Το Mazda 3 είναι ένα από τα ομορφότερα μοντέλα του C-Segment και στην έκδοση με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα που χάρη στην υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία εμφανίζει υψηλή απόδοση, γίνεται πραγματικά απολαυστικό και ξεχωρίζει.
Προσανατολισμένο στην οικονομία και στην άνεση της καθημερινότητας, το Renault Clio στη διττή του έκδοση βενζίνης/υγραερίου TCe 100 LPG είναι μια επίσημη, εργοστασιακή έκδοση LPG, που μπορεί να κάνει 100 χιλιόμετρα με μόλις 5 ευρώ.
Αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας το πραγματικό value for money SUV αυτοκίνητο από την MG, που έχει ανατρέψει όλα όσα ξέραμε για την αγοραστική αξία των 19.000 ευρώ.
Η τόλμη της Volvo δείχνει να είναι στο σωστό μονοπάτι για άλλη μια φορά, μια και φέρνει την κατάλληλη στιγμή, ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής- πρόβλεψη για τα μελλούμενα στα SUV και όχι μόνο, έχοντας μάλιστα και ευθυγραμμισμένο τιμοκατάλογο.
Το στυλ του αμαξώματος του XCeed, είναι χαρακτηριστικό άλλων, εξ ορισμού “ακριβότερων” κατασκευαστών αυτοκινήτων, οπότε και μόνο ως τολμηρή προσέγγιση, αξίζει μια ιδιαίτερη μνεία στην Kia για το λανσάρισμα ενός σπορ πεντάθυρου στην αγορά.
Η κυριαρχική διάθεση της BMW στην “αρχοντική” κατηγορία των C-SUV, εκφράζεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο μέσα από την εξαιρετική -βασική μέχρι νεοτέρας- X1 xDrive25e.
Βάζουμε στο χέρι την πιο δημοφιλή έκδοση του SUV που κατέκτησε το φετινό τίτλο του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα” και ευπειθώς αναφέρουμε για τα χαρίσματα που του έδωσαν το χρίσμα.
Οι προτάσεις της MG στην ελληνική αγορά, έχουν ένα κοινό παρονομαστή που δεν είναι άλλος από το υψηλότατο δείκτη value for money και το μεγαλύτερο διαθέσιμο SUV, στη δυνατότερη και πολυτελέστερη εκδοχή του, είναι άλλη μια απόδειξη.
Σ' ένα αυτοκινητικό σύμπαν που γεμίζει με διογκωμένα και υπερυψωμένα αυτοκίνητα, το Hyundai i10 κρατά στη ζωή ορισμένες παραδοσιακές αξίες: του μικρού αυτοκινήτου πόλης με μια αμυδρή εσάνς των παλιών “GTi”. Οδηγούμε την κορυφαία από τις εκδόσεις του, Hyundai i10 1.0T N Line.
Με το Avenger, η Jeep κατάφερε να διατηρήσει τις παραδοσιακές αξίες, σε μια κλίμακα που δεν μας είχε συνηθίσει, μόνο και μόνο για να αποδείξει πως έχει μετεξελιχτεί -με τη βοήθεια και του Ομίλου Stellantis- σε μια κραταιά δύναμη σε όλες τις κατηγορίες των SUV.
Η ανανέωση της 6ης γενιάς του Opel Corsa δεν περιορίζεται στην υιοθέτηση της νέας μάσκας Vizor, αλλά επεκτείνεται σε ένα εξαίρετο μηχανικό σύνολο του τρικύλινδρου μοτέρ βενζίνης 1.2 Turbo με το καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
Η ανανέωση του ηλεκτρικού SUV C40 από τη Volvo έρχεται με ορισμένες αλλαγές που “πρέπει να σου τις πουν” γιατί δεν φαίνονται και εμείς είμαστε εδώ για τα περαιτέρω.
Μετά τον εμπλουτισμό του Suzuki Ignis με ήπια υβριδική τεχνολογία στον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 λίτρου που καίει κάτω από 6,0 lt/100km, τώρα η προσθήκη του νέου αυτόματου κιβωτίου CVT είναι το τελευταίο από τα διαρκή βήματα βελτίωσης ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης που γίνεται όλο και καλύτερο.
