Σε σταθερή τροχιά γύρω από τους εντυπωσιακούς του χώρους, που μοιάζουν αχανείς, το μεγάλο τσέχικο SUV των 4,75 μέτρων έγινε ακόμα πιο ποιοτικό και απέκτησε για πρώτη φορά ήπια υβριδική έκδοση με πυρήνα τον κινητήρα 1.5 TSI, απόδοσης 150 ίππων.
Το “βασικό” Cupra είναι το Leon, που με τον 1.500άρη eTSI και τους 150 ίππους του υποστηρίζει με επιτυχία τις σπορ διαθέσεις του οδηγού, οι οποίες όμως δεν εξαρτώνται μόνο από την ισχύ του κινητήρα.
Η συνολική αξία, τα κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά και η εξαιρετική τιμή του MG3 Hybdrid+, φαίνεται πως έπαιξαν το ρόλο τους για την κατάκτηση του τίτλου "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα". Το Sport24.gr το είχε δοκιμάσει και είχε διακρίνει τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Το Mini Countryman, το δημοφιλές SUV της βρετανικής εταιρείας, περνάει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και όπως φαίνεται από την τετρακίνητη έκδοση με τους δύο κινητήρες, δεν στερεί από τον οδηγό του τη χαρά.
Το μόνο που έμεινε ίδιο στην 4η γενιά του Citroen C3 είναι ο κεντρικός πυρήνας της πολύπλευρης άνεσης. Κατά τα άλλα, το νέο γαλλικό supermini έρχεται ριζικά αλλαγμένο, και με υπερατού την αρχική τιμή (με την προσφορά) των 16.900 ευρώ και την χαμηλή κατανάλωση στην αμιγώς θερμική έκδοση 1.2 Turbo των 100 ίππων, που δοκιμάζουμε εδώ.
Μια νέα εποχή για τα υβριδικά SUV και όχι μόνο έχει ήδη “ξημερώσει” με την διαρκώς αυξανόμενη πίεση από τις νεοεισαχθείσες προτάσεις Κινέζικης προέλευσης προς κάθε κατεύθυνση και το υβριδικό BYD Seal U είναι μια πολύ χαρακτηριστική περίπτωση.
Παιδί της ηλεκτρικής εποχής και καρπός της σύμπραξης της Ford Ευρώπης με τον όμιλο Volkswagen, το ευρωπαϊκό Ford Explorer μπαίνει στην καρδιά των οικογενειακών C-SUV με ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει ρεαλιστικά στα 500 χιλιόμετρα και με τιμή -με την κρατική επιδότηση- κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ.
Η Hyundai, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά στη δημιουργία μοντέλων που συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία, μοντέρνα σχεδίαση και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, αναδεικνύει το Tucson ως έναν από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους στην κατηγορία των SUV.
Μέχρι το 2030 που η Volvo θα σταματήσει να παρουσιάζει τα SUV μοντέλα της με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάζουμε την αρτιότητα της προσέγγισης, όπως γίνεται με το νέο XC90 του οποίου την πρώτη γεύση πήραμε στη Σουηδία.
Το πέρασμα στην εποχή του ηλεκτρισμού δεν στέρησε τίποτα από τον εκλεπτυσμένο σχεδιαστικό μινιμαλισμό και από την οδηγοκεντρική αίσθηση, που είναι οι βασικές αρχές της σύγχρονης premium αναβίωσης του Mini Cooper. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τους 218 ίππους και τα 402 χιλιόμετρα αυτονομίας.
H BMW μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τη νέα Σειρά 1, στην έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 170 ίππους και ευπειθώς αναφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Το Renault Captur με το διπλό καύσιμο, έχει μια αυτονομία που ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα όταν είναι και τα δύο ντεπόζιτα γεμάτα και με την επίδοση αυτή μπαίνει σε ένα πολύ κλειστό club με λίγα και εκλεκτά SUV- “χιλιομετροφάγους”.
Σε ένα περιβάλλον που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το κάνει να φαίνεται, για τους παραδοσιακούς τουλάχιστον, δυστοπικό, προτάσεις όπως αυτή της MINI με το δυναμικό τετρακίνητο Countryman JCW, μας κρατούν σε χαμογελαστή εγρήγορση.
Ένα μεγάλο SUV από τη Leapmotor που αξίζει την προσοχή μας καθώς έχει πειστικότατες απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που μπορεί να θέσει όποιος αναζητά την επόμενη αγορά αυτοκινήτου και δη ηλεκτρικού.
