Η παράδοξη και αμφιλεγόμενη ιστορία των δύο τελευταίων ημερών, σχετικά με την έρευνα της FIA για ενδεχόμενη μεταφορά εμπιστευτικών πληροφοριών από το ζεύγος Βολφ, έληξε μετά από δύο 24ωρα από την ίδια τη Ομοσπονδία.
Ο Μαξ Φερστάπεν αποκάλυψε στον Μαρκ Μαρκέζ κατά τη διάρκεια της περίφημης Honda Thanks Day ότι η Red Bull Racing του απαγορεύει, βάσει συμβολαίου, μια σειρά από επικίδυνα σπορ - όπως την οδήγηση μιας μοτοσικλέτας του MotoGP, το σκι και τα ράλι.
Όλες οι αντίπαλες ομάδες της Mercedes στη Formula 1 αρνήθηκαν, με πανομοιότυπες ανακοινώσεις, ότι προσέγγισαν τη FIA για να διερευνήσει πιθανή διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών από τη FOM στον Τότο Βολφ μέσω της συζύγου του, Σούζι Βολφ. Κι αυτό μπορεί να μεταφράζεται ως η απαρχή ενός νέου πολιτικού “πολέμου” στο σπορ: της FIA με τη FOM.
Η FIA ανακοίνωσε ότι το Πειθαρχικό της Συμβούλιο διερευνά τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ και τη σύζυγό του Σούζι για ενδεχόμενη διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών και σύγκρουση συμφερόντων. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό, και τι πληροφορίες περιλαμβάνει;
Όπως όλα δείχνουν, άλλο ένα σιρκουί πόλης θα προστεθεί στο πρόγραμμα της Formula 1 το 2026, εις βάρος μίας ακόμη παραδοσιακής και φυσιολογικής πίστας - του Μονμελό της Βαρκελώνης.
Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Formula 1 θα έχει έξι τριήμερα με αγώνες Sprint του χρόνου. Για πρώτη φορά θα διεξαχθούν το 2024 στην Κίνα και στο Μαϊάμι, και θα ακολουθήσουν τα GP της Αυστρίας, των ΗΠΑ (Τέξας), της Βραζιλίας και του Κατάρ.
Από τη Williams FW14B του 1992, το πρώτο μονοθέσιο του Άντριαν Νιούι που κατέκτησε το πρωτάθλημα της Formula 1, έχουν περάσει 31 χρόνια. Και φέτος η ιστορία επαναλήφθηκε -με ακόμα πιο κυρίαρχο τρόπο- με τη Red Bull RB19 και με τον Μαξ Φερστάπεν αντί του "λέοντα" Νάιτζελ Μάνσελ. Διαβάστε τα μυστικά πίσω από τη ιδιοφυΐα των σχεδίων του Βρετανού αεροδυναμιστή της Red Bull Racing.
Η Red Bull RB19 του 2023 ήταν το πιο κυρίαρχο μονοθέσιο της ιστορίας της Formula 1, όμως ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι είχε συγκεκριμένες αδυναμίες που η RBR θέλει να επιλύσει στην RB20 της επόμενης σεζόν. Βασέρ: "Ο Φερστάπεν θα κάνει λάθη όταν πιεστεί".
Ποιες είναι οι πρώτες πληροφορίες που λαμβάνει ο ιταλικός Τύπος από τις διαπραγματεύσεις της Scuderia για την ανανέωση των συμβολαίων των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, και πώς ο Λάντο Νόρις παραμένει μια εναλλακτική επιλογή στο Μαρανέλο.
Ο μικρότερος αδερφός του αξέχαστου Άιρτον Σένα, Λεονάρντο, επιβεβαίωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι ο Βραζιλιάνος τρις πρωταθλητής της Formula 1 είχε το όνειρο να αγωνιστεί με τη Ferrari - εξηγώντας, μεταξύ άλλων, και τις βαθιές ρίζες της οικογένειας με την Ιταλία.
Ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams βρέθηκε στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες και πιο δαπανηρές ζημιές στο μονοθέσιό του στα 22 GP της Formula 1 του 2023, κοστίζοντας στην ομάδα του δέκα φορές περισσότερα χρήματα σε σχέση με τον τελευταίο αυτής της λίστας, Μαξ Φερστάπεν.
Η Scuderia, σύμφωνα με πληροφορίες του ιταλικού Τύπου, φέρεται να βασίζει το σχεδιασμό και την εξέλιξη του ριζικά αναθεωρημένου μονοθεσίου του 2024 -που είναι γνωστό στο Μαρανέλο ως “project 676”- πάνω στον τρόπο οδήγησης του Σαρλ Λεκλέρ, και εις βάρος του Κάρλος Σάινθ.
