Εβδομήντα δύο ποιοτικά πληρώματα θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους στο Ράλλυ των Θεών, άλλα κυνηγώντας τη διάκριση και κάποια το μοναδικό συναίσθημα της συμμετοχής σε έναν από τους κλασικότερους αγώνες του είδους.
Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Σεμπαστιάν Οζιέ αποφάσισε να συμπεριλάβει και το Ράλι Ακρόπολις (5-8 Σεπτεμβρίου 2024) στο φετινό του πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων. Ποιες είναι οι άλλες κορυφαίες συμμετοχές του φετινού “Ράλι των Θεών”.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ κατέκτησε την τρίτη φετινή του νίκη στο Ράλι Φινλανδίας, 9ο γύρο του φετινού WRC, καθώς στην προτελευταία ειδική δύο ατυχήματα κόστισαν στον Κάλε Ροβάνπερα τη νίκη στην πατρίδα του και στον Έλφυν Έβανς πολλές από τις ελπίδες του για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο.
Με την παρουσία του στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, ως συνοδηγός του Μάνου Στεφανή σε ένα Ford Fiesta Rally3, ο Κώστας Στεφανής εισέρχεται σε έναν πολύ κλειστό club αγωνιζόμενων στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Ο Οτ Τάνακ της Hyundai έχασε τον έλεγχο του i20 N Rally1 στην 3η Ειδική Διαδρομή του Ράλι Φινλανδίας, και βγαίνοντας από το δρόμο -μετά από την ανατροπή του- προσέκρουσε σε δέντρο, με αποτέλεσμα ο συνοδηγός του Εσθονού, Μάρτιν Γιαρβεόγια, να μεταφερθεί στο νοσοκομείο για αναλυτικές εξετάσεις.
Έπειτα από τέσσερα χρόνια προσαρμογής σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες που αναπόφευκτα επηρέασαν το χαρακτήρα του αγώνα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2025 επιστρέφει στην περίοδο που διαχρονικά το χαρακτήρισε, στον πρώτο μήνα του καλοκαιριού.
Εβδομήντα χρόνια ιστορίας στη διεθνή αθλητική σκηνή παρουσιάζονται σε μια μίνι σειρά ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στο κανάλι Formula 1 του ΑΝΤ1+ το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Ιουλίου.
Ο εμβληματικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Σείριος θα αποτελέσει τον τόπο συνάντησης θεατών και αγωνιζομένων του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 7 Σεπτεμβρίου, με μια υπερειδική διαδρομή πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα.
Είκοσι μέρες μετά τη νίκη του στην Πολωνία, ο Κάλε Ροβάνπερα έκανε "περίπατο" και στο Ράλι Λετονίας εμπρός από τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Οτ Τάνακ - Ατυχής αγώνας για τους Έβανς και Νεβίλ, που μαζί με τον Τάνακ χωρίζονται από 12 βαθμούς στην κορυφή της βαθμολογίας.
Για ακόμη μια συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις ετοιμάζονται οι Μάνος και Κώστας Στεφανής, οι οποίοι θα αγωνιστούν στον 10ο γύρο του WRC από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου, με Ford Fiesta Rally3.
Το 2021 άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς ο αγώνας πήρε μία θέση στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, έχοντας για πρώτη φορά την έμπρακτη στήριξη της Πολιτείας.
Χωρίς σοβαρή προετοιμασία, και φτάνοντας στην Πολωνία δύο μέρες πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ο πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα πήρε μια από τις πιο ξεχωριστές του νίκες στο WRC, ενώ με τη δεύτερη θέση ο Έλφυν Έβανς μείωσε στους 15 βαθμούς την υστέρησή του από τον Τιερί Νεβίλ στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ και ο συνοδηγός του Βινσέν Λαντέ δεν υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς στο χθεσινό τους (25/06) ατύχημα στις αναγνωρίσεις του Ράλι Πολωνίας, όμως δεν θα αγωνιστούν στον 7ο φετινό αγώνα του WRC. Τις θέσεις τους στο Toyota Yaris Rally1 θα πάρουν ο πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα με το συνοδηγό του Γιόνε Χάλτουνεν.
Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Σεμπαστιάν Οζιέ και ο συνοδηγός του Βινσέν Λαντέ ενεπλάκησαν σε ατύχημα στη διάρκεια των αναγνωρίσεων του αγώνα του WRC στην Πολωνία, σύμφωνα με την Toyota Gazoo Racing, και έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο για εξετάσεις.
Τα πανίσχυρα υβριδικά rallycars της κατηγορίας Rally1 θα παραμείνουν στην κορυφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι μέχρι το τέλος του 2026, όπως επιβεβαιώθηκε από τη FIA, καθώς εγκαταλείφθηκε η πρόταση να αντικατασταθούν με λιγότερο ισχυρά και μη-υβριδικά το 2025.
Ο Οτ Τάνακ κατέκτησε τη νίκη στο εντυπωσιακό Ράλι Σαρδηνίας και ο Ντάνι Σόρντο την τρίτη θέση στο βάθρο- και αυτό ήταν το δεύτερο συνεχόμενο διπλό βάθρο της Hyundai Motorsport.
Στο συγκλονιστικό φινάλε του Ράλι Σαρδηνίας, 6ου φετινού γύρου του WRC, ο Οτ Τάνακ της Hyundai κέρδισε το “θρίλερ” της μάχης με τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota και επέστρεψε στη μάχη του τίτλου μετά την έξοδο και εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ το Σάββατο. Στους 18 βαθμούς πλέον το προβάδισμα του Νεβίλ από τους Τάνακ, Έβανς.
Τις ένδοξες ημέρες της στο WRC των δεκαετιών 1970-’90 αναβιώνει η Lancia, καθώς επιβεβαίωσε ότι θα γυρίσει στις Ειδικές Διαδρομές του πλανήτη με την αγωνιστική έκδοση της καινούριας Ypsilon HF.
Τη δεύτερη σερί νίκη του και την 6η συνολικά στο Ράλι Πορτογαλίας πέτυχε ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota, που κέρδισε με διαφορά 7,9'' από τον Οτ Τάνακ της Hyundai. Τρίτος, αλλά κερδισμένος για τη μάχη του πρωταθλήματος ο Τιερί Νεβίλ, μετά από μηχανικά προβλήματα που άφησαν τον Έλφυν Έβανς στην 6η θέση.
Σημαντικά διαφοροποιημένη, συγκριτικά με εκείνες των προηγούμενων ετών, θα είναι η διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις -στις 5-8 Σεπτεμβρίου 2024-, 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2024.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota κέρδισε στην Κροατία την πρώτη φετινή νίκη του στο WRC, καθώς οι Τιερί Νεβίλ (Hyundai) και Έλφυν Έβανς (Toyota) είχαν ατύχημα τρεις ειδικές διαδρομές πριν το τέλος του αγώνα. Ο Νεβίλ ηγείται του πρωταθλήματος με 6 βαθμούς διαφορά από τον Έβανς.
O Κάλε Ροβάνπερα δάμασε με μια επιβλητική εμφάνιση το Ράλι της Κένυας, 3ο φετινό γύρο του WRC, καθώς ο Τακαμότο Κατσούτα συμπλήρωσε το θριαμβευτικό 1-2 της Toyota έπειτα από έναν αγώνα με δεκάδες προβλήματα για την πλειοψηφία των εργοστασιακών οδηγών. Ο Νεβίλ αύξησε στους 6 βαθμούς το προβάδισμά του από τον Έβανς στο πρωτάθλημα.
Η ιταλική εταιρεία, που έγραψε ορισμένες από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία των ράλι τις δεκαετίες του 1970-’80 και μέχρι τις αρχές του ‘90, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γυρίσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά την παρουσίαση της νέας Ypsilon και την αναβίωση του εμβλήματος HF.
Ο Εσαπέκα Λάπι της Hyundai επέστρεψε μετά από 6,5 χρόνια στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του WRC, κερδίζοντας το Ράλι Σουηδίας -2ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος- με σχετική άνεση μετά από πολλαπλά απρόοπτα των άλλων πρωταγωνιστών του σπορ. Δεύτερος ο Έλφυν Έβανς, πλησίασε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Τιερί Νεβίλ.