Μετά την εμπορική επιτυχία που έγραψε η VW με τα SUV, αρχής γενομένης από το Tiguan, έφτασε η ώρα της “αναζήτησης” κάτι διαφορετικού στη μικρότερη κατηγορία, με το εναλλακτικό Taigo να δίνει “πάτημα” σε όσους θέλουν οπωσδήποτε σπορτ διάθεση στο αυτοκίνητο τους- έστω και στην εμφάνιση.
Με αιχμές του δόρατος την ποιότητα, τους χώρους, την οδική συμπεριφορά και τον εξοπλισμό του, πέραν φυσικά του status του, το Audi Q2 καλύπτει καλά -μετά και από την ανανέωση του 2021- τα όποια μειονεκτήματα της ηλικίας του. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκ των δύο εκδόσεών του, την 35 TFSI με τους 150 ίππους.
Σε ένα περιβάλλον που τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει και “ανθούν”, η επιμονή ορισμένων εταιρειών στο να προσφέρουν προτάσεις με κινητήρες diesel, έχει πραγματικά μεγάλη αξία. Ειδικά όταν το τελικό προϊόν είναι τόσο καλό όσο το αειθαλές SUV της Peugeot.
Το πιο συμπαγές SUV της Skoda είχε ανέκαθεν πολλά να προσφέρει με λογική τιμή, με αιχμή του δόρατος τους χώρους. Το δοκιμάζουμε στην ισχυρότερη -και πρόσφατα τροποποιημένη- έκδοση του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 λίτρου των 110 ίππων.
Η επαναφορά ενός παλιού σχεδίου, είναι κάτι σύνηθες για την αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε αυτό το “κάπου σε έχω ξαναδεί” με το Microlino, μας φέρνει απέναντι σε κάτι χαριτωμένο, το οποίο μας αφήνει όμως με πολλά ερωτηματικά.
Θέλοντας και μη, όλοι πρέπει να αποδεχτούμε την πραγματικότητα που έχει όλο και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα στο δρόμο και αντικειμενικά, αν το “αύριο” έχει τα χαρίσματα του SUV Audi Q4 Sportback 50 e-tron που έχουμε εδώ, τα πάντα θα είναι λίγο πιο εύκολα στην προσαρμογή, για όλους.
Η εταιρεία της Χιροσίμα κοιτάζει από διαφορετικό ύψωμα τον κόσμο της αυτοκίνησης, και αυτό γίνεται σαφές και από το CX-30: ένα συμπαγές SUV, πιστό σε διαφορετικές σχεδιαστικές και μηχανικές ιδέες. Δοκιμάζουμε την αναβαθμισμένη του δίλιτρη έκδοση των 186 ps.
Ποιοτικό περιβάλλον, πολύ καλοί χώροι (το MPV που λέγαμε), οικονομική κίνηση αλλά και δυναμισμός όπου χρειαστεί. Αυτά είναι τα στοιχεία- κλειδιά του μοντέλου με το οποίο η Mercedes-Benz κάνει τη διαφορά, σε μια κατηγορία που μάλλον αδικαιολόγητα, οδεύει προς εξαφάνιση.
Το Suzuki Vitara πέρασε στην πλήρως υβριδική (HEV) εποχή του χωρίς την παραμικρή αστοχία στον όλο ιστό που το καθιστά κλασσική αξία στα SUV - ιστό που εξυφαίνεται από τις μηχανικές του επιλογές, την αξιοπιστία, την παράδοση στην τετρακίνηση και την εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής. Το οδηγήσαμε τόσο στη δικίνητη όσο και στην 4x4 (AllGrip) εκδοχή του.
Η BMW φέρνει στο προσκήνιο άλλη μια πολύ πετυχημένη ηλεκτρική πρόταση για την ομαλότερη δυνατή μετάβαση στο “αύριο” της αυτοκίνησης. Αυτή τη φορά, η νέα iX1 δείχνει το δρόμο, καθώς φαίνεται πως είναι “δουλεμένη” προς την κατεύθυνση της ανάδειξης των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων που κάνουν τα μοντέλα της BMW ξεχωριστά.
Αμάλγαμα πολλών και διαφορετικών κατηγοριών, το Citroen C4 X φέρνει με επιτυχία τις μνήμες των Sedan και Liftback σε μια Crossover σιλουέτα, πετυχαίνοντας την αρετή ενός ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης του τρικύλινδρου μοτέρ 1.2 PureTech.