Η εποχή του ρεύματος έχει ξεκινήσει για τα καλά και προτάσεις σαν το Cupra Born παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποδοχή της νέας πραγματικότητας ακόμα και από τους φανατικούς των “παραδοσιακών” σπορ προτάσεων.
Δεν είναι καινούργια η συνταγή που βλέπουμε εδώ στο Audi Α3, που με ορισμένες επεμβάσεις αισθητικής φύσεως και λίγο ψήλωμα, προσφέρεται ως “light SUV” για περιπετειώδεις τύπους αλλά στην προκειμένη περίπτωση είναι πολύ καλά εκτελεσμένη.
Το πιο προσιτό κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο -εξαιρουμένων των “σπαρτιάτικων” microcars- είναι το Dacia Spring, που χαρίζει περίπου 250 χιλιόμετρα αυτονομίας στην πόλη. Πόσους συμβιβασμούς έχει κάνει, όμως, για να κοστίζει κάτω από 18 χιλιάδες ευρώ (με την επιδότηση);
Είναι ένα coupe βγαλμένο από τη φαντασία ορισμένων ρομαντικών όπου τα αυτοκίνητα που “καταπίνουν” αποστάσεις, έχουν μεγάλες διαστάσεις, δύο πόρτες και όλο εκείνο το τεχνολογικό φάσμα που μπορεί να κάνει τον οδηγό να αισθάνεται πραγματικά VIP.
Πιστή στην παράδοσή της, η Subaru εμπότισε το πρώτο της ηλεκτρικό SUV με την τετρακίνηση και τον διαχρονικό adventure χαρακτήρα της, με αποτέλεσμα το Solterra (αδελφό μοντέλο του Toyota bZ4X) να είναι πιο ψυχαγωγικό στην οδήγηση από ό,τι ίσως αφήνει να εννοηθεί.
Βάζοντας στο χέρι το πεντάμετρο σεντάν με την ευγενή καταγωγή, έρχονται στην επιφάνεια ορισμένοι “ξεχασμένοι” παράγοντες οδηγικής ευτυχίας, που εν προκειμένω, “πασπαλισμένοι” με μπόλικη τεχνολογία, μεγαλώνουν την απορία για την επικράτηση των SUV.
Παραμένει και στη νέα του γενιά κορυφαίο σε σχέση τιμής-αξίας και οικονομικό με το εργοστασιακό του σύστημα υγραερίου το διαχρονικό “ιερό δισκοπότηρο” της ελληνικής αυτοκινητικής πραγματικότητας, το τόσο δημοφιλές SUV Dacia Duster;
Η Lynk & Co έφτασε και στην Ελλάδα, όπου το λανσάρισμά της έγινε ταυτόχρονα με τη διάθεση του ικανού plug-in υβριδικού SUV με την κωδική ονομασία 01, το οποίο διατίθεται σε μια και μόνο έκδοση, με τους ενδιαφερόμενου να έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο χρώματα.
Το Renault Austral ήρθε την κατάλληλη στιγμή, ως ένα "καλοκουρδισμένο" SUV, για να δώσει στη Renault την ώθηση που χρειάζεται για να αντιμετωπίσει στις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος. Δοκιμάζουμε την έκδοση 1.3 Mild Hybrid 160ps.
Με ολίγη από την υβριδική τεχνολογία του Βιρύ (του τμήματος κινητήρων της Renault F1) και με τον “αέρα” της Διέππης (του εργοστασίου της Alpine) στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό του, αυτό είναι το κορυφαίο Renault Clio - μια “χρυσή τομή” επιδόσεων και οικονομίας.
Από τις πρώτες φωτογραφίες που αποκάλυπταν το σχήμα και την αισθητική του νέου B-SUV μοντέλου της Fiat, όλοι περίμεναν να δουν το μοντέλο με το οποίο “ομορφαίνει” όλη η κατηγορία.
Έχουμε μπροστά μας ένα καλαίσθητο μεγάλο σεντάν, σε σκούρο χρώμα για να τονίζεται ο σοβαρός χαρακτήρας του και με τον ικανό δίλιτρο diesel κινητήρα που το καθιστά πραγματικό χιλιομετροφάγο.
