Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, πάνε πλέον 8 GP από τότε που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε για τελευταία φορά στη F1 - στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο. Όμως η Red Bull RB20 έδειχνε, με μια σειρά βελτιώσεων, να έχει την ταχύτητα για τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν. Και ο πρωταθλητής εξηγεί τι πήγε στραβά και δεν ήταν σε θέση να τη διεκδικήσει.
Μετά την απώλεια μιας νίκης που έμοιαζε παραπάνω από εφικτή στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι εν μέρει αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 είχε τη δυνατότητα να ξεδιπλώνει περισσότερη ισχύ από τη μονάδα ισχύος της Mercedes στην κεντρική ευθεία.
Ήταν αρχές του 2014 όταν η McLaren βρέθηκε για τελευταία φορά στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών της Formula 1. Στο Αζερμπαϊτζάν έφτασε σε αυτό το επίτευγμα "χωρίς την πολυτέλεια κάποιου πλεονεκτήματος έναντι της Ferrari και της Red Bull", σύμφωνα με τον διευθυντή της, Αντρέα Στέλλα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ παραδέχθηκε ότι ήταν δικό του λάθος, στον τρόπο που αμύνθηκε στην προσπέραση που του έκανε ο Όσκαρ Πιάστρι στον 20ο γύρο του GP του Αζερμπαϊτζάν, το ότι για τέταρτη διαδοχική χρονιά δεν κατάφερε να μετατρέψει σε νίκη την πολ ποζίσιον του στο Μπακού.
Το συγκλονιστικό GP του Αζερμπαϊτζάν έληξε άδοξα για τους Σέρτζιο Πέρεζ και Κάρλος Σάινθ, καθώς στη μάχη τους για την 3η θέση του βάθρου οι Μεξικανός και ο Ισπανός συγκρούστηκαν και κατέληξαν στις μπαριέρες.
Ο Όσκαρ Πιάστρι κατέκτησε την δεύτερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1 στο GP του Αζερμπαϊτζάν, σε μια πίστα που δεν ταίριαζε στη McLaren MCL38, και μετά από αφόρητη πίεση στα 2/3 του αγώνα από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari. Τρίτος ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, μετά από αδιανόητο ατύχημα των Πέρεζ-Σάινθ στη μάχη τους για την 3η θέση στον προτελευταίο γύρο.
Η Formula 1 μεταφέρεται στο Αζερμπαϊτζάν για τον 17ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Παρακολουθήστε σε LIVE περιγραφή την εξέλιξή του αγώνα από το Liveblog του SPORT24.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να πετύχει στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του Μπακού κάτι καλύτερο από την 6η θέση της αυριανής εκκίνησης του GP στο Αζερμπαϊτζάν, και εξήγησε πως κάποιες αλλαγές που έκανε με τη Red Bull στην RB20 χειροτέρεψαν την καλή αίσθηση του μονοθεσίου του σε σχέση με τις ελεύθερες δοκιμές.
Πέραν της σιγουριάς ότι η Ferrari SF-24 είχε παρά τα χθεσινά προβλήματα την ταχύτητα για την πολ ποζίσιον που εντέλει κατέκτησε στο Μπακού, ο Σαρλ Λεκλέρ θεωρεί ότι πλέον το φετινό cavallino είναι ανταγωνιστικό και σε ρυθμό αγώνα - κι έτσι έχει ελπίδες να κερδίσει το αυριανό (15/9) GP του Αζερμπαϊτζάν μετά από τρεις χαμένες προσπάθειες την τελευταία τριετία.
Η άλλοτε κραταιά Williams, η ξεπεσμένη αυτοκρατορία του εκλιπόντος Φρανκ Ουίλιαμς, δεν γνωρίζει και ιδιαίτερα κολακευτικές στιγμές στην εποχή του τεχνοκράτη Τζέιμς Βάουλς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και τον τίτλο του "βασιλιά του Αζερμπαϊτζάν" με την τέταρτη διαδοχική του πολ ποζίσιον τα ισάριθμα τελευταία χρόνια στο Μπακού. Δίπλα στον οδηγό της Ferrari στην πρώτη σειρά ο Όσκαρ Πιάστρι, έμεινε στην 6η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, ενώ ο Λάντο Νόρις αποκλείστηκε στο Q1 και θα εκκινήσει το αυριανό GP από την 17η θέση.
Η Formula 1 μεταφέρεται στο Αζερμπαϊτζάν για τον 17ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Παρακολουθήστε σε LIVE περιγραφή την εξέλιξή των κατατακτήριων από το Liveblog του SPORT24.