Η ομάδα του Γκροβ επιβεβαίωσε την επέκταση του συμβολαίου του Λόγκαν Σάρτζεαντ και για τη νέα σεζόν της Formula 1, που σημαίνει ότι και τα δέκα φετινά οδηγικά δίδυμα του σπορ θα παραμείνουν απαράλλαχτα και το 2024.
Ο ισχυρός άνδρας της Ferrari Τζον Έλκαν ανέφερε πως οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ "σίγουρα θα μείνουν μαζί μας" και μετά τη λήξη των συμβολαίου τους με τη Scuderia, στο τέλος του 2024, όπως αναφέρει το πρακτορείο Agenzia Italpress.
Ο Λιούις Χάμιλτον δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι στη διάρκεια της δεύτερης διαδοχικής προβληματικής του (φετινής) χρονιάς στη Formula 1 άρχισε να σκέφτεται αν ‘φταίω εγώ ή το αυτοκίνητο’. Τι είπε για τη διετία του χωρίς νίκη, για τη Mercedes W15 του 2024, για την ηλικία του και για το πότε θα αποχωρήσει.
Ο Άντριαν Νιούι, σχεδιαστής ορισμένων εκ των πιο κυρίαρχων μονοθεσίων της ιστορίας της Formula 1 -συμπεριλαμβανομένης της Red Bull RB19- υποστήριξε σε συνέντευξή του στο BBC πως “τρέφω τρομερό σεβασμό για τον Φερνάντο Αλόνσο” και μετανιώνει που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τον Ισπανό.
Ένα τεράστιο ρίσκο -που γνωρίζει καλά ότι μπορεί και να πάει στραβά- παίρνει η Mercedes F1 με τον πλήρη ανασχεδιασμό του μονοθεσίου της για τη Formula 1 το 2024. Χάμιλτον: “Τεράστια πίεση στην ομάδα να αποδώσουμε τη νέα σεζόν”.
Σε μια εκ βαθέων συνέντευξή του στον Guardian, ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ μίλησε για τις απειλές που δέχθηκε για να αλλάξει το αποτέλεσμα του GP του Άμπου Ντάμπι 2021, και είπε ότι δεν θα διστάσει να επαναφέρει τον Μάικλ Μάσι στη F1 αν η FIA τον χρειαστεί.
Η αγωνιστική αυλαία της F1 2023 έπεσε την περασμένη Κυριακή με το GP του Άμπου Ντάμπι, αλλά οι ομάδες έμειναν στη Γιάς Μαρίνα για τις καθιερωμένες, πλέον, δοκιμές του τέλους της χρονιάς. Ποιος ήταν ο σκοπός των δοκιμών και ποιοι οδηγοί συμμετείχαν.
Ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ διευκρίνισε ότι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την ανανέωση του συμβολαίου του Φερνάντο Αλόνσο, που λήγει στο τέλος του 2024, αλλά λίγες ώρες νωρίτερα είχε πει “αναμφίβολα ναι” σε ερώτηση αν η ομάδα του Σίλβερστοουν θα προτείνει νέα συμφωνία στον Ισπανό.
Η απόλυτη κυριαρχία της Red Bull Racing στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2023 θα της επιφέρει 128 εκατομμύρια ευρώ από τα εμπορικά δικαιώματα, αλλά με το ρεκόρ συγκομιδής βαθμών η ομάδα του Μίλτον Κινς και ο Μαξ Φερστάπεν θα πληρώσουν πρωτοφανή ποσά για τα παράβολα συμμετοχής το 2024.
Ο Τότο Βολφ, διευθυντής της Mercedes F1, είπε ότι ο Σαρλ Λεκλέρ "οδήγησε με αληθινό αθλητικό πνεύμα" στο τέλος του GP της Γιάς Μαρίνα διότι δεν επιβράδυνε για να καθυστερήσει τον Τζορτζ Ράσελ, ώστε ο Άγγλος να μείνει σε απόσταση άνω των 5’’ από τον Σέρτζιο Πέρεζ.
Σε ακόμα μια αμφιλεγόμενη κίνηση προχώρησε ο Πολ Πογκμπά, με τον Γάλλο διεθνή να επιλέγει να παρευρεθεί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, την ώρα που η Γιουβέντους έδινε εντός έδρας ντέρμπι με την Ίντερ για τη Serie A.
Ποια είναι η αρετή της Red Bull RB19 που αποκάλυψε (ξανά) με ηχηρό τρόπο η πρωταθλήτρια με τον τελικό της θρίαμβο του 2023 στη Γιάς Μαρίνα με τον Μαξ Φερστάπεν, και γιατί αυτή ήταν μια επίδειξη ισχύος ενόψει της νέας σεζόν που ξεκινά σε 93 ημέρες.