Πιστό σε αυτό που ήταν με τη γέννησή του πριν από δυόμισι δεκαετίες, ο ορισμός του οδηγοκεντρικου hatchback, το Ford Focus έρχεται στα μέτρα και σταθμά της υβριδικής και ψηφιακής εποχής. Δοκιμάζουμε τη βασική του έκδοση, με τους 125 ίππους και το νοσταλγικό μηχανικό 6άρι κιβώτιο.
Σε ένα παράλληλο σύμπαν, όπου τα SUV δεν γεννήθηκαν ποτέ, και ποτέ δεν μετασχημάτισαν τη σιλουέτα των οικογενειακών αυτοκινήτων, το Ioniq 6 θα ήταν ένα ορόσημο της εξελικτικής διαδικασίας των sedan λιμουζινών με μια νοσταλγία από το πνεύμα των Coupe των 1970s.
Οι SUV προτάσεις της MG στην ελληνική αγορά, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχει να κάνει με την πολύ καλή τιμολογιακή τους τοποθέτηση απέναντι στον ανταγωνισμό και η κορυφαία σε απόδοση πρόταση με το υβριδικό σύνολο δεν αποτελεί εξαίρεση.
Με το best seller της Opel να αποκτά και υβριδική έκδοση, ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αισθάνεται κάπως άβολα, καθώς το ποιοτικό Γερμανικό μικρό γίνεται ακόμα πιο τεχνολογικά προηγμένο και ενδιαφέρον.
Στον πυρήνα της φετινής ανανέωσης του Ford Puma βρίσκεται η “ψηφιοποίηση” του ριζικά ανασχεδιασμένου του εσωτερικού, που συνδυάζεται με την απόδοση / οικονομία του ήπια υβριδικού κινητήρα των 125 ίππων και με την ευρυχωρία για να κρατήσει φρέσκο ένα από τα καλύτερα B-SUV της αγοράς.
Κάτω από το Coupe-SUV πλέον -και τόσο εκλεπτυσμένο- αμάξωμά του, το νέο Peugeot 3008 κρύβει μια θεμελιώδη αλλαγή, που του ανοίγει τους τεχνολογικούς του ορίζοντες πέραν της βασικής, υβριδικής του έκδοσης με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech που δοκιμάζουμε εδώ.
Το Volvo C40 P8 Recharge είναι ένα πανίσχυρο και στυλάτο SUV με τετρακίνηση που ξεχωρίζει ανάμεσα στις προτάσεις του είδους με μπόλικη τεχνολογία, κορυφαία ποιότητα και μεγάλη αυτονομία.
Πόσο βοηθά στην κατανάλωση ο εξηλεκτρισμός του Jeep Avenger με το υβριδικό σύστημα 48V; Αξίζει, το Avenger e-Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο DCT-6, τις επιπλέον 2,5 χιλιάδες ευρώ της τιμής του; Οδηγήσαμε την τρίτη κατά σειρά έκδοση του μικρότερου -πλην του Willys, φυσικά- αυτοκινήτου στην ιστορία της Jeep.
Με το best seller της Opel να αποκτά και υβριδική έκδοση, ο ανταγωνισμός θα πρέπει να αισθάνεται κάπως άβολα, καθώς το ποιοτικό Γερμανικό μικρό γίνεται ακόμα πιο τεχνολογικά προηγμένο και ενδιαφέρον.
Είναι ίσως η πρώτη φορά στη “μετά Κρις Μπανγκλ” εποχή, που η BMW εμφανίζεται τόσο τολμηρή σε επίπεδο σχεδίασης ορισμένων από τα μοντέλα της- αν και το συγκεκριμένο αισθητικό μοτίβο μάλλον θα μας απασχολήσει αρκετά στο μέλλον και όχι μόνο σε SUV της μάρκας.
Καθιερωμένο πλέον, τώρα στην κορυφαία του έκδοση το οικογενειακό C-SUV της Opel εξηλεκτρίστηκε: το plug-in υβριδικό Grandland αποδίδει 224 ίππους, και αν το φορτίζετε καθημερινά θα έχετε περίπου 45 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης είτε μέση κατανάλωση της τάξης των 5,5 λίτρων.
Σε ένα περιβάλλον που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση το κάνει να φαίνεται, για τους παραδοσιακούς τουλάχιστον, δυστοπικό, προτάσεις όπως αυτή της MINI με το δυναμικό τετρακίνητο Countryman JCW, μας κρατούν σε χαμογελαστή εγρήγορση.