη αίτηση στη FIA να γίνει σε πέντε χρόνια το έβδομο εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στη Formula 1 - αλλά αποκλειστικά σε συνεργασία με τη νέα ομάδα της Andretti.
Ο μεγάλος αντίπαλος της Scuderia στη Formula 1 και πρωταθλητής με τη Red Bull Racing Μαξ Φερστάπεν, βρέθηκε στο μπάκετ μιας αγωνιστικής Ferrari 296 GTB μέσα στην Ιταλία, στην πίστα του Μουτζέλο.
Η Red Bull Racing εκτιμά ότι θα ήταν λάθος να μην κάνει ευρείες αλλαγές στην RB20 του 2024, καθώς βλέπει τον ανταγωνισμό -κυρίως από τη McLaren- να κλείνει σταθερά τη διαφορά απόδοσης από την απόλυτη φετινή κυρίαρχο RB19.
Τέσσερις μέρες πριν το GP της Formula 1 στο Λας Βέγκας, ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε μια στάση στο Λος Άντζελες και παρακολούθησε το χθεσινό αγώνα των Λος Άντζελες Λέικερς με τους Πόρτλαντ Τρέιλ Μπλέιζερς.
Η επιστροφή της Formula 1 στο Λας Βέγκας αυτό το τριήμερο μοιάζει καταδικασμένη να πετύχει, με δεδομένη την επιθυμία της αμερικανικής Liberty Media να μετατρέψει το σπορ σε ένα παγκόσμιο σόου. Όμως, πριν από 41 χρόνια η επίσκεψη της F1 στην πόλη του τζόγου ήταν απλώς καταδικασμένη.
Η συνεχιζόμενη και απόλυτη κυριαρχία της Red Bull στη Formula 1 δεν θα αποδειχθεί καταστροφική για το σπορ, υποστηρίζει ο Μαξ Φερστάπεν, όπως δεν αποδείχθηκαν καταστροφικοί για το ΝΒΑ τη δεκαετία του 1990 κάποιοι άλλοι "ταύροι": οι Σικάγο Μπουλς.
Από τα λόγια των διευθυντών των κορυφαίων ομάδων της Formula 1 εκφράζεται η πεποίθησή τους ότι η McLaren είναι η ομάδα που θα πλησιάσει περισσότερο τη Red Bull Racing στο πρωτάθλημα του 2024 - την ώρα που ο Λάντο Νόρις λέει ότι η MCL60 έχει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης.
Το τεράστιο κίνητρο του Μίκαελ Σουμάχερ να γίνει πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari και η ευαίσθητη προσωπικότητά του ήταν “η πηγή ενέργειας” της Scuderia τη χρυσή περίοδο του 2000-'04, σύμφωνα με τον τότε μηχανικό του Σούμι, Αντρέα Στέλλα.
Λίγες μέρες πριν το GP του Λας Βέγκας, που εξελίσσεται σε μια μεγάλη αμερικανική φιέστα της Formula 1 από την ιδιοκτήτριά της Liberty Media, ο Μαξ Φερστάπεν παραχώρησε συνέντευξη στο ιστορικό περιοδικό ΤΙΜΕ - που τον χαρακτηρίζει ως “ρίσκο” για το σπορ. Διαβάστε γιατί.
Ο Λιούις Χάμιλτον εξέφρασε την άποψη πως "η Red Bull είναι τόσο μπροστά και νομίζω ότι θα παραμείνει πολύ μπροστά και τα επόμενα δύο χρόνια", όμως ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ εξηγεί για ποιο λόγο πιστεύει ότι δεν θα εξελιχθούν έτσι τα πράγματα.
Η Scuderia παρουσίασε το νέο χρωματισμό που θα έχουν τα μονοθέσια και οι φόρμες των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο GP του Λας Βέγκας την επόμενη εβδομάδα (17-19/11), αποτίοντας φόρο τιμής στην ιστορία της στα αμερικανικά GP της δεκαετίας του 1970.
Ο Φερνάντο Αλόνσο πιθανότατα θα ήθελε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι (της RBR) στα GP της Formula 1, αλλά αντ' αυτού απέκτησε ένα για το δρόμο: τη συλλεκτική Aston Martin Valkyrie των 1.140 ίππων. Πώς όμως σχετίζοναι όλα αυτά με τη Ferrari;
Το ενδεχόμενο λήψης μέτρων για τον περιορισμό της κυριαρχίας της RBR και του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της Formula 1 απέκλεισε ο διευθύνων σύμβουλος του σπορ, Στέφανο Ντομενικάλι - παρότι αυτή ήταν συνήθης πρακτική της FIA στο παρελθόν.
Σε όλα τα εντυπωσιακά επιτεύγματα του Μαξ Φερστάπεν σε μια από τις σεζόν με τη μεγαλύτερη κυριαρχία ενός οδηγού στην ιστορία της Formula 1, προστέθηκε στο Ιντερλάγκος και η κατάρριψη ενός ρεκόρ που κρατούσε ο Αλμπέρτο Ασκάρι από το 1952.
Πρόσφατο ιταλικό δημοσίευμα αναφέρει ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρίσκεται στο στόχαστρο άλλων ομάδων της Formula 1, και ότι η Scuderia θα πρέπει να του παρουσιάσει σαφείς ενδείξεις ότι μπορεί να τον κάνει παγκόσμιο πρωταθλητή στο εγγύς μέλλον για να τον κρατήσει στο Μαρανέλο.