Οι Mercedes και McLaren μπήκαν στη μάχη με τις Red Bull και Ferrari στο Αζερμπαϊτζάν, καθώς στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Τζορτζ Ράσελ σημείωσε τον πρώτο χρόνο με ισχνή διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ, ενώ οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι ακολούθησαν στις θέσεις 3-4 με διαφορά ενός δεκάτου από τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επανήλθε μετά το πρωινό του ατύχημα στο Μπακού σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με τη Ferrari SF-24 στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν, αν και με ισχνή διαφορά από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την ανανεωμένη Red Bull RB20 και τον Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15.
Το “φλερτ” της Aston Martin F1 με τον Μαξ Φερστάπεν που αποκάλυψε τις τελευταίες μέρες το ιταλικό περιοδικό Autosprint επιβεβαιώθηκε εμμέσως και με τα λεγόμενα των δύο πλευρών στο περιθώριο του GP του Αζερμπαϊτζάν, από τον διευθυντή της ομάδας Μάικ Κρακ και τον ίδιο τον πρωταθλητή.
Το νέο δάπεδο που εισήγαγε η Red Bull Racing στην RB20 για το GP του Αζερμπαϊτζάν αποσκοπεί να επιλύσει τα σοβαρά προβλήματα που είχε με τη δυσλειτουργία των αναβαθμίσεων που έκανε στο μονοθέσιο τους τελευταίους μήνες - και ακολουθούν ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις για τους επόμενους δύο αγώνες.
Μετά από μια εκτενή περίοδο δυσκολιών, η Red Bull έδειξε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Αζερμπαϊτζάν να είναι και πάλι σε καλή κατάσταση, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και τον Σέρτζιο Πέρεζ.
Δύσκολο ήταν το ξεκίνημα του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari στο 17ο φετινό τριήμερο της Formula 1, καθώς ο Μονεγάσκος στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Αζερμπαϊτζάν προσέκρουσε στον τοίχο της εξόδου της στροφής 17.
Η Formula 1 άφησε πίσω της την Ευρώπη για τη σειρά των 8 ασιατικών και αμερικανικών αγώνων που θα κλείσουν τη φετινή σεζόν. Η πρώτη στάση είναι στο Νότιο Καύκασο, που φιλοξενεί στο Μπακού το 17ο φετινό GP. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Λιούις Χάμιλτον, που θα διαμορφώσουν το 2025 το οδηγικό δίδυμο της Ferrari, εξέφρασαν την πίστη τους στη Scuderia όταν κλήθηκαν -στο πλαίσιο του GP του Αζερμπαϊτζάν- να σχολιάσουν το γεγονός ότι εντέλει δεν θα συνεργάζονται από τον Μάρτιο με τον Άντριαν Νιούι.
Η McLaren επιβεβαίωσε ότι ο Όσκαρ Πιάστρι συμφώνησε να βοηθήσει τον Λάντο Νόρις στη μάχη του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, εφ’ όσον ο Βρετανός καταφέρει να απειλήσει τον Μαξ Φερστάπεν - όμως τα πράγματα δεν είναι όσο ξεκάθαρα ακούγονται.
Το 17ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 διεξάγεται στην πίστα του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου, στις 14:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1.
Η "dream-team" που οικοδομεί ο Λόρενς Στρολ στο Σίλβερστοουν για την Aston Martin F1 μπορεί -μετά τους Άντριαν Νιούι, Άντι Κάουελ, Ενρίκο Καρντίλε, Νταν Φάλοους- να ολοκληρωθεί με τη μεταγραφή-”βόμβα” του τρις παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν.
Στο ταξίδι πίσω στο χρόνο και τις δεκαετίες της Formula 1, ο Άντριαν Νιούι έχει κατακτήσει 12 πρωταθλήματα κατασκευαστών με τις Williams, McLaren με RBR. Από όλα τα μονοθέσια που φέρουν την υπογραφή του, διαλέξαμε τα πέντε πιο μυθικά, ευφυή και κυρίαρχα, που θα μείνουν για πάντα στις "χρυσές" σελίδες του σπορ.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ ξεκαθάρισε σε συνέντευξή του στο BBC ότι δεν υπάρχει κανένα αρνητικό συναίσθημα στις σχέσεις της ομάδας με τον Λιούις Χάμιλτον, και ότι μετά από 12 χρόνια η μεταγραφή του Βρετανού στη Scuderia το 2025 θα βοηθήσει και τις δύο πλευρές να αναγεννηθούν.
Συμπεριλαμβανομένων των μετοχών που τον καθιστούν συνιδιοκτήτη της Aston Martin F1, ο Άντριαν Νιούι θα έχει αστρονομικές ετήσιες απολαβές από την ομάδα του Σίλβερστοουν - ανάλογες με εκείνες που έχουν οι εν ενεργεία πρωταθλητές της Formula 1.