Με μια ιδιαίτερα πειστική νίκη ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai ήταν ο νικητής της πρώτης πράξης της τριπλής μάχης τίτλου του WRC 2024, του Ράλι Μόντε Κάρλο -αφήνοντας τους Έλφυν Έβανς και Οτ Τάνακ στην 3η και 4η θέση- μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota.
Ελαφρύτερο, και -κυρίως- πιο αξιόπιστο, το νέο rallycar της Hyundai για το WRC της φετινής σεζόν αποκαλύφθηκε, με την επιγραφή “για τον Κρεγκ” [Μπριν] δίπλα στο σήμα της κορεατικής εταιρείας.
Δύο εβδομάδες πριν ανοίξει η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2024, με το Ράλι Μόντε Κάρλο στις 25-28 Ιανουαρίου, η M-Sport αποκάλυψε το νέο της αυτοκίνητο που θα οδηγούν οι Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ.
Ποιά ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς που φεύγει στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, πέραν της Formula 1, από το θρίαμβο της Ferrari στο ΛεΜάν μέχρι την αποχώρηση του Μαρκ Μαρκέζ από τη Honda στο MotoGP, και τις σοκαριστικές απώλειες των Κεν Μπλοκ και Κρεγκ Μπριν.
Μετά την επιστροφή του Οτ Τάνακ στη Hyundai, η M-Sport επέλεξε τους Αντριέν Φουρμό και Γκρεγκουάρ Μουνστέρ για τα δύο Ford Puma Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της νέας σεζόν.
Με φρέσκο -μαύρο ματ- χρωματισμό αποκάλυψε η Toyota το rallycar με το οποίο θέλει να υπερασπιστεί του χρόνου τους τίτλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Με μια μίνι σειρά τεσσάρων ντοκιμαντέρ, θα ξεκινήσουν οι εορτασμοί για τη συμπλήρωση 70 ετών ιστορίας για το Ράλλυ Ακρόπολις, που έκανε ντεμπούτο το 1953.
Ο πρωταθλητής των δύο τελευταίων ετών του WRC Κάλε Ροβάνπερα δεν θα είναι ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου το 2024, καθώς μετά το τέλος της φετινής σεζόν -με το θρίαμβό της στο Ράλι Ιαπωνίας- η Toyota αποκάλυψε ότι ο 23χρονος Φινλανδός θα συμμετάσχει μόνο σε λίγους και επιλεγμένους αγώνες του χρόνου.
Σε έναν αγώνα με δύσκολες καιρικές συνθήκες -βροχής και ακόμα και χιονόπτωσης- ο Έλφυν Έβανς ήταν αλάνθαστος και κυρίαρχος, καθώς η Toyota έκλεισε μια σεζόν θριάμβου της στο WRC κλειδώνοντας όλες τις θέσεις του βάθρου μέσα στην πατρίδα της με τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα.
Με τη δεύτερη θέση του στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota εξασφάλισε και μαθηματικά το φετινό -δεύτερό του διαδοχικό- παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, σε συνδυασμό με το ατύχημα του Έλφυν Έβανς το πρωί της δεύτερης ημέρας. Νικητής του αγώνα ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai.
Τρεις μέρες μετά το θρίαμβο του Οτ Τάνακ με την M-Sport Ford στη Χιλή, η Hyundai ανακοίνωσε ότι ο Εσθονός θα επιστρέψει στο Άλτσεναου την επόμενη σεζόν του WRC - με ξεκάθαρο στόχο να γίνει για δεύτερη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Οτ Τάνακ και η M-Sport Ford έκαναν την καλύτερη φετινή τους εμφάνιση στο WRC για να κατακτήσουν τη δεύτερη φετινή τους νίκη μετά τη Σουηδία το Φεβρουάριο - Η Toyota εξασφάλισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, σταθερή η διαφορά Έβανς-Ροβάνπερα στη μάχη των οδηγών.
O 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, Σεμπαστιέν Λεμπ με την ανερχόμενη Κλάρα Άντερσον συνοδηγό, θα διεκδικήσει τη νίκη στον προτελευταίο αγώνα του Extreme E το προσεχές σαββατοκύριακο με την ομάδα της ABT CUPRA.