Η διαφορά που είχε αναπτύξει ο Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή του GP Βραζιλίας στους τελευταίους γύρους του επέτρεπε να βλέπει στις γιγαντο-οθόνες τη μάχη μεταξύ του Φερνάντο Αλόνσο και του Σέρτζιο Πέρεζ για την 3η θέση. Όμως, σε μια στιγμή τα πράγματα έγιναν οριακά.
Η McLaren έτρεφε ρεαλιστικές ελπίδες για τη νίκη επί ίσοις όροις απέναντι στη Red Bull και στον Μαξ Φερστάπεν στον κυριακάτικο αγώνα του Ιντερλάγκος, παραδέχθηκε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα.
Η επιστροφή της Toyota στη Formula 1 μετά το 2009 γίνεται αντικείμενο όλο και εντονότερης φημολογίας τον τελευταίο καιρό - και τώρα φινλανδικό δημοσίευμα αναφέρει ότι οι Ιάπωνες μπορεί να αγοράσουν τη Sauber αν εκτροχιαστεί το πρόγραμμα της Audi για την είσοδό της στη F1 το 2026.
Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull RB19 δεν είχαν ποτέ άλλοτε φέτος (με εξαίρεση την παρένθεση της Σιγκαπούρης) τόσο πλησιέστερο αντίπαλο όσο τον Λάντο Νόρις και τη McLaren MCL60 στο Ιντερλάγκος, την ώρα που η Ferrari και -ειδικά- η Mercedes δεν θύμιζαν τίποτα από τις ομάδες που ανέβαιναν στο βάθρο τελευταία.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ έπλεξε το εγκώμιο του Φερνάντο Αλόνσο για την "σπουδαία και δίκαιη" συγκλονιστική μάχη που είχαν μεταξύ τους στο τέλος του GP Βραζιλίας για την τρίτη θέση του βάθρου - Καπέλι: "Οι πρωταθλητές ακόμα μπορούν να κάνουν τη διαφορά".
Οι οργανωτές του αγώνα του Ιντερλάγκος κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες της FIA να απολογηθούν για την είσοδο θεατών στην πίστα “πριν από την ολοκλήρωση” του αγώνα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξήγησε ότι το παράξενο και εντελώς απρόσμενο ατύχημά του στο γύρο σχηματισμού του GP Βραζιλίας, που τον έστειλε στις μπαριέρες και τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, προκλήθηκε από πρόβλημα του κινητήρα που μπλόκαρε τους πίσω τροχούς του.
Ο Φερνάντο Αλόνσο χαρακτήρισε “φαινομενικό” αποτέλεσμα το βάθρο που κατέκτησε στην εκπληκτική του μάχη με τον Σέρτζιο Πέρεζ στο GP Βραζιλίας, το οποίο αναζωογόνησε την ομάδα του Σίλβερστοουν μετά από δύο μήνες φτωχών αποτελεσμάτων.
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε την 17η φετινή του νίκη σε 20 αγώνες της Formula 1 κυριαρχώντας και στο GP Βραζιλίας - αν και ο Λάντο Νόρις έφτασε πιο κοντά από οποινδήποτε φέτος στον Ολλανδό. Ο Αλόνσο νικητής της μεγάλης μάχης με τον Πέρεζ για την 3η θέση.
Η εντελώς απρόσμενη φθορά των ελαστικών του Λιούις Χάμιλτον στον αγώνα Sprint της Βραζιλίας, που ήρθε σε πλήρη αντίθεση με τις ενδείξεις των αγώνων στο Τέξας και το Μεξικό, στερεί από τη Mercedes τις ελπίδες νίκης με τις οποίες είχε έρθει στο Ιντερλάγκος για το σημερινό κυρίως αγώνα (5/11, 19:00).
Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε την 4η νίκη του σε αγώνα Sprint του 2023 με αρκετή άνεση, καθώς ο πρωταθλητής και ο δεύτερος Λάντο Νόρις της McLaren κινήθηκαν μία ταχύτητα πάνω από κάθε άλλον. Τρίτος ο Πέρεζ, κέρδισε 5 βαθμούς από τον 7ο Χάμιλτον για την πρωταθλητική τους μάχη.
Ο Λάντο Νόρις της McLaren κέρδισε με 61 χιλιοστά του δευτερολέπτου τον Μαξ Φερστάπεν για τον αποψινό (20:30) αγώνα Sprint στη Βραζιλία. Καθυστέρηση 25 λεπτών μετά το ατύχημα Οκόν-Αλόνσο στην πρώτη περίοδο.
Ο δυνατοί άνεμοι πάνω από την πίστα του Ιντερλάγκος λίγο πριν την ολοκλήρωση του Q3 έφεραν την κατάρευση κάποιων κερκίδων με θεατές να κινδυνεύουν αλλά ευτυχώς να μην υπάρχουν τραυματίες.
Ο Μαξ Φερστάπεν στάθηκε στις καιρικές συνθήκες που επηρέασαν τις προσπάθειες όλων των οδηγών στο GP της Βραζιλίας και αναφέρθηκε και στον αγώνα της Κυριακής.
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ταχύτερος στις δοκιμές στο GP της Βραζιλίας που διεκόπησαν στο Q3 λόγω καταιγίδας και ενώ έμεναν πέντε λεπτά μέχρι το φινάλε και πήρε την Pole Position ενόψει του αγώνα της Κυριακής.
Ο Κάρλος Σάινθ και ο Σαρλ Λεκλέρ τελείωσαν τις μοναδικές ελεύθερες δοκιμές του GP Βραζιλίας στις δύο πρώτες θέσεις, ενόψει των αποψινών δοκιμών κατάταξης (3/11, 20:00), ενώ ο Μαξ Φερστάπεν δεν έκανε γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα και έμεινε στην 16η θέση με τη σκληρή.