H Aston Martin F1 ανακοίνωσε και επίσημα σήμερα (10/9) το χειρότερα κρυμμένο μυστικό των τελευταίων εβδομάδων, τη συμφωνία της με τον πλέον επιτυχημένο σχεδιαστή της ιστορίας της Formula 1, Άντριαν Νιούι. Ο Βρετανός θα αναλάβει την τεχνική διοίκηση μαζί με μετοχικό μερίδιο της ομάδας.
Ο περιβόητος μηχανικός του Μαξ Φερστάπεν, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε, φέρεται να αρνήθηκε την πρόταση της Scuderia να μεταβεί το 2025 στο Μαρανέλο, για να συνεργαστεί με τον Λιούις Χάμιλτον, και αντ’ αυτού επέλεξε να μείνει πιστός στη Red Bull Racing και στον Ολλανδό.
Στο δεύτερό του GP -μετά το εντυπωσιακό του ντεμπούτο νωρίτερα φέτος με τη Ferrari στη Σαουδική Αραβία- θα αγωνιστεί το επόμενο τριήμερο (13-15/9) στο Αζερμπαϊτζάν ο νεαρός Βρετανός Όλιβερ Μπέρμαν, καθώς θα είναι ο αντικαταστάτης του Κέβιν Μάγκνουσεν στο κόκπιτ της Haas VF-24.
Ο Λικ Σερά, νέος τεχνικός διευθυντής της Scuderia -όπως ανακοίνωσε σήμερα και επίσημα η Ferrari- παίρνει τα ηνία από τον Ενρίκο Καρντίλε, και περιμένει το 2025 τον Λιούις Χάμιλτον για να συνεργαστούν ξανά μετά από τις μέρες του θριάμβου τους στη Mercedes F1.
Τέσσερις μήνες πριν γίνει και επίσημα οδηγός της Scuderia Ferrari, ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε ενθουσιασμένος για τη νίκη της ιταλικής ομάδας μέσα στην πατρίδα της, και συμπλήρωσε ότι "ήδη οι τιφόζι με κοιτάζουν διαφορετικά και ένιωσα να συνδέονται μαζί μου".
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Ο ιδιοκτήτης της Aston Martin F1 Λόρενς Στρολ εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαίωσε τη συμφωνία του με τον πιο επιτυχημένο σχεδιαστή της ιστορίας της F1, Άντριαν Νιούι, να μεταβεί στο Σίλβερστοουν τον Απρίλιο του 2025 - κι έτσι φαίνεται να απομένει μόνο η επίσημη ανακοίνωση.
Μετά από την ανελέητη κριτική που δέχθηκε φέτος, ο Σέρτζιο Πέρεζ άφησε να εννοηθεί ότι τα πολύ φτωχά του αποτελέσματα στα GP της Formula 1 από το Μάιο οφείλονται στα προβλήματα ισορροπίας που αρχίζει να αντιμετωπίζει και ο ίδιος ο Μαξ Φερστάπεν τελευταία.
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas F1 δέχθηκε δύο βαθμούς ποινής μετά το GP Ιταλίας για μια επαφή που είχε με τον Πιέρ Γκασλί της Alpine στον αγώνα της Μόντσα, με αποτέλεσμα να συμπληρώσει 12 βαθμούς και κατά συνέπεια -βάσει κανονισμών- να αποκλειστεί από τον επόμενο αγώνα, στις 13-15 Σεπτεμβρίου στο Αζερμπαϊτζάν.
Μέχρι το 2022 η Scuderia βρισκόταν συχνά στο “μάτι του κυκλώνα” για διαδοχικές λανθασμένες στρατηγικές αποφάσεις, που ήταν εύκολο να κατακρίνονται εν των υστέρων, οι οποίες της στερούσαν ακόμα και νίκες στα GP. Όμως, όπως φάνηκε τα δύο τελευταία GP, της Ολλανδίας και της Ιταλίας, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι οι οδηγοί της ομάδας Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ έχουν μπει σε έναν “φαύλο κύκλο” με το φετινό μονοθέσιο RB20, και ότι τα πρώτα προβλήματα ξεκίνησαν να εμφανίζονται από πέρσι κιόλας - από το GP των ΗΠΑ στο Τέξας.
Μετά την 6η θέση του στο GP Ιταλίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι η Red Bull RB20 έχει πια μεταμορφωθεί σε ένα “τέρας” και ότι πλέον “δεν είναι ρεαλιστικοί” για εκείνον και την ομάδα οι φετινοί τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών της Formula 1.