Στο κόκπιτ του πιο κυρίαρχου μονοθεσίου της ιστορίας της Formula 1, της Red Bull RB19, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε ορισμένα ρεκόρ που μοιάζουν ακατάρριπτα στην πιο ολοκληρωτική σεζόν που έχει υπάρξει ποτέ στο σπορ από έναν οδηγό.
Ο Φερνάντο Αλόνσο απάντησε στις κατηγορίες του Λιούις Χάμιλτον ότι του έκανε το περίφημο brake-test στο GP του Άμπου Ντάμπι, εξηγώντας πως σκοπός του ήταν απλά να τον αφήσει να περάσει για να εξασφαλίσει το DRS στην ευθεία που ακολουθούσε.
Ο Σαρλ Λεκλέρ σχολίασε μετά το τέλος του GP του Άμπου Ντάμπι την απόφασή του να αφήσει, λίγους γύρους πριν την καρό σημαία, τον Σέρτζιο Πέρεζ να περάσει στη δεύτερη θέση - γνωρίζοντας, φυσικά, ότι ο Μεξικανός να επιβαρύνονταν στο τέλος με ποινή 5 δευτερολέπτων.
Ο Μαξ Φερστάπεν ολοκλήρωσε το όνειρο μιας χρονιάς απόλυτης κυριαρχίας με τη 19η νίκη του σε 22 αγώνες, κάνοντας έναν σχετικό περίπατο και στο Άμπου Ντάμπι. Στο βάθρο οι Σαρλ Λεκλέρ και Τζορτζ Ράσελ, μετά από ποινή 5'' που επεβλήθη στον Σέρτζιο Πέρεζ. Η Mercedes νικήτρια στη μάχη της 2η θέσης των κατασκευαστών από τη Ferrari.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξήγησε ότι η Ferrari SF-23 ήταν υπερβολικά αργή με τη χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα στον πρώτο του γύρο στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP Άμπου Ντάμπι, και ότι ελπίζει αυτό να μην είναι πρόβλημα για τις συστοιχίες γύρων του σημερινού αγώνα (26/11, 15:00).
Φανερά εκνευρισμένος μετά τις δοκιμές κατάταξης του GP του Άμπου Ντάμπι, ο Φερνάντο Αλόνσο ζήτησε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής τους το 2024 λέγοντας πως οι κατατακτήριες "ήταν κάποτε η καλύτερη στιγμή του αγωνιστικού τριημέρου και τώρα είναι η χειρότερη".
Μετά τον αποκλεισμό του στην πρώτη περίοδο (Q1) των δοκιμών κατάταξης του Άμπου Ντάμπι, ο Κάρλος Σάινθ είπε ότι όλοι οι οδηγοί της Formula 1 προκαλούν εσκεμμένα το μειονέκτημα του 'βρώμικου' αέρα (που απορρέει από το μονοθέσιό τους) και κοστίζουν στον οδηγό που ακολουθεί ένα με δύο δέκατα σε κάθε στροφή.
Με την πολ ποζίσιον στο Άμπου Ντάμπι θα κλείσει ο Μαξ Φερστάπεν τις χίλιες και μία νύχτες της φετινής του σεζόν στη Formula 1, καθώς βγήκε νικητής των αποψινών δοκιμών κατάταξης με διαφορά ενός δεκάτου από τον Σαρλ Λεκλέρ. Στη δεύτερη σειρά οι Όσκαρ Πιάστρι και Τζορτζ Ράσελ.
Ένα δέκατο του δευτερολέπτου χώρισε τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes από τον Λάντο Νόρις της McLaren στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Άμπου Ντάμπι, λίγο πριν τις τελευταίες δοκιμές κατάταξης της σεζόν (25/11, 16:00).
Ένα σφοδρό ατύχημα του Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari κι έπειτα ένα ελαφρύτερο του Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas διέκοψαν για 35 λεπτά τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στο Άμπου Ντάμπι - όπου ταχύτερος στο τέλος με τη μαλακή γόμα ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με 43 χιλιοστά διαφορά από τον Λάντο Νόρις.
Η μοναδική μάχη κορυφής που έχει ενδιαφέρον στο Άμπου Ντάμπι -στον 22ο και τελευταίο φετινό αγώνα της F1- είναι μεταξύ των Ferrari και Mercedes για τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Ποια είναι τα δεδομένα για τις δύο ομάδες και γιατί η μάχη αυτή έχει σημασία.