Δεν είναι η ανανέωση που έκανε τη Stelvio ένα πραγματικά επιθυμητό μοντέλο, γιατί το μεγάλο SUV της Alfa Romeo ήταν τέτοιο έτσι και αλλιώς. Είναι ο χαρακτήρας και το DNA της που φέρνει πράγματα πρωτόγνωρα για την κατηγορία.
Τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αυτά που κατά κύριο λόγο “αντιστέκονται” στον καταιγισμό της αγοράς από SUV και crossover, με ορισμένα από αυτά να είναι χαρισματικά ως προς την τοποθέτησή τους στην αγορά.
Της “πάει” πολύ η ανανέωση της Alfa Romeo Giulia, μια και πήρε ένα ραφινάρισμα σε ορισμένα σημεία, κάνοντας την έτσι και αλλιώς ιδιαίτερη Ιταλική μπερλίνα, ακόμα πιο γοητευτική.
Το πιο ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα της Toyota περνά στη δεύτερή του γενιά, η οποία έχει να “διαχειριστεί” εκτός του ειδικού βάρους του ονόματος της Toyota, το πολύ καλό συνολικό προφίλ του SUV μοντέλου από το οποίο παίρνει τη σκυτάλη.
Συνυφασμένο με την ελληνική αυτοκίνηση τις τελευταίες δεκαετίες, και στις πέντε γενιές του, το Seat Ibiza δέχθηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα -στην εμφάνιση, την ποιότητα και τα ηλεκτρονικά του- για να μείνει επίκαιρο. Το δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Eco TSI των 110 ίππων.
Θα έλεγε κανείς πως εδώ έχουμε μια τυπική περίπτωση αυτοκινήτου που χωρίς να το “δείχνει”, είναι σε επίπεδο επιδόσεων πραγματικός “φονέας γιγάντων”, μια και η τετρακίνητη Active Tourer χωρίς να προκαλεί, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε κάθε “αποστολή”.
Την ώρα που ο αυτοκινητικός πλανήτης -από την Καλιφόρνια (Tesla) μέχρι το Βόλφσμπουργκ (VW)- ετοιμάζει το ηλεκτρικό των 25 χιλιάδων ευρώ, η MG το έχει ήδη στην Ελλάδα. Αυτή είναι η έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού MG4 που κοστίζει -με την επιδότηση- κάτω από 25 χιλιάρικα.
Τα αυτοκίνητα που μπορούν να θεωρούνται “λιμουζίνες”, χωρίς να έχουν οδηγό με καπέλο και να σταθμεύουν σε ειδικές θέσεις, είναι ελάχιστα και η Mercedes-Benz μας “συστήνει” ένα από αυτά που έχει εν αφθονία στη γκάμα της και μάλιστα σε χαρισματική έκδοση.
Στις πλευρές της κοιλάδας του Σαραντάπορου, στο Σμόλικα και το Γράμμο -βόρεια από την Κόνιτσα και τα Γιάννενα- είναι αδύνατον να μην νιώσει κανείς την ένταση τεραστίων κεφαλαίων της ελληνικής Ιστορίας. Ταξιδέψαμε εκεί με το Subaru Forester 2.0 e-Boxer.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Peugeot παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο αλλά είναι η πρώτη φορά που η “ναυαρχίδα” των επιβατικών της, είναι τόσο “εύστοχη” σε όλα τα επίπεδα.
Η Volkswagen δεν επέλεξε για το Polo GTI τις ακρότητες που θα πήγαζαν από το παρελθόν των παλιών, ωμών GΤi: το γερμανικό hot-hatch είναι πρώτα ένα δυναμικό αυτοκίνητο του καιρού του, και μετά μία κατασκευή σπορ συγκινήσεων.
Στην πλημμυρίδα των SUV, το Skoda Fabia Monte Carlo μένει πιστό στη φιλοσοφία του χαμηλού hot-hatch που φτιάχνει την ψυχολογία με νοσταλγικές πρακτικές σπορ συγκινήσεων. Διαβάστε πού διαφέρει από τις άλλες εκδόσεις του Fabia, στην κορυφαία του έκδοση 1.5 λίτρου και 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG7.